معاون حقوقی پاس: فوتبال پاک مستلزم رعایت منشور اخلاقی است

معاون حقوقی باشگاه فرهنگی ورزشی پاس همدان گفت: داشتن فوتبال پاک در کشور مستلزم رعایت منشور اخلاقی به عنوان یک هدف اصلی در جهت سالم سازی این رشته پرمخاطب است.  

بهرنگ زرندی افزود: طرح منشور اخلاقی در واقع ترویج اخلاق حرفه‌ای در فوتبال است، منتهی ضوابط رسیدگی به این طرح به لحاظ نبود آیین دادرسی هنوز شفاف و قانونمند نیست.  

وی اضافه کرد: تدوین آیین دادرسی مهمترین نیاز طرح منشور اخلاقی به شمار می رود و باید با تصویت این آیین نامه از برخوردهای سلیقه‌ای در مجازات و صدور حکم برای بازیکنان فوتبال جلوگیری شود.  

زرندی با تاکید بر اینکه باشگاه‌ها مرجع اصلی برای اجرایی شدن طرح منشور اخلاقی به شمار می‌روند، تاکید کرد: منشور اخلاقی باید توسط باشگاه ها انجام شود و در صورت تخطی بازیکنی از این طرح، حوزه حقوقی و انضباطی باشگاه‌ها برخورد لازم اعم از محرومیت و جریمه مالی را اعمال کنند. 

وی افزود: بازیکنی که بر اساس بندهای منشور اخلاقی مشمول تخلفات فوتبالی می شود در وهله نخست باشگاه را دچار ضرر و زیان کرده است و به همین دلیل باید اختیار هرگونه برخورد انضباطی به باشگاه‌ها واگذار شود.  

معاون حقوقی و رییس کمیته انضباطی باشگاه پاس همدان با تاکید بر حفظ حریم شخصی بازیکنان گفت: به بهانه اجرای منشور اخلاقی هیچ گاه نباید اجازه نفوذ به حریم شخصی بازیکن داده شود.  

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه هم اکنون حجم قابل توجه فعالیت فدراسیون فوتبال و مطبوعات به بحث منشور اخلاقی اختصاص یافته و باعث شده تا این طرح از هدف اصلی خود که مقابله با ناپاکی‌های مشهود در فوتبال است، دور شود.  

وی در پاسخ به این سووال که آیا در دیگر کشورها طرح منشور اخلاقی وجود دارد یا خیر، گفت: اغلب کشورها به خصوص صاحبان فوتبال حرفه‌ای دنیا، اخلاق مداری را سرلوحه باشگاه‌ها قرار داده‌اند و این مدیران تیم‌ها هستند که در قرارداد با بازیکنان تمامی ضوابط و اصول اخلاقی را قید کرده و اعضای تیم را ملزم به رعایت کامل آن می‌کنند.  

وی افزود: بازیکنان باشگاه‌های حرفه‌ای دنیا به خوبی می‌دانند که در صورت تخطی و تخلف در قبال قرارداد اخلاقی خود مشمول جریمه‌های سنگین می‌شوند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد