اولیایی: تهدید به کناره‌گیری ابزار دست مدیران است

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال گفت: تهدید به کناره‌گیری و بازی نکردن ابزاری است که در اختیار مدیران قرار دارد. 

کاظم اولیایی درباره تهدید دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مبنی بر کناره گیری از لیگ تصریح کرد: مهمترین بحثی که وجود دارد بحث تجاری ساختن باشگاه ها است و اینکه چه باید کرد تا باشگاه ها را به این سمت پیش ببریم.

وی افزود: یکی از آیتم های درآمدسازی باشگاه ها حق بلیت فروشی است. پس این حق باشگاه ها است که نسبت به پرداخت این حق حساسیت نشان دهند. هزینه ها در اختیار باشگاه هاست و این حق را دارند که به دنبال منابع درآمدی خود باشند.
مدیرعامل باشگاه پاس همدان در این مورد که شیوه پرداخت حق بلیت فروشی چطور باید باشد، عنوان کرد: باید مدیران عامل باشگاه ها جلسه ای بگذارند. اگر این اتفاق رخ ندهد هم حق باشگاه ها تضییع می شود و هم فدراسیون زیر سئوال می رود.
اولیایی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که درباره این موضوع وجود دارد کسر هزینه ها از درآمد بلیت فروشی است. سقفی برای کسر هزینه ها از این منبع درآمدی در نظر نگرفته است. این کسر هزینه ها عادلانه نیست. ما نیاز به مقرراتی داریم که که هم مسابقات به خوبی برگزار شود و هم اینکه هزینه ها درست انجام شود. در این موضوع چون هنوز آیین نامه تغییر پیدا نکرده هم باشگاه ها حق دارند خواهان حق خود باشند و هم سازمان لیگ حق دارد.
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در این باره که تهدید دو باشگاه پرطرفدار پایتخت راه حل مناسبی برای رفع این مشکل است یا خیر گفت: باید برگزاری مسابقات به بخش خصوصی واگذار شود تا سازمان لیگ مجبور به هزینه کردن و در نهایت به کسر حق بلیت فروشی از تیم ها نشود. از طرفی باید نظارت باشگاه ها به درآمدهای کسب شده از این راه بیشتر شود اما تهدید به کناره گیری از لیگ ابزاری دست مدیران تیم ها است که وقتی به تنگنا می رسند، استفاده می کنند. این قضیه فقط با گفت و گو و تعامل حل می شود نه تهدید و کناره گیری.
اولیایی تاکید کرد: باید آیین نامه ای را تنظیم کنیم که معترض نداشته باشد. اینکه این حق فقط به دو باشگاه برسد درست نیست. هر کسی نباید از زاویه دید خود به این موضوع نگاه کند. باید اساسنامه جدید در مورد این قضیه نوشته شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد