ادبیات تکراری پاسی ها بعد از هر باخت؛

کم تجربه‌ها، بزنید زیر توپ تا هفته یازدهم! 
میثم ناصرنژاد

هگمتانه – سرویس ورزش: شرایط به وجود آمده برای تیم پاس حاصل اشکالات خلق الساعه‌ای نیست که عن قریب به وجود آمده بلکه عدم توجه به این مشکلات در طول زمان باعث شد تا امروز به جایی برسیم که کارمان در همین ابتدای مسابقات لیگ برتر نهم دشوار شود.
با این حال عدم پذیرش واقعیت‌های شکست، آن را تبدیل به طبل تو خالی می کند که تنها ظاهری زیبا دارد، اما واقعیات موجود در عمق آن چیز دیگریست.

اوضاع کنونی تیم پاس هم بر پایه های انتقاد گریزی استوار شده و پس از هر باخت می شود پیش بینی کرد ادبیات کادر فنی و مدیریت باشگاه با چه لحن و محوریت موضوعی به کار گرفته می شود.
ادبیات تکراری پاسی‌ها این روزها پس از هر باختی بر سه واژه می چرخد.
1- منصوریان: "بازیکنان بی تجربه هستند".  

این جمله بارها از زبان علیرضا منصوریان سرمربی جوان پاس همدان به گوش رسیده است و ما روزنامه نگاران در هر مصاحبه او امیدوار به شنیدن جمله تازه ای هستیم اما دریغ از تنوع و یا تغییر در ادبیات آقای سرمربی!
آقای منصوریان، اگر هر باخت به این بهانه است که شاگردان شما کم تجربه هستند چرا قبول زحمت فرمودید و هدایت این تیم را که مالکان اصلی آن همین جوانان معصوم و فوتبالدوست همدانی هستند پذیرفتید.
لیگ برتر هم اینک صحنه آزمون و خطای شما شده است. مگر شما نبودید که پیش از شروع فصل آنچنان قاطعانه از مدعی بودن پاس سخن می گفتید. تصور ما بر این است که شما از انتهای جدول این تیم را مدعی فرض نموده اید.
"کم تجربه ها"
اگر این بازیکنان کم تجربه هستند چرا در میدان لیگ برتر آنها را جذب کردید؟ مگر لیگ برتر محل کسب تجربه است که یک بازیکن در یک چشم به هم زدن از خامی به پختگی برسد.
اگر دفاعیه شما از باخت‌های کسب شده صرفاً کم تجربگی بازیکنان است بنابراین چه فرقی بین شما و مربی آماتور بود. مگر نه اینکه تفکرات فنی یک مربی لازمه موفقیت یک تیم است.
فوتبال میز تجارت نیست که یک مربی آن را در زمین جستجو کند.
قریب به 90 درصد بازیکنان تیم پاس سال ها در لیگ برتر بازی کرده اند و چطور می توانید آنها را کم تجربه بنامید.
خورج، اکبری، مکانی، غلام نژاد، کریمیان، اصغری، میرقربانی، شاه علی دوست و‌... اگر کم تجربه باشند، باید به حال و روز تیم به اصطلاح حرفه ای پاس گریست.
معمولاً تمرین آماده سازی، جایگاهی برای رفع ضعف ها و تقویت نقاط قوت تیم تلقی می شود. بنابراین بفرمایید تمرین پاسی‌ها به حیات خلوت بازیکنانی تبدیل شده که به جای تجربه اندوزی، به فکر زیر توپ زدن و فوتبال علی اصغری هستند.
2- منصور پورحیدری: "از کادر فنی راضی هستم، از نتیجه نه!"
لطف می‌فرمایید آقای مدیرفنی. از قدیم‌الایام گفته‌اند "هیچ بقالی نمی گوید ماست من ترشیده!" حکایت شما همین است. به چه دلیل از کادر فنی خود حمایت می کنید. آنچه ما می‌بینیم کادر فنی پاس مأمن استاد و شاگرد شده است.
یعنی عملکرد منصوریان جای انتقاد و تذکر ندارد که شما بارها اعلام می کنید از آنها راضی هستید. ای کاش از زاویه بیرونی هم نگاهی به عمق این عملکرد می انداختید تا این چنین هواداران تصور نکنند که استقلالی های پاس برای هم نوشابه باز می کنند.
چطور می شود که مدیر فنی از کادر فنی راضی باشد، اما تیمش مدام ببازد و این باخت ها سبب نشود که او از مربیان تیمش خرده بگیرد.
سمت راست نیمکت ذخیره ها جایگاه همیشگی منصور خان است. شخصیتی احساسی که کمتر از جایش بر می خیزد مگر در صحنه هایی که برای تیمش حاشیه ای ایجاد شود. سرش را پس از هر گل خورده تکان می دهد و به یک نقطه از زمین خیره می ماند.
پورحیدری دیگر بسان دو سال قبل در همدان محبوبیت ندارد و شاید همان پیشینه گذشته و مسؤولیت غیر مستقیمش در پاس باشد که تاکنون کمتر از جانب تماشاگران مورد انتقاد گرفته است.
3- کاظم اولیایی: "ارزیابی عملکرد کادر فنی پس از هفته یازدهم".
این جمله اولیایی به این معناست که کادر فنی تقریبا تا نیم فصل اول خیالش از هرگونه تغییر و تحول راحت باشد.
حالا اگر تیمش نتیجه نگیرد، در انتهای جدول بماند، سکوی پرتاب دیگر تیم های لیگ برتری باشد، حتی اگر در همه مسابقات تعیین شده بزنند زیر توپ، اصلاً به ما و هواداران چه، در این تیم چه می گذرد. مقدمه بی ارتباط اول اینکه: تماشاگران محترم تا اطلاع ثانوی انتقاد و شعارهای زشت و بد ترکیب ندهید.
مقدمه بی ارتباط دوم اینکه: بازیکنان پاس تا هفته یازدهم با خیال راحت بازی کنید و ببازید. مربیان هم همین طور. فعلاً وقت یقه گیری نرسیده است.
مقدمه بی ارتباط سوم اینکه: شاعران همدانی علاقه‌مند به فوتبال لطف کنند اشعاری در وصف حمایت از شکست های تیم پاس بسرایند.
مقدمه بی ارتباط چهارم اینکه: بازیکنان بومی همدان تا شروعی دیگر در آب نمک بخوابند و حتی‌المقدور از کوزه های لالجین که اصالت همدانی دارند، برای ترشی گرفتن بازیکنان ذخیره استفاده شود.
مقدمه بی ارتباط پنجم اینکه: پوشیدن لباس آبی در تیم پاس مقدس شمرده می شود. همه باید از سرمربی پاس تبعیت کنند و چه بسا لباس اصلی تیم پاس همدان از سبزی به آبی گراید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد