پاس امیدوار کننده ظاهر شد

تساوی پاس و استقلال در روز آشفتگی آقا صمد

پاس همدان صفر – استقلال تهران صفر

شنبه 25/07/88

ورزشگاه شهدای قدس همدان

تماشاگر: 7000 نفر

بازیکنان پاس همدان: سوشا مکانی، امیدخورج، ساشا کلونیجا، وریا غفوری، پویا سیف پناهی، مجید غلام نژاد، مهرداد کریمیان (مجید حیدری91)، یدالله اکبری، مرتضی عزیز محمدی، سیدصابر میرقربانی (مقداد قباخلو80) و هادی اصغری (هادی رمضانی85)

سرمربی: علی اصغر مدیر روستا

سرپرست: مجتبی پیمبری

کارت زرد: سیدصابر میر قربانی(35)، ساشا کلونیجا(51) و امید خورج(64)

بازیکنان استقلال تهران: وحید طالب لو، پژمان منتظری، هادی شکوری (بیژن کوشکی93)، امیرحسین صادقی، هاشم بیگ زاده، کیانوش رحمتی، حسین کاظمی، فابیو جان واریو (سیاوش اکبرپور73)، آرش برهانی و غلامرضا عنایتی (فرهاد مجیدی67)

سرمربی: عبدالصمد مرفاوی

سرپرست: غلامحسین مظلومی

کارت زرد: هادی شکوری (43) و امیرحسین صادقی(46)

داور: البرز حاجی پور

کمک داوران: رسول فروغی و حمید غمزه

داور چهارم: ایرج ساعدی

ناظر فدراسیون: محمدرضا غضبان

ناظر داوری: فریدون اصفهانیان

دقایق کلیدی

10: سانتر خطرناک خسرو حیدری با ضربه سر آرش برهانی به دور از دستان سوشا مکانی از بالای دروازه روانه اوت شد.

13: ضربه محکم هاشم بیگ زاده از سمت چپ محوطه جریمه پاس با شیرجه بلند و زیبای سوشا مکانی روانه کرنر شد.

16: کرنر ارسالی توسط خسرو حیدری با مهار سینه و ضربه چکشی هاشم بیگ زاده روانه دروازه پاس شد که سوشا با یک دایب بلند توپ را مجدداً روانه کرنر کرد.

31: ضزبه محکم آرش برهانی از فاصله 25 متری پس از برخورد به تیر عمودی دروازه روانه اوت شد.

41: ضربه محکم صابر میر قربانی را طالب در آغوش کشید و ضربه شروع مجدد را مستقیماً برای آرش برهانی ارسال کرد که آرش در موقعیت تک به تک توپ را به کنار دروازه کوبید.

54: ضربه آرش برهانی از درون محوطه جریمه را سوشا مکانی به زیبایی در آغوش کشید.

77: سانتر هاشم بیک زاده با ضربه سر هادی شکوری به شکل خطرناکی روانه در وازه شد که سوشا مکانی توپ را در آغوش کشید.

79: ضربه محکم هادی اصغری از روی قوص محوطه جریمه با فاصله زیادی به بیرون رفت.

نمای کلی

استقلالی ها که در بازی گذشته در ورزشگاه آزادی شکست را در مقابل استقلال اهواز پذیرفته بودند، در این دیدار به امید کسب 3 امتیاز در مقابل پاس قرار گرفته بودند و خیال مصافی راحت را در سر می پرواندند.

بر خلاف تصور استقلالی ها، تیم پاس بسیار محکم و پر انگیزه ظاهر شد و تا پشت محوطه جریمه استقلال به خوبی پیش روی می کرد اما در خلق موقعیت هافبک ها و مهاجمان پاس ناکام بودند.

در نیمه اول تیم بازی پایاپایی را به نمایش گذاشتد و چند موقعیت روی دروازه ها خلق شد که موقعیت های استقلالی ها قدری بیشتر بود.

در نیمه دوم بازی سرد شد و هیچ یک از دو تیم نتوانستد بازی خوب و پر هیجان نیمه اول را ادامه دهند. استقلال چند موقعیت داشت که با بی دقتی مهاجمانش فرصتها را از دست داد.

تیم پاس هم در یک صحنه فرصت مناسبی را داشت که صابر میرقربانی در شرایطی که می توانست به توپ ضربه بزند این فرصت را در اختیار اصغری قرار داد که هادی در عین ناباوری توپ را به وحید طالب لو سپرد.

در نهایت این بازی با تساوی دو تیم به پایان رسید تا امتیاز ها به طور مساوی تقسیم شود.

تحلیل بازی

با تغییرات به وجود آمده در کادر مدیریتی و فنی باشگاه پاس همدان روحیه از دست رفته به اردوی این تیم بازگشته بود و همانطور که در بازی مقابل پیکان در قزوین، سبزپوشان نمایش دلپذیری داشتند، در این دیدار نیز توانستند با ارائه یک بازی خوب و تماشاگر پسند دل هواداران را بدست آورند.

در این دیدار، همانطور که انتظار می رفت پاس بر خلاف دیدار های گذشته بسیار امیدوار کننده ظاهر شد و توانست با هواداران فوتبال در همدان آشتی کند.

مدیر روستا در این بازی ترکیب تیم را بسیار شجاعانه چیده بود و با استفاده از روش 2-4-4 تیمی هجومی را روانه میدان کرده بود که در مصاف با استقلال مدعی، چنین حرکتی جای تقدیر داشت.

غیبت وحید علی آبادی در این دیدار نیز همچون دیدار مقابل پیکان محسوس بود و در این مسابقه غیبت توامان او و روزبه شاه علی دوست هافبک دفاعی پاس را قدری دچار مشکل کرده بود.

مجید غلام نژاد که می توانست در این مسابقه در پست تخصصی اش یعنی هافبک راست به کار گرفته شود به علت تمایل مدیر روستا به استفاده از مرتضی عزیز محمدی به سمت چپ زمین منتقل شده بود و این مساله باعث شده که قدری کارایی تیم در این مناطق کم شود.

در مجموع تیم پاس در این مسابقه خوب ظاهر شد و توانست انتظار هواداران را برآورده سازد تا از دیدار های بعدی شاهد حضور پر رنگ تر هواداران در ورزشگاه باشیم.

در این دیدار تیم پاس به حرکات عمقی میرقربانی و اصغری دل خوش کرده بود و روی حرکت از کناره ها در فضای پشت سر خسرو حیدری و هاشم بیگ زاده برنامه گذاری کرده بود.

حرکات پاسی ها تا پشت محوطه جریمه استقلال خوب بود اما در خلق موقعیت و ایجاد موقعیت خطرناک روی دروازه استقلال، مهاجمان پاس نا کارآمد ظاهر شدند.

استقلالی ها هم به فرار های آرش برهانی دل بسته بودند که چند بار هم در این کار موفق ظاهر شد و توانست در موقعیت تک به تک با سوشا مکانی قرار بگیرد اما در زدن ضربات آخر همچنان بی دقت نشان داد.

در پایان بازی با نتیجه مساوی به پایان رسید و دو تیم امتیاز ها را تقسیم کردند تا هواداران پاس با رضایت راهی منزل شوند.

چهره بازی

بدون شک سوشا مکانی چهره اول دیدار بود و در چند صحنه به تنهایی ناجی دروازه سبزپوشان شد.

سوشا با روحیه ای خوب و بالا در دروازه پاس همدان قرار گرفته بود و طبق وعده ای که داده بود نشان داد که مرد میدانهای سخت است.

هر چند در دیدارهایی که با نتیجه تساوی خاتمه می یابد معمولا بازیکن برتر را از تیم میهمان انتخاب می کنند اما نقش پر رنگ سوشا مکانی در کسب این تساوی برای پاس همدان انکار نا پذیر بود و ما را بر آن داشت تا وی را به عنوان چهره برتر این دیدار انتخاب کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد