فوتبال نگو واترپلو بگو

تساوی پاس در روز پیروزی رقبا

پاس همدان 1 ملوان بندرانزلی 1

ورزشگاه: شهدای قدس

تماشاگر: 1000 نفر

داور: یدالله جهانبازی

کمک ها: رسول فروغی و محسن فریمانی

داور چهارم: محمدرضا فغانی 

اخطار: هادی تأمینی، سیدجلال رافخایی و فیلیپ آلوز دسوزا از ملوان و آرتور یدگاریان و امید خورج از پاس همدان

پاس همدان: سوشا مکانی،‌ وریا غفوری(59 هادی اصغری)،‌ یدالله اکبری، امید خورج،‌ ساشا کونیجا(52 مجید حیدری)، آرتور یدگاریان، پویا سیف‌پناهی، امید ابوالحسنی(77 مهرداد رضایی)،‌ شهباز ارکینوف،‌ روزبه شاه علیدوست و مرتضی عزیزمحمدی

سرمربی:‌ علی اصغر مدیرروستا

ملوان بندرانزلی: مهدی رحیم‌زاده، سعید سالارزاده، هادی تأمینی، آرش قلیزاد، بابک پورغلامی، فیلیپ آلویزدسوزا(60مهران رجبی)، پژمان نوری، محمد نصرتی، آدریانو آلوز، حسین ابراهیمی(68 آلن باسیچ)، سیدجلال رافخایی(94محمدنزهتی)

سرمربی: فرهاد پورغلامی

شرح گل

1ـ0(ملوان): در دقیقه 47 ضربه کاشته از فاصله 30 متری توسط جلال رافخایی به کنج دروازه فرستادة شد.

1ـ1(پاس): در دقیقه 87 سانتر روزبه‌شاه علیدوست از جناح راست با ضربه سر هادی اصغری در دهانه دروازه به آرتور یدگاران رسید که او با یک ضربه بقل پای فنی دروازه ملوان را گشود.

بهترین بازیکن: سیدجلال رافخایی به خاطر ضربه ایستگاهی که در زمین حریف به ثمر رساند و نقش موثری در کسب نتیجه تساوی برای ملوان داشت.

اتفاق ویژه:‌ آب تمام زمین را گرفته بود و بازی شباهت زیادی به واترپلو داشت که ملوان با توجه به آشنایی با این شرایط نهایت استفاده را از این شرایط برد.

نمای کلی

بارش باران شدید در روز بازی و چند روز قبل از آن، زمین ورزشگاه قدس همدان را حسابی پر آب کرده بود و زمین کیفیت مطلوبی برای برگزاری مسابقه نداشت.

در این شرایط، انتظار بازی با کیفیتی از هیچ یک از دو تیم نمی رفت و هین گونه هم شد. ملوانان که با این شرایط بیشتر آشنایی داشتند، ‌راحت تر کار را آغاز کردند و پاسی ها با دوندگی و تلاش بسیار سعی در میدان داری داشتند.

در نیمه اول بازی بیشتر در نیمه زمین و یک سوم دفاعی ملوان دنبال می شد اما یاران مدیر روستا به علت تمرکز کم در حمله و حضور کم تعداد بازیکنان در مناطق دفاعی ملوان،‌ نتوانستند روی دروازه انزلیچی ها موثر واقع شوند و از موقعیت های بدست آمده بهره کافی را ببرند.

با شروع نیمه دوم،‌ ملوانان روی یک ضربه ایستگاهی توسط جلال رفخایی به گل دست پیدا کردند؛ کم تعداد بودن دیواره دفاعی در کنار جایگیری غلط سوشا مکانی،‌ به رافخایی کمک کرد تا با نوختن شوتی سرکش و دقیق،‌کنج دروازه پاس را نشانه گرفته و دروازه پاس که شدیداً به کسب پیروزی در این دیدار نیازمند بود را باز کند.

پس از این گل، تیم پاس سرا پا حمله شد و حملات دامنه داری را روی دروازه ملوان تدارک دید اما فشردگی و تراکم بازیکنان ملوان در یک سوم دفاعی،‌ مانع از خلق موقعیت برای سبزپوشان شد.

سرانجام در آخرین دقایق بازی در نیمه دوم،‌ روی سانتر روزبه شاه علی دوست و ضربه سر هادی اصغری، آرتور یدگاران ناجی پاس شد و با فرصت طلبی توپ را درون دروازه ملوان جای  داد تا مدیر روستا نفس راحتی بکشد.

پاسی ها که انگیزه مضاعفی از این گل بدست آورده بودند، در دقایق باقی ماندهخ بی امان به سمت دروازه ملوان حمله می بردند، اما ملوانان زیر توپ می زدند و با تراکم زیاد مانع از تغییر نتیجه بازی شدند.

تحلیل

تیم پاس با این تساوی 37 امتیازی شد و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به راه آهن شهر ری که موفق شد با سه گل پیکان را از پیش روی بردارد،‌در رده سیزدهم جدول جای گرفت. 

این جایگاه علی رغم فاصله سه رتبه ای که با بالاترین تیم سقوط کننده دارد،‌ هرگز حاشیه امنیتی را برای پاس ایجاد نمی کند، چرا که اختلاف امتیاز پاس با تیم مقاومت سپاسی که در رده شانزدهم جای دارد، فقط یک امتیاز است؛ مقاومتی ها با 2گل در برابر در برابر ذوب آهن مغلوب شدند تا با 36 امتیاز در رده پانزدهم جدول باقی بمانند. 

تیمهای ابومسلم مشهد و استقلال اهواز با نتیجه تساوی که در برابر سپاهان اصفهان و سایپا کرج بدست آوردند، سقوط خود را قطعی کردند اما مس کرمان با پیروزی که مقابل تراکتور سازی بدست آورد 38 امتیازی شد و به رده یازدهم صعود کرد. 

فولاد خوزستان نیز با تساوی در برابر صبای قم 38 امتیازی شد و در رده دوازدهم قرار گرفت.  

شاهینی ها با قبول شکست در برابر استقلال تهران، با همان 36 امتیاز و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به مقاومت سپاسی شیراز در رده پانزدهم قرار گرفتند.

دو دیدار باقی مانده برای پاس بسیار حساس و سرنوشت ساز است و بازیکنان این تیم دیگر فرصت اشتباه کردن ندارند.

پاس در هفته سی و سوم در کرج میهمان سایپا است و در آخرین روز مسابقات باید در همدان پذیرای تراکتور سازی باشد؛‌دو تیمی که نه استرس سقوط دارند و نه شرایط شان در جدول به شکلی است که بتوانند سهمیه آسیایی بگیرند.

این شرایط کار را تا حد زیادی برای پاسی ها ساده می کند و شاید باعث شود که این تیم با اتکا به انگیزه بالای بازیکنان برای کسب پیروزی در مقابل این دو حریف، نتیجه دلخواه را راحت تر کسب نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد