اختصاصی/ گام محکم پاس در نخستین هفته؛

دوران آمادگی خوب رمز برتری پاس در برابر مس کرمان

تیم فوتبال پاس همدان در نخستین هفته دهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور، توانست تیم مس کرمان را در همدان شکست داده و گام اول را محکم بردارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فوتبال همدان، در نیمه نخست این دیدار که با حضور کم فروغ تماشاگران همراه بود،‌ دو تیم بازی بی برنامه و غیر هدفمندی را به نمایش گذاشتند که با توجه به تغییرات زیاد تیمها، از هفته آغازین مسابقات انتظاری بیش از این نمی‌رفت.

در این دیدار ترکیب تیم فوتبال پاس همدان نسبت به فصل گذشته دچار تغییرات زیادی شده بود؛ سامان صفا جای سوشا مکانی را درون دروازه گرفته بود و نادر احمدی در دفاع راست جایگزین مجید غلام نژاد شده بود. علی رغم حضور روزبه شاه علی دوست در جمع نفرات این فصل پاس،‌ مجید حیدری که فصل گذشته بیشتر در پست دفاع میانی به کار گرفته می شد، جانشین وی در پست هافبک دفاعی شده بود. از سویی دیگر در غیاب هادی رمضانی و هادی بلوری که فصل گذشته به تناوب در پست هافبک چپ به بازی گرفته می شدند، اکمل هلماتوف تازه وارد در این قسمت از زمین روانه میدان شده بود. هرچند ترکیب خط حمله پاس در فصل گذشته دستخوش تغییرات زیادی بود و مقداد قباخلونیز به تناوب در کنار صابر میرقربانی،‌ هادی اصغری و شهباز ارکینوف در ترکیب تیم قرار می‌گرفت اما ترکیب ثابت خط حمله پاس در این دیدار که با زوج قباخلو و فرهاد خیرخواه تشکیل شده بود را  می‌توان با صد درصد تغییر نسبت به فصل قبل در نظر گرفت. این مساله تا حد زیادی شامل حال همت عابدی‌نژاد هم می‌شد.

به طور کلی؛ بدون در نظر گرفتن جایگاه افراد در زمین و میزان حضور فصل گذشته آنها در ترکیب تیم،‌ می‌توان گفت که پاس با چهار تغییر نسبت به فصل گذشته پا به این مسابقه گذاشته بود که سامان صفا،‌ فرهاد خیرخواه،‌ اکمل هلماتوف و نادر احمدی نفرات جدید پاس همدان بودند.

نیمه اول مسابقه چندان جذاب و تماشاگر پسند نبود و هیچ یک از دو تیم نتوانستند چندان روی دروازه‌ها خطرساز ظاهر شوند. در این نیمه هرگز تعداد پاسهای صحیح متوالی تیمها به عدد 10 نرسید و هیچ یک از دو تیم در رسیدن به دروازه حریف و خلق موقعیت موفق عمل نکردند.

با شروع نیمه دوم؛‌بازیکنان تیم پاس که با شرایط آب و هوایی همدان و سنگینی هوای این شهر آشنایی بیشتری داشتند سوار بر بازی شدند و کرمانی که از آب و هوای کویری و ارتفاع کم به همدان سفر کرده بودند،‌ از نظر تنفسی کم آوردند تا پاس همدان بتواند در دقیقه 62  مزد حملات خود را گرفته و به گل سه امتیازی خود دست پیدا کند.

در ادامه مسابقه کرمانی ها که از نظر تنفسی با مشکل مواجه شده بودند،‌ به هیچ وجه چهره یک تیم بازنده را نداشته و تلاش چندانی برای بازگشایی دروازه پاس انجام نمی دادند، چرا که توانی برای این کار نداشتند.

هر چند نمی‌توان با گذشت یک هفته از مسابقات، قضاوت صحیحی از وضعیت تیمها کرد اما در همین بازی می شد اثرات مثبت اردوی آمادگی خوب و با برنامه را در اتحاد تیمی، قوای جسمانی، آمادگی روحی و روحیه جنگندگی یاران پاس،‌ احساس کرد.

امیدواریم روند نتیجه‌گیری های پاس در دیدار های آتی نیز استمرار داشته و فصل خوبی پیش روی هواداران قرار داشته باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد