دو خط خبر و دیگر هیچ؛

روابط عمومی باشگاه پاس در تعطیلات مریخ! 
میثم ناصرنژاد

هگمتانه – سرویس ورزش‌: انگار نه انگار لیگ نهم آغاز شده و انگار نه انگار تیم پاس درگیر و دار این رویداد مهم ورزشی است‌. 

در عصر اطلاع رسانی آن هم در رشته پرمخاطب فوتبال، چند خط خبر و دو قطعه عکس بی کیفیت، دل مشغولی عوامل سایت خبری باشگاه پاس شده و روابط عمومی این باشگاه نیز احتمالاً در این کوران خبری، در تعطیلات تابستانی به سر می برد!

آن وقت آقایان مدعی هستند جذاب ترین سایت خبررسانی باشگاه های فوتبال ایران را در اختیار دارند‌. سایتی که فضای مجازی آن با زمینه سبز رنگ، مملو از نارسایی ها است‌.
خبرهای مبتدی با نوع نگارش غلط و اشتباهات املایی‌. به واقع سایت باشگاه پاس چه اطلاع رسانی ای برای مخاطبان دارد‌؟ اصلاً بر چه اساسی این سایت راه اندازی شده است؟ مگر نه اینکه وظیفه عوامل سایت به روز رسانی اخباری باشگاه است‌.
در سایت باشگاه پاس خبری از تحلیل، گزارش، مباحث فنی و حتی مصاحبه های بکر با بازیکنان و عوامل کادر فنی به چشم نمی خورد‌. البته جای تعجب نیست چرا که عوامل این سایت را عده ای خبررسان مبتدی تشکیل داده اند که تخصصی در ورزش نداشته و از کمترین سابقه کاری برخوردار هستند‌.
عمده خبرهای این سایت به زمان تمرین تیم پاس، گفت وگوهای کوتاه و عامیانه، مصدومیت ها، اعزام ها و گهگاهی خبرهای دیگر رسانه ها اختصاص یافته است‌.
تبریک،تهنیت و تسلیت هم شالوده خبری این سایت به شمار می روند که هر از گاهی به نقل از مدیرعامل باشگاه مخابره می شود‌.
عدم پوشش خبری فعالیت های کانون هواداران با عنوان پل مردمی باشگاه، تیم های رده های سنی پایه، فعالیت های فرهنگی، ورزش بانوان و دیگر رشته‌های فعال ورزشی در این باشگاه از ضعف های مشهود در حوزه روابط عمومی و سایت باشگاه است‌.
اگر به وبلاگ فوتبال‌نویسان همدانی نگاهی بیندازید، خواهید دید که نه تنها در سرعت و دقت خبرها، بلکه جریان های تیم پاس را به طور جامع مخابره می کنند‌. اغلب خبرنگاران مطبوعات ورزشی کشور نیز با رجوع به پایگاه اطلاع رسانی فوتبال همدان، خبرهای به روز شده تیم پاس را برداشت می کنند‌.
این در حالی است که بسیاری از خبرنگاران ورزشی کشور نیز گمان می برند این سایت‌، سایت رسمی باشگاه پاس است‌.
روابط عمومی باشگاه پاس همدان اغلب روزها در دسترس نیست و تلفن همراه مدیریت این حوزه مهم اطلاع رسانی هم در خاموشی و کسالت به سر می‌برد!
مگر نه اینکه روابط عمومی ها چشم بینای باشگاه ها هستند‌. این روابط عمومی به اذعان بسیاری از دوستان خبری تنها با خبرگزاری مهر آن هم در تهران در ارتباط است و مطبوعات محلی و سایر خبرگزاری ها با این حوزه خبری بیگانه هستند‌.
در این روزها که شاهد اتفاقات مختلفی در این تیم هستیم، بارها به همراه آقای مدیر روابط عمومی باشگاه تماس گرفته ایم اما همراه وی با صدایی رسا اعلام می دارد که مشترک مورد نظر در مریخ به سر می برد!!
امیدواریم مسؤولان باشگاه پاس ضمن توجه به اهمیت موضوع، نسبت به فعالیت این حوزه خبری بازنگری و موارد لازم را گوشزد کنند یا حتی‌الامکان به نوعی کار را به کاردان بسپارند‌.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد