شمسی پور: با یک پنجاهم بودجه پاس می توانیم قهرمان کشور شویم

رییس هیات دوچرخه سواری همدان از اجرای طرح تاکسی دوچرخه در همدان خبر داد.

علیرضا شمسی‌پور در نشست خبری این هیات با اصحاب رسانه و مطبوعات گفت: طرح تاکسی دوچرخه چند سالی است که مطرح شده و هم اکنون نیز صحبت‌های نهایی آن با شهردار همدان صورت گرفته و به دنبال جا نمایی ایستگاه ها و خرید دوچرخه هستیم تا این طرح را با موفقیت در همدان انجام دهیم.

وی یاد آور شد: اجرای این طرح به نحوی است که هر کسی که در این سامانه عضو شود می‌تواند در صورت نیاز به دوچرخه در طول روز آن را کرایه کنند.

وی افزود: با اجرای این طرح که بیشتر هزینه‌های آن از جانب دولت است و کاربران آن از این تسهیلات استفاده می‌کنند می‌تواند در کاهش ترافیک و جلوگیری از آلودگی هوا موثر باشد و حدود یک میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار برای این طرح پیش بینی شده است.

شمسی پور تصریح کرد: هم اکنون استان یزد پس از پیشنهاد و مطرح کردن این طرح آزمایشی به اجرای این طرح پرداخته است و استان همدان نیز در مرحله اجرایی کردن این طرح است.

وی با اشاره به نقش اسپانسر در حرکت رو به رشد ورزش در سال های اخیر یاد آور شد: شرکت شهرک های صنعتی همدان در این سال ها توانست با حمایت های مالی دوچرخه سواری همدان را زنده کند و برای جوانان همدانی این انگیزه را که می توان در رشته هایی نظیر دوچرخه سواری که در گذشته از جایگاه مناسبی برخوردار نبودند تحول ایجاد کند و هم اکنون نیز حاصل این اعتماد و ارتباط را در عملکرد این هیات می توان مشاهده کرد.

وی خاطر نشان کرد: هیات دوچرخه سواری همدان در سال 87 در گروه C هیات های استان بود و توانست در جایگاه نخست این گروه قرار گیرد و خود را در گروه B نیز مطرح کرده و هم اکنون نیز در گروه A هیات های برتر استان قرار دارد و توانست بعد از هیات فوتبال این استان قرار گیرد و این سیر صعودی نشان از برنامه ریزی و اهداف بلند این هیات است تا خود را در کشور مطرح کند.

وی درخصوص برنامه‌های آینده این هیات، از برگزاری تور دوچرخه سواری یادواره سرداران و 8 هزار شهید استان همدان در سال جاری خبر داد و افزود: دوچرخه سواری رشته پر خرجی است و شرکت کننده های این رشته هزینه های زیادی را متقبل می‌شوند و با خطرات زیادی نیز روبرو هستند، اما با این همه علاقمندان زیادی در این رشته فعالیت می‌کنند و با وجود این مشکلات در سال گذشته توانستیم 29 مدال رنگارنگ را برای استان به ارمغان بیاوریم و در سال جاری نیز 4 مدال در لیگ برتر و مسابقات قهرمانی کشور کسب کردیم.

وی در ادامه افزود: حضور تیم پاس در همدان برای توسعه ورزش استان بسیار موثر بوده است اما بودجه ما و دیگر هیات ها در مقایسه با این تیم بسیار کم است و اگر یک پنجاهم بودجه پاس را داشته باشیم می توانیم قهرمان لیگ برتر دوچرخه سواری شویم.

رییس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی همدان نیز در این نشست افزود: استان همدان پتانسیل ورزشی خوبی دارد و نسبت به استان های دیگر چیزی کم ندارد و اگر همدلی و صداقت باشد، که این ها برکت حرکت های اجتماعی است و همچنین حضور مدیران کاردان در صدر ورزش می تواند ورزش استان را ارتقاء بخشید که در این سال ها تربیت بدنی استان توانسته در پیشرفت ورزش استان گام بزرگی بردارد.

ظاهر پورمجاهد در خصوص هزینه های شرکت های صنعتی و کارخانه ها تصریح کرد: ما می توانیم قسمتی از بودجه و در آمد خود را به ورزش اختصاص دهیم و در این بند 30 درصد هزینه برای نیروها و پرسنل خود و 70 درصد آن در ورزش استان و تربیت بدنی هزینه شود ولی بیش ار این نگاه ها هستند که باد تغییر کند چرا که با تغییر نگاه از هر امکاناتی می توان برای ترویج ورزش استفاده کرد.

نظرات 1 + ارسال نظر
علی 1388/04/23 ساعت 23:21

آقای شمسی پورذکرنکرده اند درمقایسه باپاس چقدرتماشاچی وهواداردارندیاقبل ازآمدن پاس چه مقداربودجه داشتند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد