با برد شش امتیازی فولاد در برابر پاس؛

استرس به اردوی پاس بازگشت

علی ثقفی

هگمتانه_سرویس ورزش: هفته سی و یکم لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور با شکست پاس همدان در برابر فولاد خوزستان همراه بود که این مساله وضعیت پاس در جدول رده بندی رقابتها را تا حد زیادی بحرانی کرد.

تیم فوتبال پاس همدان، جمعه گذشته در چارچوب هفته سی و یکم لیگ برتر در حالیکه در اهواز با دو گل از فولاد پیش افتاده بود، با دریافت سه گل نتیجه را به حریف واگذار کرد تا سکوی پرتاب فولادها لقب بگیرد.

صرف نظر از تلاش مهدی اسلامی در حفاظت از دروازه پاس، غیبت سوشا مکانی در دیدار بسیار محسوس بود و شاید بتوان گفت که اگر او در چارچوب دروازه پاس همدان حاضر بود، اکنون نتیجه چیز دیگری بود.

این شکست با توجه به شرایط دو تیم در جدول رده بندی، ضرری شش امتیازی برای پاس در بر داشت؛ حصول این نتیجه، علاوه بر سه امتیازی که به جمع امتیازات فولاد افزود، پاس را از کسب سه امتیاز باز داشت تا با توجه نزدیکی امتیازات دو تیم در انتهای جدول، فولاد با صعودی چند پله‌ای با 37 امتیاز، جایگاه پاس را در جدول از آن خود کرده و این تیم را به رده های پائین تر روانه کند.

شاهین بوشهر نیز به عنوان یکی از تیمهای فانوس به دست، این هفته برد شیرینی بدست آورد و در قزوین پیکان را با دو گل شکست داد تا 36 امتیازی شده و به لطف تفاضل گل بهتر یک رده بالاتر از پاس در جدول رده بندی قرار بگیرد.

تیمهای انتهای جدولی استقلال اهواز و ابومسلم را نیز می توان از هم اکنون به عنوان دو گزینه از سه گزینه سقوط به دسته اول قلمداد کرد؛ ابومسلم با کسب تساوی در برابر استیل آذین، 28 امتیازی شد تا با توجه به شکست استقلال اهواز در برابر ملوانان، یک رده در جدول صعود کند، هرچند این صعود یک پله تاثیر چندانی در آینده این تیم برای بقا در لیگ برتر نخواهد داشت.

به غیر از مقاومت سپاسی شیراز که در زمین خانگی با دریافت چهار گل از یاران رسول کربکندی،‌تحقیر شد و همچنان در رده ای پائینتر از پاس جا خشک کرده،‌ تیمهای مس کرمان و راه‌آهن شهر ری این شانس را دارند که با نتیجه‌گیری در دیدار‌های فردای خود برابر سایپا کرج و سپاهان اصفهان،‌ پاس را به انتهای جدول نزدیکتر کنند.

مس، تنها با کسب یک تساوی در برابر سایپا و راه آهن با کسب پیروزی در برابر سپاهان، می‌توانند پاس را تا رده پانزدهمی جدول رده بندی پائین بکشانند.

متاسفانه یاران علی اصغر مدیر روستا در شرایطی که می توانستند در برابر فولاد به سه امتاز ارزشمند دست پیدا کرده و تا حد زیادی حاشیه امنیت را در اردوی این تیم حاکم کنند، با سهل انگاری و ارائه یک بازی بی برنامه شرایطی را ایجاد کردند که حریف بتواند با تحمیل سه گل، نتیجه مسابقه را به طور کل جابه‌جا کرده و با خروج مقطعی خود از  بحران، پاس را به منطقه خطر نزدیکتر کند.

صرف نظر از نتایجی که مس و راه آهن بگیرند، سه هفته پایانی برای پاسی‌ها بسیار سرنوشت ساز و حساس خواهد بود و تنها نماینده غرب کشور در لیگ برتر تنها در شرایطی می تواند به ماندن در لیگ امیدوار باشد که در سه هفته باقی مانده هیچ گونه لغزشی را نداشته باشد.

پاس در هفته سی و دوم و سی و چهارم در همدان به ترتیب میزبان تیمهای ملوان بندر انزلی و تراکتور سازی تبریز خواهد بود و در در هفته سی و سوم نیز در کرج به مصاف سایپا خواهد شتافت.

مدیران و مسئولان پاس همدان از هم اکنون باید برای این سه بازی برنامه ریزی کرده و از بازیکنان و کادر فنی بخواهند که نتیجه حاصله در برابر فولاد را به فراموشی بسپارند.

با توجه به رای کمیته انضباطی، سوشا مکانی در دیدار آتی نیز از همراهی سبزپوشان محروم خواهد بود که این مساله می تواند آسیب زیادی به تیم پاس وارد نماید؛ عدم رعایت برخی اصول اخلاقی و رفتاری در زمین مسابقه علاوه بر مضراتی که در جریان یک دیدار می تواند داشته باشد، با توجه به اعمال محرومیت ها تاثیر منفی زیادی در نتیجه‌گیری یک تیم در مسابقات آتی نیز خواهد گذاشت.

ضمن نکوهش حرکت زشت سوشا مکانی که در دیدار برابر مقاومت سپاسی مرتکب شد، باید پذیرفت که وی یکی از ارکان اصلی پاس در مدت حضور در این تیم بوده و غیبتش در ترکیب تیم تا حد زیادی بر روند نتایج این تیم تاثیر خواهد داشت.

امیدواریم تیم پاس همدان با نتیجه‌گیری در سه دیدار آتی، تنها سهمیه غرب کشور در لیگ برتر را حفظ کند تا در فرصت تعطیلات لیگ، هیئت مدیره باشگاه برنامه‌ریزی‌های لازم برای تقویت تیم در فصل آینده را صورت دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد