نشست مطبوعاتی کانون هواداران پاس برگزار شد

حدوداٌ سه ماه از تحولاتی که کانون هواداران باشگاه پاس همدان به خود دید می گذرد که بالاخره فرصتی دست داد تا با اعلام قبلی، نشستی خبری با حضور رئیس کانون هواداران باشگاه پاس و تنی چند از معاونین ایشان در محل باشگاه پاس همدان برگزار گردد.

این نشست صبح روز شنبه 17 بهمن ماه در حضور خبرنگاران و و نمایندگان اصحاب رسانه انجام گرفت که ماحصل این نشست مطبوعاتی به صورت کامل به شرح زیر آورده می شود:

دکتر علی حسنی رئیس کانون هواداران باشگاه پاس سخنان خود را با ایجاد اصلاحات به جای تغییرات عمده در کانون آغاز کرد و گفت: بعد از گذشت حدود سه ماه از حضور بنده در کانون هوادارن جا دارد اعلام کنم که با توجه به زحماتی که دوستان من در کانون کشیده بودند احساس کردیم که این کانون بیشتر به اصلاحات دارد. به همین دلیل سعی در بر طرف کردن معایب احتمالی و قوت بخشیدن محاسن موجود داشتیم. در همین راستا اولین اقدام کانون این بود که کانون را از حالت یک انجمن مستقل خارج کرده و به زیر مجموعه باشگاه تبدیل کنیم تا هم از حمایت های باشگاه بهره مند شویم و هم اینکه کانون کاملا در چارچوب سیاست های باشگاه حرکت کند. البته تمام این تغییرات با حمایت ها و هدایت های شخص سردار ملاحی مدیرعامل محترم این باشگاه صورت پذیرفت.چارت جدید کانون بعد از این تغییرات اولین کانون داری چارت جدید شد و از حالت هیات مدیره ای خارج گردید. در چارت جدید چهار معاونت برای کانون پیش بینی گردید که این معاونت ها نیز به این شرح می باشند. ابتدا آقای رضا رضائی به عنوان نایب رئیس کانون برگزیده گردید و آقای سید رهبر مرادی معاونت اداری-پشتیبیانی، آقای مهندس مهدی مظهری معاون فرهنگی، اطلاع رسانی و جذب هوادار و محمد سعیدی فر نیز به عنوان معاون امور مشوقین کانون انتخاب شدند. البته با توجه به حجم کار بسیار بالای مهندس مظهری در دو جبهه اطلاع رسانی و فرهنگی و جذب هوادار، به دنبال فرد ذیصلاح و واجد شرایطی هستیم تا امور  جذب هوادار را به که به صورت موقت و تا پیدا شدن فرد مزبور امور آن را به آقای مظهری واگذار کرده ایم، این مسئولیت را به وی اعطا کرده تا مهندس مظهری بتوانند با تمرکز هرچه بیشتر و بهتر به امور مربوط به معاونت خود رسیدگی نماید.

دکتر حسنی سپس به ساماندهی هوادارن اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در این مدت کم توانستیم تعدادی از هواداران را ساماندهی نمائیم. البته در تعداد واقعی هواداران ثبت نام شده یک پارادوکس وجود داشت که در حال رفع آن هستیم. الان صلاح نمی بینیم که به تعداد واقعی هواداران ثبت نام شده اشاره کنیم ولی حتما این کار را در آینده ای نزدیک خواهیم کرد. آموزش و توجیهبرپائی جلسات و کلاس های آموزشی برای لیدرها و هواداران ثبت نام شده در اولویت امور قرار دارد.

دکتر حسنی با بیان این جمله افزود: ما بعد از آنکه لیدرها را غربال کردیم و حالا تا حدود زیادی لیدرهای خود را می شناسیم، در گام بعدی بعد از ثبت نام هواداران، این قشر عزیز و زحمت کش را هم ساماندهی و طبقه بندی می کنیم و سپس به برپائی کلاس ها و دوره های آموزشی و توجیهی برای لیدرها و هواداران می پردازیم. این کار می تواند کیفیت کار را در ورزشگاه ها بالا ببرد و ما به خوبی به نتایج این امور واقفیم.باید هواداران هم حرفه ای شوندمتاسفانه در کل ایران و به ویژه در همدان استقبال از بازی های خانگی توسط هواداران به نتایج بازی های قبلی و فراز و فرود تیم ها در بازی ها برمی گردد که اصلا نباید اینگونه باشد. هواداران هم باید آنقدر حرفه ای شوند که حتی در روزهائی که تیم دوران افت و فرود را می گذراند هم استقبال شگرفی از تیم به عمل آورند. هوادار حرفه ای باید اینگونه باشد.لیدرها مسئولیت پذیر شده اندخوشبختم این را اعلام کنم که از بازی پاس با شاهین بوشهر، با حمایتی که باشگاه پاس از کانون به عمل آورد لیدرها یک گام اساسی به سوی حرفه ای شدن برداشتند و حالا دیگر این لیدرها مسئولیت پذیر شده اند.

رئیس کانون هواداران باشگاه پاس افزود: حالا با توجه به مسئولیتی که به لیدرها داده ایم می توانیم ادعا کنیم که اگر در سکوهای تحت رهبری آن ها هر اتفاقی روی دهد، مسئولیت مستقیم آن بر می گردد به شخص لیدر مربوطه و قطعا با آن لیدر برخورد خواهد شد.

دکتر حسنی در بخش دیگری از سخنان خود به تشکیل کمیته انضباطی در کانون اشاره کرد و گفت: البته شاید چندان خوشایند نباشد که از واژه کمیته انضباطی استفاده کنیم. اما از هر واژه ای که استفاده شود در نهایت نفس کار همان کمیته انضباطی می باشد. از آن جائی که لیدرهای ما حالا به هر لحاظ حرفه ای شده و حتی هرچند کم و ناچیز، اما حق الزحمه ای دریافت می نمایند، لذا این توان را داریم که با لیدرهائی که به هر دلیلی خارج از چارچوب سیاست های تعیین شده و قوانین داخلی باشگاه و کانون حرکت کنند برخورد نمائیم.ایجاد تسهیلات برای هواداران و لیدرهابه اعتقاد ما باید هم برای هوادار و هم برای لیدر هم شخصیت قائل شد و هم برای کار آن ها ارج و قرب گذاشت.

دکتر حسنی افزود: به عقیده شخصی خود من حتی باید از هواداران در جریان بازی پذیرائی صورت گیرد. حتی اگر این پذیرائی بسیار مختصر و در حد یک کیک خیلی ساده باشد. ما د رجریان بازی پاس و ذوب آهن تعداد کمی هوادار به اصفهان اعزام کردیم اما همه آن ها را به وسیله بهترین اتوبوس ممکن و با بهترین پذرائی که در توانمان بود اعزام کردیم. همچنین درخواست کردیم تا در محل استادیوم قدس یک محلی را برای لیدرها در نظر بگیرند تا درست مثل بازیکنان تیم فوتبال، در بین دو نیمه هم از آن ها پذیرائی شود، هم خستگی شان در رود و هم مثل یک تیم توسط مسئولشان برای نیمه دوم توجیه شوند و با آمادگی کامل بدنی و روانی به سکوها بازگردند که قطعا در این صورت بازدهی کار آن ها نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.همچنین بحث نظارتی بر روی کار لیدرها نیز وجود دارد. این کار هم توسط معاونت لیدرها صورت می پذیرد و هم به صورت مستقیم توسط شخص خود من. با نظارت کاملی که بر کار تشویق تیم در جریان مسابقه داریم سعی می کنیم بازی به بازی و هفته به هفته نقص های این کار را از بین ببریم و کانون هواداران پاس را به یکی از قدر ترین کانون های هواداری در کل ایران تبدیل کنیم. 

رئیس کانون هوادارن باشگاه پاس اضافه کرد: یکی از برنامه های فرهنگی که قصد پرداختن به آن را داریم این است که از این به بعد نه تنها جلوی شعارهائی که بر علیه تیم میهمان است را بگیریم، بلکه با یکسری شعارهای خاص به تیم میهمان خوشامد هم بگوئیم. چه اشکالی دارد که این قدم فرهنگی را ما ابتدا در فوتبال ایران برداریم تا بلک حتی دیگر تیم ها و باشگاه ها نیز از ما الگو برداری کنند؟ به همین منظور حتی با دوستان ارشاد نیز جلساتی داشتیم و در حال طراحی یکسری شعارهای خاص هستیم. از جمله امور فرهنگی دیگری که مد نظر داریم به مورد اجرا در بیاوریم ساخت آهنگ مخصوص تیم پاس است تا با پخش در استادیوم ها به هنگام بازی های پاس، هواداران هم بتوانند همصدا با خواننده و همراه با آهنگ سرود رسمی تیم پاس را برای تقویت روحیه بازیکنان بخوانند.همچنین با کلاسهای آموزشی و توجیهی که برای لیدرها می گذاریم استادیوم را از حالت جزیره ای خارج می کنیم. یعنی اینطوری نباشد که هر سکو فارغ از دیگر سکوها با سبک و به دلخواه خودش به تشویق بپردازد. ابتدا تشویق های خطی، سپس مثلثی، مربعی و در ادامه تشویق های دایره ای. البته آموزش و اجرائی شدن این شعارها زمان بر است و به راحتی و در فاصله زمانی کم نمی توان این هدف را اجرائی کرد.

دکتر حسنی با ذکر این نکته که خود بنده شخصا یک شخص فرهنگی و یک استاد دانشگاه و آشنا به محیط های دانشگاهی و فرهنگی می باشم افزود: به اعتقاد من باید برای بالا بردن کمیت هوادار نیز در راستای بالا بردن کیفیت هواداران کار کرد. از همین رو محیط های دانشگاهی و مدارس بستر بسیار مناسبی برای ما محسوب می شوند. با توجه به اینکه معاونت فرهنگی کانون نیز یک شخص کاملا دانشگاهی می باشد، در نظر داریم تا با استفاده از محیط های دانشگاهی و مدارس هم کیفیت و هم کمیت هواداران با بالا ببریم. به همین مناسبت جلسه هائی نیز با مسئولین پرورشی در اداره کل آموزش و پرورش اجرا شده و یا در حال اجرا و پیگیری می باشد تا به راحتی این پتانسیل موجود را از دست ندهیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد