حضور 18 داور در مسابقات فوتبال زیر 14 سال جنوب آسیا در همدان

مسوول کمیته داوران مسابقات بین المللی فوتبال زیر 14 سال جنوب آسیا گفت: در این مسابقات 18 داور از کشورهای مختلف شرکت کرده اند.

فرج الله یثربی افزود: چهار داور از ایران و14 داور از کشورهای بنگلادش، هندوستان، مالدیو، نپال، پاکستان، سوریه و افغانستان (هر کدام دو داور) در این مسابقات شرکت کرده‌اند.

یثربی ادامه داد: از داورانی که این مسابقات را قضاوت می کنند تست عملی، تست زبان انگلیسی و آموزش داوری گرفته می شود.

این داور بین المللی فوتبال تاکید کرد: برای اینکه این داوران بتوانند مسابقات را به خوبی قضاوت کنند قبل از شروع مسابقات، در کلاس قوانین داوری شرکت می کنند.

مسول کمیته داوران مسابقات با اشاره به این موضوع که یکی از داوران شرکت کننده در این مسابقات همدانی است، افزود: داورانی که در این مسابقات شرکت می کنند، باید درجه ملی یا درجه یک داوری را احراز کرده باشند و همچنین سن آنها کمتر از 25 سال باشد.

وی همچنین به نحوه ارتقای سطح داوران استان همدان نیز اشاره کرد و گفت: برای ارتقای سطح داوران این استان، هفته ای دو جلسه تمرین آمادگی جسمانی برگزار می‌شود و هر سه ماه یک بار تست آمادگی جسمانی و تست تئوری گرفته می شود تا بهترین ها، برای قضاوت مسابقات لیگ کشوری، به فدراسیون فوتبال کمیته داوران معرفی شوند.

ناظر فدراسیون در مسابقات بین المللی فوتبال جنوب آسیا تصریح کرد: کمیته داوران فدراسیون فوتبال در سال جاری جوان گرایی کرده، به این معنی که داوران باتجربه ای که به مرز بازنشستگی رسیده اند، میدان قضاوت را به جوانان سپرده اند و این وظیفه داوران جوان است که اعتماد کمیته داوران را به دست آورند.

یثربی بزرگترین راز موفقیت داوران را دانستن زبان انگلیسی دانست و افزود: برای ارتقا سطح داوران استان همدان کلاس‌های زبان برگزار می‌شود.

رییس کمیته داوران استان همدان گفت : مدرس این دوره از کلاس ها مسعود عنایت از ایران و حامد محمد از عربستان هستند.

یثربی تاکید کرد: در حال حاضر از استان همدان بی‍ژن حیدری، فراهانی و الوندی در لیگ برتر هستند، همچنین 10 نفر دیگر از داوران در لیگ دسته یک تا سه با فدراسیون فوتبال همکاری می کنند و شش داور در رده پایه با فدراسیون همکاری دارند.

این مدرس بین‌المللی کنفدراسیون فوتبال آسیا افزود: در بخش بانوان نیز یک نفر در سال جاری میلادی وارد لسیت بین المللی شده و 17 نفر از آنها داور درجه دو، یک نفر داور درجه یک و حدود 27 نفر از داوران دارای درجه سه هستند که در سطح استان و کشور فعالیت دارند.

یثربی گفت: با توجه به سرمایه گذاری های صورت گرفته، داوری در همدان تا 10 سال آینده تضمین شده و میانگین سنی داوران استان 23 تا 24 سال است.

مسابقات بین المللی فوتبال زیر 14 سال جنوب آسیا، از 20 اردیبهشت تا 2 خرداد در دو بخش کلاس های آموزشی و بازی‌ها به میزبانی هیأت فوتبال استان همدان برگزار می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد