برد حیاتی پاس در برابر ابومسلم

پاس در لیگ ماندنی است، اگر ... 

علی ثقفی 

هگمتانه- سرویس ورزش: هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور جمعه گذشته با پیروزی پاس همدان در برابر ابومسلم مشهد در ورزشگاه شهدای قدس همدان، پیگیری شد. 

هوای سرد همدان در کنار لغزندگی زمین که از بارندگی های روزهای قبل از برگزاری مسابقه بوجود آمده بود، باعث شد که دو تیم نتوانند نمایش چندان دلچسبی را در زمین مسابقه داشته باشند.

تیم پاس در شرایطی قدم به این مسابقه گذاشت که امیدخورج، کاپیتان با تجربه خود را به سبب محرومیت در اختیار نداشت و ساشا کلونیجا، زوج او در خط دفاعی نیز به سبب محرومیت در این دیدار غایب بود. 

به همین سبب ترکیب خط دفاعی پاس در این دیدار دستخوش تغییرات اساسی شده بود و مجید حیدری که یکی از یاران ثابت خط دفاعی پاس در هفته های ابتدایی فصل بود، در کنار همت عابدی نژاد که برای نخستین بار در ترکیب ثابت پاس حضور یافته بود، تشکیل دهنده خط دفاعی پاس در برابر ابومسلم خراسان بودند. 

از سوی دیگر در کنار غیبت طولانی مرتضی عزیز محمدی که موجبات تثبیت جایگاه هادی رمضانی در ترکیب ثابت را فراهم کرده بود، مقداد قباخلو نیز با توجه به محرومیت صابر میرقربانی در ترکیب اولیه پاس در میادان حاضر شده بود. 

علاوه بر مواردی که در خصوص شرایط جوی ذکر شد، تغییرات ناخواسته که در ترکیب پاس همدان در این دیدار بوجود آمد نیز موجب شد که پاس نتواند بازی دو هفته گذشته خود را تکرار کند. 

در نیمه دوم سرعت بازی قدری بیشتر شد اما باز هم حرکت مثبتی که منجر به خلق موقعیت صد در صد روی دروازه ها شود را شاهد نبودیم تا اینکه مقداد قباخلو روی پاس سیف پناهی و با اتکا به خلاقیت فردی خود، در آخرین لحظات بازی توانست قفل دروازه ابومسلم را باز کرده و یک گل سه امتیازی با ارزش را برای پاس همدان به ثمر برساند. 

پاس به لطف هنر گلزنی قباخلو موفق شد ضمن کسب سه امتیاز این دیدار، با توجه به شکست تیم راه آهن و سبب تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم به رده پانزدهم جدول صعود و خود را از منطقه بحرانی خارج نماید.

مطمئناً بسیاری از هواداران پاس نیز اکنون به مانند ما حاضر بودند که لیگ در پایان هفته نوزدهم خاتمه می یافت تا تیم پاس همدان در لیگ برتر دهم نیز ماندگار باشد اما افسوس که 15 هفته نفس گیر دیگر باقی مانده و در این مدت ممکن است اتفاقات زیادی رقم بخورد. 

متاسفانه پاس زمانی اوج گرفت که طبق برنامه در هفته بیستم باید در ورزشگاه آزادی رو در روی پرسپولیس تهران قرار بگیرد؛ در شرایطی که تیم پرسپولیس هفته گذشته در اهواز مغلوب استقلال این شهر شد و کادر فنی این تیم برای بقا وضعیت بدی را پیش رو دارد، رویارویی با این تیم کار سختی خواهد بود. 

بازگشت احتمالی کریم باقری، هوار ملامحمد و شیث رضایی به ترکیب سرخپوشان، کار را بر شاگردان علی اصغر مدیر روستا سخت خواهد کرد و پاسی ها باید به کوشند که روحیه بازیکنان را در شرایط مطلوب نگه داشته و آنها را تفهیم کنند که پرسپولیس با تراکتور سازی و استیل آذین فرق چندانی ندارد؛ ستاره های استیل آذین کمتر از پرسپولیس نیستند و هواداران تراکتور سازی نیز چیزی از هواداران پرسپولیس کم نداشتند. 

بنابر این پاس اگر می خواهد در مسیر صعود باقی بماند باید به روند حرکتی رو به رشد خود ادامه داده و از هیچ نامی نیز نهراسد؛ تیمهای انتهایی جدول منتظر کوچکترین لغزش پاس هستند تا جایگاه این تیم را بدست آورده و پاس را به جمع سه تیم سقوط کننده بازگردانند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد