با کریم ملاحی در مورد مشکلات باشگاه پاس؛

مسؤولیت سنگین سردار؛ عوض کردن آب دریا 
میثم ناصرنژاد 

هگمتانه – سرویس ورزش: وقتی پس از چند سال دوری از مدیریت پاس به این تیم بازگشت متوجه شد که اوضاع و احوال این تیم پر افتخار که خودش هم در آن سهم بسزایی داشته، تفاوت های زیادی کرده و فرمول قدیمی دیگر کارایی چندانی ندارد.
سردار کریم ملاحی دریافته که این پاس با تیمی که در تهران بوده، فرق دارد.
او در شرایطی به پاس آمده که اوضاع این تیم را به خوبی نمی شناسد؛ همان اوضاعی که هیأت مدیره را وادار به برکناری کاظم اولیایی کرد.

کلا سردار این روزها خودش هم وارد بحران شده و سکوت او نشان می دهد که با حرکتی آرام و بی سروصدا سعی در رفع این بحران دارد.
بحران فعلی از بدنه باشگاه است و مسؤولیت ملاحی بسان عوض کردن آب دریا است.
خیلی ها می گویند سردار ملاحی می تواند پاس را در مدت کوتاهی به سامان برساند و این بحران غیر محسوس را پایان دهد.
این روزها همه از سردار التماس دعا دارند. اتاق سردار در ساختمان اجاره ای پاس همه روزه محل تردد افرادی است که می خواهند به گونه ای دل سردار را به دست آورده و جایگاهی در تیم پاس دست و پا کنند؛ افرادی که روزگاری وفادار اولیایی و پیشینه اش بودند و امروز این لباس وفاداری را به در کرده و به پشت سر خود، حتی نیم نگاهی نمی اندازند.
برخی منتقدان تیم پاس هم امیدوارند بازمانده های کاظم خان، هدیه او به سردار ملاحی نباشد و شرایط به گونه ای نشود که پاس همان آش و کاسه همیشگی باشد.
هر چند بودند کسانی که در این مدت دو و نیم سال به دور از هرگونه جانب داری و یکسونگری، به پاس خدمت کردند.
اما دسته ای هم هستند که به هر طریقی که شده می خواهند در تشکیلات این باشگاه ثابت بمانند و این ماندن را در تفکرات سردار ملاحی به اعتماد و اعتقاد به آنچه که بودند و هستند، مبدل سازند.
در اینکه کریم خان ملاحی از تجربه وافر برای رهبری باشگاه پاس برخوردار است، شکی نیست اما نباید اجازه بدهد این تیم با سابقه، آوردگاه و محل تردد افرادی باشد که فقط به فکر منافع شخصی خود هستند.
این روزها ملاحی و پاس شرایطی متفاوت با گذشته دارند. مدیرعاملی که غیر بومی است اما هواداران و دوستداران پاس مصرانه می خواهند که عوامل این تیم بومی باشند.
بدون شک استفاده از ظرفیت های موجود در استان و گماردن افرادی نظیر سامری، صوفی و میرزایی در چارت معاونت این باشگاه و همچنین استفاده از توان فنی شخصیت های فوتبالی نظیر بهگندم، شمسی پور و طالبیان بر محبوبیت ملاحی نزد همدانی ها می افزاید.
کانون هواداران باشگاه پاس هم نیاز به تحولات اساسی دارد. این کانون باید به دست افرادی مدیریت شود که از هواداران واقعی پاس باشند و نیازها و خواسته های لیدرها را فراهم سازند.
مگر امثال سعیدی فر، الماسی، قاسمی و بیات که از جمله لیدرهای همیشگی پاس هستند تا چه زمان می توانند رایگان وقت خود را صرف برنامه های تیم پاس بکنند. لیدرهایی که از نقاط دور و نزدیک همدان به محل تمرین و مسابقات تیم پاس عزیمت می کنند و دست آخر دریغ از حتی تشکر خشک و خالی.
ساماندهی هواداران هم به شکل مطلوب انجام نشده و آنها از حداقل کارت هواداری هم محروم هستند.
سردار ملاحی اگر می خواهد از حمایت های بی دریغ هواداران برخوردار باشد باید با رفع نیازها و خواسته های آنها، همدلی و صمیمیت را بین باشگاه و گروه لیدرها ایجاد کند که به نظر ما سیروس رکنی می تواند رابط مناسبی برای سرو سامان دادن به اوضاع ناهمگون کانون هواداران باشد.
شرایط سایت اطلاع رسانی باشگاه پاس هم افتضاح است. سایت باشگاه اغلب اخبار مرده و بی کیفیت ارائه می‌دهد که قابل استفاده نشریات نیست. بسنده کردن به یکی دو برنامه تمرین هفتگی، مصاحبه های آبکی و استفاده از جملات کلیشه ای که بیشتر مخاطب را یاد «بابا آب داد» دوران اول ابتدایی می اندازد.
ساختمان فعلی پاس هم هیچ گاه برازنده این تیم نیست. ساختمانی که با سازمان همیاری و شهرداری ها ادغام شده و محل رفت و آمد غیر پاسی ها هم هست.
نیاز است تشکیلات این باشگاه برای انسجام بیشتر ساختمانی شکیل و در نقطه ای قابل دسترسی بهتر هواداران و دیگر مراجعه کنندگان داشته باشد.
مشکلات اقتصادی و عادت کردن به اعتبارات دولتی هم دغدغه پیش روی مدیرعامل جدید باشگاه پاس است.
پیشنهاد می دهیم سردار ملاحی با تشکیل اتاق اقتصادی، ضمن توسعه و رونق منابع مالی تیمش، زمینه خودکفایی باشگاه از اعتبارات دولتی را فراهم سازد.
مشارکت بخش های خصوصی مبنی بر سرمایه گذاری در این باشگاه قطع یقین فرآیندی مثبت خواهد داشت.
بهره مندی از توان جوانان مستعد همدان در پست های اداری باشگاه نیز راهکار مناسبی در جهت پرورش سرمایه های آینده فوتبال در این استان خواهد بود.
به کار گماردن جوانان با انگیزه در پست هایی نظیر ریاست دفتر، روابط عمومی، اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و در نهایت مشاوران جوان می تواند کمک رسان مناسبی به اهداف پیش روی سردار ملاحی باشد.
امیدواریم سردار ملاحی با مدنظر قراردادن پیشنهادهای ارائه شده، پاس را در مسیر تعالی و سربلندی پیش ببرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد