پس از وقفه 20 روزه؛

پاس در تبریز با تراکتور روبرو می شود

علی ثقفی 

هگمتانه-سرویس ورزش: هفته هفدهم لیگ برتر فوتبال باشگاههای کشور پس از بیست روز تعطیلی از فردا از سر گرفته خواهد شد که طبق برنامه تیم پاس باید در تبریز به مصاف تراکتورسازی تبریز برود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم پاس در تعطیلات نیم فصل برخلاف بسیاری از تیمها که مناطق گرمسیری را برای برگزاری اردو انتخاب کرده بودند اردویی 8 روزه را در تهران برپا کرد و سپس به همدان بازگشت تا تمرینات خود را در این شهر دنبال نماید.

تراکتورسازی را باید یکی از خوب‌های لیگ نهم دانست. تیمی که با وجود دوری هشت ساله‌اش از رقابت‌های لیگ برتر در نیم فصل نخست نتایج خوبی را کسب کرد. نتایجی که سبب شد این تیم پرطرفدار تبریزی تا پایان هفته‌ی شانزدهم در کمرکش جدول و در رده‌ی نهم قرار گیرد. فاصله‌ی هشت امتیازی این تیم با صدر جدول از تراکتورسازی تیم پرامیدی ساخته که بتواند در نیم فصل دوم هم با حمایت هواداران پرشورش شگفتی‌ساز باشد.

از سوی دیگر، پاس همدان یکی از تیم‌های ضعیف فصل بوده است. به طوری که همین نتایج باعث برکناری علیرضا منصوریان شد. با این حال پاس از زمان حضور مدیرروستا تا به حال نتایج خوبی به دست آورده است و همین نتایج شاید طرفداران همدانی را امیدوار کرده که تیم‌شان را در نیم فصل دوم تیم پرقدرت‌تری ببینند.

در حال حاضر پاس یکی از نامزدهای سقوط به دسته‌ی اول است اما، با نتایجی که این تیم با مدیرروستا در هفته‌های اخیر بدست آورده شاید بتوان این تیم را یکی از تیم‌های میانه‌ی جدول در نیم فصل دوم دید.

تبریزیی ها که در ابتدا قرار بود در تعطیلات نیم فصل عازم ترکیه شوند و در آن کشور اردوی آمادگی خود را برگزار کنند، راهی جزیره کیش شدند و اردویی یک هفته ای را در این جزیره در دستور کار قرار دادند. شاگردان فراز کمالوند در اردوی کیش در دیداری تدارکاتی برابر سپاهان اصفهان قرار گرفتند که با نتیجه دو بر یک مغلوب این تیم شدند.

آب و هوای تبریز تقریباً مشابه همدان است و بازیکنان پاس مشکلی از این نظر نخواهند داشت . سختی کار پاسی ها مواجهه با انبوه تماشاگران متعصب و پرشور تبریزی است که ورزشگاه یادگار امام این شهر را کاملاً پر خواهند کرد.

وقفه بوجود آمده در مسابقات لیگ شور و هیجان تبریزی ها را برای حضور در ورزشگاه بیشتر کرده و در این مسابقه قطعاً ورزشگاه یادگار امام تبریز مملو از جمعیت خواهد شد. این مساله در شرایطی است که فاصله بوجود آمده در مسابقات باعث ایجاد تغییراتی در روند نتیجه گیری تیمها خواهد شد و به هیچ وقت نمی توان تیمی را از پیش برتده این بازی دانست.

تیم پاس در هفته های پایانی نیم فصل اول با مدیر روستا خوب پیش می رفت که وقفه بوجود آمده ممکن است باعت ایجاد تغییراتی در عملکرد این تیم شود؛ اگر پاس همدان از تعطیلات نیم فصل بهره کافی را برده و توانسته باشد به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کند، شاهد ادامه روند صعودی این تیم با سرعت بیشتر از قبل خواهیم بود و اگر این اوقات به بطلات سپری شده باشد، این تیم دچار افت شده و از حرکت رو به رشد هفته های پایانی نیم فصل اول دور خواهد شد.

برای اصغر مدیر روستا که تیم را در میانه های فصل تحویل گرفت، وقفه بوجود آمده می تواند فرصت مناسبی باشد تا با انجام کارهای تاکتیکی و شناخت بیشتر از نفرات، شرایط تیم را به شکلی ارتقا بخشد که در نتیجه گیری بهتر از گذشته عمل کند.

یاران مدیر روستا باید بدانند که 18 هفته از مسابقات باقی مانده و امکان وقوع هر اتفاقی در این مدت وجود دارد؛ ممکن است تیمی از رده های بالایی جدول به مرحله سقوط برسد و تیمی دیگر از جمع تیم های سقوط کننده جدا شده و سهمیه آسیا را دریافت کند!

نمونه بارز این مساله تیم برق شیراز است که در فصل گذشته در حالیکه هفته ها در صدر قرار داشت، با افت شدید و سیر نزولیی که در نیم فصل دوم داشت، نهایتاً به دسته پائین تر سقوط کرد. این اتفاق در حالی افتاد که با توجه به نتایج این تیم در نیم فصل اول، بدبین ترین هوادار برق نیز پیش بینی سقوط به دسته اول را نمی کرد.

بنابراین می توان با قاطعیت بر این نکته تاکید کرد که تعطیلات نیم فصل و چگونگی پشت سر گذاشتن آن تاثیر زیادی بر نتیجه نهایی تیم ها در پایان فصل خواهد داشت.

پاس در این دیدار به احتمال فراوان نمی تواند از آرتور یدیگاریان، هافبک ارمنی جدید خود استفاده نماید اما حضور شهباز ارکینوف که هفته های زیادی را در مصدومیت پشت سر گذاشت در این مسابقه محتمل به نظر می رسد.

امیدواریم که در این مسابقه سبزپوشان همدان بتوانند به روند صعودی خود ادامه داده و اولین پیروزی خارج خانه در دیدارهای این فصل را بدست آورند.

نظرات 1 + ارسال نظر

نوشتم از برای دوست، وقتی مطلب یکی از دوستامو خوندم این متن رو نوشتم.
امیدوارم خوشتون بیاد، مطب شما هم جالب بود
آپم بیاید........................................................

نمی آب و نمی خاکم...
من هستم........
نه من هیچ کس نیستم..........
نیستم چون نیستی را در هستی جستم!...
باید باشم؟.............
چگونه باشم!................
زبان در کام و رخسارم ز شرم رنگی است......
من این بودن نمی خواهم.........
نمی سازم، نمی تابم- نمی آب و نمی خاکم
صدا آمد بمان با من........
زبان وا کن بخوان با من........
که این هستی برای من- برای تو نمی ماند......
برای آن نهال نو رس فردا بساز هستی که می ماند.....
این هستی جدا از آن همه پستی است...
وای این بودن را هستم..............
چرا که تا هستم..........................
از زمین و آسمان رستم
(شایان)
آپم.... اصلا از این به بعد هستم
بیاید... خوشحال می شم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد