بررسی رقبای شهرداری همدان در لیگ دسته دو کشور

زور کدام شهردار بیشتر است! 

میثم ناصرنژاد 

هگمتانه – سرویس ورزش: قرعه کشی لیگ فوتبال دسته دوم کشور با اتفاق جالبی همراه شد.
چهار گروه حاضر در این رقابت ها به لحاظ تقسیم بندی تیم های مدعی، متعادل بوده و امسال آنطور که باید نمی توان گروهی را به عنوان گروه مرگ تلقی کرد اما نکته جالب توجه حضور چهار تیم از شهرداری ها در گروه سوم این مسابقات است.

در این پیکارها پنج تیم با عنوان شهرداری حضور دارند که گروه C بیشترین سهم را دارد.
شهرداری انزلی، شهرداری زنجان، شهرداری همدان و شهرداری شهرکرد چهار نماینده حاضر در گروه سوم مسابقات لیگ دسته دوم کشور هستند که در این بین شهرداری های انزلی و زنجان تجربه بیشتری نسبت به تیم های همدان و شهرکرد دارند.
شهرداران این چهار شهر امسال توجه ویژه ای به تیم های خود داشته اند و جملگی امیدوار به صعود نماینده شهرشان به لیگ دسته اول کشور هستند. گفته می شود شهرداران هر چهار شهر اعتبار مالی مناسبی را برای حضور در این مسابقات اختصاص داده اند و باید دید در پایان مسابقات زور کدام شهردار به همتای خود می چربد.
مهندس عسگریان شهردار همدان امسال پیگیری های فراوانی در جذب بودجه و حضور پرقدرت در لیگ دسته دو کشور داشته و به نظر می آید با بودجه 200 میلیونی، شهرداری همدان بتواند یکی از بخت های اصلی صعود به لیگ دسته اول باشد.
* شهرداری انزلی، صاحب خانه پولدار!
شهرداری انزلی به عنوان یکی از با سابقه ترین تیم های گیلانی پیشینه مطلوبی در عرصه تیم داری دارد.
تیمی که در این سال های گذشته با وجود تلاش های فراوان موفق به صعود به لیگ دسته اول نشده است. البته قوی سبز انزلی سال گذشته به دلیل تأخیر در جذب بازیکن تنها با اختلاف یک امتیاز نسبت به مس سرچشمه کرمان از صعود بازماند.
این تیم امسال دستخوش تحولات اساسی شده است و با تغییراتی در کادر فنی و بازیکنان تیم به دنبال صعود به لیگ دسته یک کشور است.
نادر عزت الهی پس از دوری چند ساله از شهرداری انزلی، ماه گذشته با اکثریت آرا هیأت مدیره به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی شد.
عزت الهی محبوبیت خاصی نزد انزلی چی ها دارد، ضمن اینکه این تیم پس از ملوان بیشترین هوادار را به خود اختصاص داده است.
گفته می شود مهندس بدری شهردار انزلی امسال 200 میلیون تومان برای جذب بازیکن و حضور در لیگ دسته دوم کشور اختصاص داده تا تیمش یکی از مدعیان صعود لقب بگیرد.
این تیم به لحاظ سخت افزاری دارای تشکیلات مناسبی در امر باشگاه داری است. زمین چمن اختصاصی، ساختمان مجهز و سالن ورزشی چند منظوره داشته های اصلی این باشگاه است ضمن اینکه گروه نرم افزاری باشگاه نظیر عوامل سایت اطلاع رسانی و اعضای روابط عمومی در انعکاس خبر و ارتباط مناسب با مجموعه فدراسیون فوتبال فعالیت چشمگیری دارند.
انزلی‌چی‌ها هفته گذشته در یک دیدار دوستانه با نتیجه دو بر یک مقابل سبحان رشت شکست خوردند.
* شهرداری زنجان، برجای مانده از لیگ دسته یک
شهرداری زنجان امسال بر خلاف سال گذشته دیگر شور و اشتیاق لازم را ندارد.
تیم شهرداری زنجان با وجود پیروزی دو بر صفر مقابل تیم مقاومت بسیج فارس در هفته پایانی لیگ دسته اول فصل گذشته، وداعی تلخ را با این مسابقات داشت.
این تیم در مجموع 26 بازی فصل گذشته لیگ دسته اول کشور تنها 19 امتیاز کسب کرد تا به عنوان قعر نشین جدول گروه یک مسابقات به لیگ دسته دوم سقوط کند.
شهرداری زنجان از تیم های قدیمی این شهر به شمار می رود و سال گذشته به دلیل بضاعت مالی و بازیکنان کم تجربه نتوانست قدرتنمایی کند. شهرداری چی ها امسال نیز مصمم به صعود به لیگ دسته یک کشور هستند.
نادر بلباسی مدیرعامل فعلی این باشگاه در بدترین اوضاع این سمت را پذیرفت. بلباسی از خیرین فوتبالدوست زنجان است و ارتباط بسیار خوبی با مسؤولان اجرایی این استان دارد. او امسال با حفظ بازیکنان فصل گذشته خود امیدوار است بار دیگر طعم صعود به لیگ دسته اول کشور را بچشد.
* شهرداری شهرکرد، به دنبال شگفتیشهرداری شهرکرد فصل گذشته در رقابت های لیگ دسته دوم کشور حضور پر افت و خیزی داشت. عدم حمایت مالی مناسب باعث شد این تیم نتواند آنطور که باید در این مسابقات خودنمایی کند. اما امسال سرمایه گذاری مناسبی بر روی این تیم صورت گرفته و گفته می شود شهردار شهر کرد بودجه ای 280 میلیونی را برای حضور در لیگ دسته دوم کشور تعیین کرده است. هیأت مدیره این باشگاه در نخستین اقدام "بهمن ترکاشوند" را به عنوان سرمربی جدید تیم شهرداری شهرکرد منصوب کرد و اغلب بازیکنان این تیم نیز نیروهای بومی تشکیل می دهند.
* استقلال جنوب، امیدوار به صعوداوضاع تیم فوتبال استقلال جنوب بسیار متفاوت با مابقی تیم های این گروه است. این تیم پیشینه بالایی در لیگ دسته دوم کشور دارد. تیمی که سال قبل در یک مقطع زمانی هم نتایج درخشانی را در لیگ به دست آورد و کاندیدای صعود به لیگ یک بود.
باشگاه استقلال جنوب با مدیرعاملی اسماعیل سرهنگیان تاکنون افتخارات ارزنده ای را در رشته های فوتبال، والیبال، بسکتبال،دو و میدانی، کشتی و تمامی رشته‌های رزمی به ارمغان آورده و دارای چارت تشکیلاتی منسجمی است.
این باشگاه 20 سال قدمت دارد و سه سالی است که در لیگ دسته دوم فوتبال کشور حضور دارد. گفته می شود باشگاه استقلال جنوب امسال 250 میلیون تومان بودجه برای حضور در لیگ دسته دو هزینه کرده است. استقلال جنوب اخیرا در بازی دوستانه مقابل استیل تهران با نتیجه هشت بر صفر شکست خورد.
هم چنین افشین حاجی‌پور بازیکن سابق استقلال و فولاد مشهورترین بازیکن این تیم خوزستانی به شمار می رود.
* افلاک لرستان، تیم سهامداران
تیم فوتبال افلاک لرستان با سهامداران پرشمارش امسال امیدوار به طلسم شکنی است.
افلاکی ها که در مقطعی از لیگ دسته دوم کشور منصور پورحیدری را به عنوان سرمربی به کار گماردند، تا به امروز هم نتوانسته اند لیگ یکی شوند. این تیم را شخصیت های بزرگ استان لرستان به عنوان سهامدار مدیریت می کنند و گفته می شود نماینده لرستان نیز امسال 250 میلیون تومان اعتبار مالی را برای ورود به مسابقات اختصاص داده است.
* افتخار خراسان جنوبی، بومی ترین تیم لیگ
کادر فنی تیم فوتبال افتخار خراسان جنوبی دیگر تیم حاضر در رقابت های لیگ دسته دوم کشور امسال قصد دارد 90 درصد از استخوانبندی این تیم را با بازیکنان بومی شکل دهد. مرسل وقری مقدم سرمربی فصل گذشته تیم افتخار خراسان جنوبی که امسال نیز شانس دوباره برای هدایت این تیم را پیدا کرد، در یک ماه گذشته با دیدن مسابقات فوتبال شهرستان بیرجند به شناسایی بازیکنان مستعد بومی این خطه پرداخت و هم اینک 20 بازیکن این تیم را بومی ها تشکیل می دهند. این تیم نیز 200 میلیون تومان بودجه برای حضور در فصل جدید لیگ دسته دو هزینه کرده است.
* آرمین تهران به دنبال یقه گیری!
از زمره تیم های خصوصی فوتبال تهران که توانسته اند در لیگ دسته دوم کشور به رغم بازماندن از صعود درخشش خوبی داشته باشند، آرمین تهران است. تیمی که از منابع خصوصی استفاده می کند و فصل گذشته هم یقه بسیاری از تیم های مدعی این رقابت ها را گرفت و حتی در هفته پایانی این رقابت ها می توانست هپکو اراک را به لیگ دسته سوم کشور سقوط دهد. آرمین تهران همچون فصل گذشته با همان رقم 200 میلیون تومان گام به مسابقات لیگ می گذارد.
* مقاومت ساری، قدرتمند تر از گذشته
تیم فوتبال مقاومت ساری نماینده استان مازندران در لیگ دسته دوم کشور امسال به مراتب بهتر از فصل گذشته در این رقابت ها حضور خواهد یافت. مقاومت ساری در دیدارهای دوستانه خود نتایج درخشانی را کسب کرده و به اعتقاد کارشناسان فوتبال مازندران یکی از تیم های مدعی در لیگ امسال محسوب می شود. مقاومت ساری امسال با جذب چند مهره کلیدی دیگر تیم های فوتبال مازندران به دنبال کسب نتایج درخشان در لیگ دسته دوم کشور است. این تیم در صورت جذب دو بازیکن خارجی رقمی بالغ بر 270 میلیون را برای حضور در لیگ دسته دو اختصاص خواهد داد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد