یک بازی با دو اولتیماتوم؛

ترس کرانچار، اضطراب منصوریان 

شاید هیچکس گمان نمی کرد پرسپولیس و پاس در لیگ نهم این قدر زود به بحران بخورند، اما این اتفاق افتاده و در آستانه آغاز هفته سوم، این دو تیم در شرایطی قرار دارند که کرانچار و علیرضا منصوریان هر دو جملاتی خاص به عنوان اولتیماتوم از زبان مدیرعامل باشگاه خود شنیده اند.
اینکه مدیرعامل یک باشگاه در پایان هفته دوم به سرمربی تیمش اولتیماتوم بدهد، کمتر در سطح فوتبال حرفه ای دیده می شود، اما با توجه به شرایط داخلی پرسپولیس و پاس، می توان دلایل این کار را درک کرد.

پاس تیمی است که شاید در بین مدعیان قهرمانی به چشم نیاید، اما آن قدر مهره خوب دارد که در تابستان زمانی که مربیان مختلف با اولیایی وارد مذاکره می شدند، اغلب هدف خود را قهرمان شدن در لیگ نهم عنوان می کردند.
در واقع سطح انتظار اولیایی در همان روزها بالا رفت؛ روزهایی که منصور پورحیدری تلاش داشت سرمربی پاس مردی تحت تأثیر خودش باشد، اما کاظم اولیایی دو مربی به نام بهمن فروتن و احمد طوسی را به همدان می برد و با آنان درباره آینده تیمش صحبت می کرد؛ مربیانی که در صحبتهای خود، حرف از قهرمانی پاس می زدند و نیازی به جذب چندین ستاره و ریخت و پاش مالی هم نداشتند.
اولیایی که به تیمش امیدوار شده بود،از سویی دیگر با فشار منصور پورحیدری برای انتخاب منصوریان مواجه بود؛ اتفاقی که سرانجام رخ داد و حالا که پاس به قعر جدول رسیده، اولیایی یاد آن روزهای شیرین مذاکره با نامزدهای نیمکت تیمش افتاده است.
در شرایط عادی نباید چنین حسی سراغ مدیرعامل تیمهای بزرگ هم بیاید، چه اینکه در لیگهای معتبر اروپا نیز همیشه چند تیم مدعی قهرمانی هستند که لیگ رابه دلیل فشار بدنسازی، بد شروع کنند، اما در فوتبال کم ظرفیت و کم حوصله ایران آن قدر ظرف مربی و مدیر کوچک است که هیچکس به پای سرمربی اش روزهای زیادی نمی ایستد.
داستان پرسپولیس هم متفاوت است. عباس انصاری فرد خودش را در آستانه برکناری از مدیریت پرسپولیس می بیند و این اتفاق را آن قدر نزدیک می بیند که از کرانچار خواسته هرطور شده بازی همدان را ببرد. البته اگر به «خواستن» باشد، اصول جهانی فوتبال به هم می ریزد.
کرانچار هم پس از بازی با استقلال اهواز هدف مشخصی از خوش شانس معرفی کردن تیمش داشت. او با این کار، به مدیرعامل تیمش اطمینان داد که نباید انتظار زیادی از پرسپولیس بخصوص در هفته های اول لیگ داشته باشد؛ انتظاری که درست یا غلط برای عباس انصاری فرد پیش آمده و او می خواهد هرطور شده جایگاه خود را با امتیازات هفته های ابتدایی مستحکم کند.
با توجه به اولتیماتوم روشن انصاری فرد و اولیایی به کادر فنی پرسپولیس و پاس، انتظار می رود جدال این دو تیم مهمترین بازی هفته شود حتی احتمال اینکه یکی از خشن ترین بازیهای این هفته را در همدان ببینیم، زیاد است؛ مسابقه ای با کارتهای زرد و قرمز که در راه ابقای سرمربیان دو تیم، از جیب داور خارج خواهد شد.
نتیجه مساوی برای هیچ یک از دو تیم، خوشحال کننده نیست و البته برای مدیر عامل پرسپولیس که خیلی زود اسیر کابوس برکناری شده است. در پرسپولیس فشار بیشتر روی مدیر عامل است و در پاس، سرمربی تیم احساس ناامنی می کند.

نظرات 3 + ارسال نظر
اکبر ملکی 1388/05/28 ساعت 23:11

مطالب_اخبار_تحلیلها به روز وعالی بودند .
موفق باشی

سلام
منتظر تحلیل بازی پرسپولس و پاس هستم
متاسفانه مشتا قانه

با سلام

دوست گرامی چند وقتی بود که نبودی

از نظرتان خوشحال شدم

به امید موفقیت پاس و خوشنودی مردم همدان

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد