قضاوت ناعادلانه رفیعی پاسی ها را زمین گیر کرد

برد استیل آذین با درخشش ستاره های میلیاردی

شناسنامه بازی

پاس همدان: صفر

استیل آذین: 2

جمعه؛ 16 مرداد ماه 1388

ورزشگاه شهید مفتح همدان

تماشاگر: هفت هزار نفر

داور: محمود رفیعی

کمک ها: بابک داوری – صادق نوری

ناظر بازی: مصطفی شهبازی

ناظر داوری: علی خسروی

ترکیب پاس همدان: سوشا مکانی، امید خورج، مجید حیدری، پوریا سیف پناهی، وحید علی آبادی (از دقیقه 58 سعید بیات)، روزبه شاه علی دوست، یدا... اکبری، مهرداد کریمیان، مجید غلام نژاد، هادی رمضانی (از دقیقه 78 امید ابوالحسنی)، شهباز ارکین اف (از دقیقه 88 مقداد قباخلو).

سرمربی: علیرضا منصوریان

اخطار: مجید غلام نژاد دقیقه 22، شهباز ارکین اف.

اخراج: مجید غلام نژاد دقیقه 71

ترکیب استیل آذین: حمید نشاط جو، حسین کعبی، کاظم برجلو، مهدی محمدی، میثم خسروی، قریدون زندی، علی عشوری زاد، ابراهیم اسدی (از دقیقه 60 محمدرضا مهدوی)، افشین چاووشی ( از دقیقه 86 حمید شرفی)، محمد غلامی (از دقیقه 67 امیر شاپورزاده).

سرمربی: حمید استیلی

گل ها: فریدون زندی دقیقه 19- علی کریمی دقیقه 84 (پنالتی)

اخطار: افشین چاووشی دقیقه 73

دقایق کلیدی

9 – خطا در کنار محوطه جریمه روی مجید غلام نژاد توسط کاظم برجلو به وسیله هادی رمضانی به سمت دروازه استیل آذین نواخته شد که نشاط جو دروازه بان استیل آذین توپ را در اختیار گرفت.

17- پاس در عمق مهرداد کریمیان، شهباز ارکین اف را در موقعیت تک به تک قرار داد. نشاط جو با خروج به موقع توپ را از جلوی پای شهباز دور کرد.

19- پاس در عمق علی کریمی در شرایط مشکوک به آفساید به فریدون زندی رسید که در موقعیت تک به تک ضربه فنی اش پس از برخورد به دستان سوشا مکانی به گل اول استیل آذین تبدیل شد.

26- سانتر مواج هادی رمضانی از کنج محوطه جریمه روی خط شش قدم با ضربه سر مجید غلام نژاد در آستانه ورود به دروازه توسط نشاط جو کنترل شد.

28- ضربه چیپ علی کریمی پس از برخورد به دستان سوشا مکانی به تیر دروازه پاس خورد و سپس به زمین بازگشت.

33- پاس در عمق علی کریمی به محمد غلامی رسید که ضربه بقل پای محمد غلامی پس از عبور از دستان سوشا مکانی از کنار دیرک عمودی دروازه پاس به اوت رفت.

42- ضربه کرنر یدا... اکبری با ضربه سر امید خورج به مجید حیدری رسید که او با یک ضربه سر به راحتی دروازه استیل آذین را گشود که محمود رفیعی در عین ناباوری خطای پاسی ها را اعلام کرد.

1+45- ضربه سر کش هادی رمضانی با فاصه کمی از کنج دروازه استیل آذین به اوت رفت.

58 – ضربه محکم و فنی هادی رمضانی دور از دستان نشاط جو به دیرک دروازه استیل آذین برخورد کرد و به زمین بازگشت.

63- حرکت زیبای مجید غلام نژاد در درون محوطه جریمه با ضربه هادی رمضانی در آغوش نشاط جو قرار گرفت.

64- سانتر هادی رمضانی در جناح چپ با ضربه سر شهباز ارکینوف به شکل خطرناکی از بالای دروازه استیل آذین به اوت رفت.

70 - ضربه محکم و فنی مهرداد کریمیان با فاصله کمی از بالای دروازه استیل آذین به اوت رفت. امیر شاپورزاده در موقعیت تک به تک با سوشا مکانی قرار گرفت.

84 - در حالیکه کمک دوم بازی هیچ خطایی اعلام نکرده بود، رفیعی مستقیما اعلام پنالتی کرد و علی کریمی پنالتی را به گل تبدیل کرد.

تحلیل بازی

جدال نابرابر، نبرد دارا و ندار در نهایت به نحوی رقم خورد که ثروت بر نداری و ثروتمند بر ضعیف چیره شد.

در روزی که انتظار می رفت نتیجه به گونه دیگری رقم بخورد، با مهربانی محمود رفیعی استیل آذین توانست بر پاس همدان چیره شود تا چهره دیگر فوتبال در این روز نمایان شود و نقش افراد موثر در خارج از مستطیل سبز در نتایج مسابقات به شکلی حس شود.

تیم پاس که در دوران آمادگی خوبی را پشت سر گذاشته بود و به نظر می رسید بتواند با استفاده از آمادگی جسمانی بالاتر نسبت به حریف، صاحب توپ و میدان شده و نتیجه را به نفع خود تمام کند با نا داوری و بدشانسی بازی را به حریف واگذار نمود.

ترکیب تیم پاس همدان مانند فصل پیش بیشتر دفاعی بود تا هجومی و علی رغم اینکه فکر می کردیم علیرضا منصوریان با آگاهی از ضعف استیل آذین در خط دفاعی

و دروازه ترکیب سراسر نفوذی را به میدان روانه کند با استفاده از همان روش محافظه کارانه 1-3-2-4 تیم پاس را چیده بود.

ابتدا اگر منصفانه قضاوت کنیم دستان منصوریان برای استفاده از روش دو مهاجم هم خالی بود، چرا که هادی اصغری دو روز قبل از مسابقه دچار کشیدگی از ناحیه کشاله ران شده و مرتضی عزیز محمدی نیز به علت نرسیدن کارت بازی این دیدار را از دست داده بود.

بازی روان و زیبای پاس در نیمه دوم کم کم داشت تاثیر خود را می گذاشت که مجید غلام نژاد با دریافت دومین کارت زرد تیمش را 10 نفره کرد تا جای او در دقایق پایانی بازی بسیار محسوس باشد.

هواداران پاس تا آخرین دقایق بازی یکصدا تیم خود را تشویق کردند و علی رغم شکست پاس در این مسابقه دست از حمایت تیم خود بر نداشتند، چرا که پاس با بازی خوبی که به نمایش گذاشت پیروز واقعی این دیدار بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
نوروزی 1388/05/17 ساعت 13:40

به دورازهرتعصبی داوری واقعا ناعادلانه بود و پاس به داورباخت نه به استیل آذین . باریکنان نسبت به سال قبل خیلی بهتربازی کدند حقشان باخت نبود.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد