اولیایی: فضای فوتبال ایران غیر شفاف است

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پاس همدان گفت: فضای فوتبال کشور به اندازه کافی غیرشفاف است و بهتر است که مسئولان فدراسیون وضعیت موجود را خراب تر نکنند.

کاظم اولیایی در خصوص سخنان عزیز محمدی مبنی بر مجاز نبودن باشگاه پاس برای استفاده از بازیکنان سرباز خاطرنشان ساخت: این موضوع هیچ ارتباطی به مسئولان فدراسیون فوتبال ندارد و تصمیم گیرنده نهایی در این خصوص ستاد کل نیروهای مسلح است.

وی افزود: باشگاه ما رابطه خوبی با ستاد کل دارد و آنها اجازه استفاده از بازیکنان سرباز را به ما داده اند.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان گفت: متاسفانه بعضی از مسئولان فدراسیون به دلیل بی‌اطلاعی، اظهار نظرهایی را مطرح می‌کنند که نه تنها موثر نیست بلکه تنها کار تیم‌هایی مانند پاس را دشوارتر می‌کنند.

وی تصریح کرد: فضای فوتبال کشور به اندازه کافی آلوده و غیر شفاف است و بهتر است فدراسیون فوتبال وضع را از این بدتر نکند.

وی در ادامه به مخالفت خود برای ادامه حضور منصور پورحیدری در تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و افزود: زمانی که تیم ملی در فشار بود و فرصت کافی برای انتخاب سرپرست را نداشت، پورحیدری را در اختیار آنها قرار دادیم اما در این زمان فدراسیون از فرصت کافی برخوردار است و باید به دنبال گزینه‌های دیگری برود.

اولیایی ادامه داد: ما تمام مسئولیت فنی را بر عهده پورحیدری گذاشته ایم و او مسئولیت بسیار سنگینی در تیم ما دارد به همین دلیل صلاح نیست او در تیم ملی حضور داشته باشد.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان در خصوص انتخاب علیرضا منصوریان به عنوان سرمربی این تیم نیز گفت: حوزه فنی مسئولیتش با پورحیدری است و توضیحات در خصوص انتخاب سرمربی را باید او به خبرنگاران بدهد.

وی افزود: تیم ما در حال حاضر در اردوی چالدران است و با جدیت تا شروع لیگ برتر تمرینات خود را ادامه خواهد داد.

اولیایی خاطرنشان ساخت: به باشگاه‌های ایرانی توصیه می‌کنم به جای سفر به ترکیه در چالدران اردو برگزار کنند زیرا این محل در مرز ترکیه قرار دارد و هیچ تفاوتی با کمپ‌های ترکیه ندارد.

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران در ادامه به منشور اخلاقی اشاره کرد و گفت: ما باید حتما روابطی را برای اینکه فوتبال حرفه‌ای در چارچوب حرفه ای فعالیت کند، داشته باشیم اما به این شکل که فدراسیون منشور را تهیه کرده، هیچ گاه نمی‌توانیم به این موضوع برسیم.

وی اضافه کرد: نحوه اجرای منشور اخلاقی به این شکل غیر ممکن است زیرا ما باید این کار را به شیوه دوستانه تری انجام می‌دادیم.

اولیایی با اشاره به مشکلات موجود در فوتبال ایران گفت: فوتبال باید با تفکر فوتبالی اداره شود، به همین خاطر باید هرچه سریعتر تغییراتی را در تفکر خود ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برای شروع فوتبال حرفه‌ای باید اتحادیه‌های بازیکنان، مربیان و داوران را فعال کنیم و بعد به دنبال اجرای مسائلی چون منشور اخلاقی باشیم.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان اظهار داشت: یکی از بزرگترین مشکلات فوتبال ایران این است که ما دخل و خرج مان در هیچ کجای فوتبال مان یکی نیست.

اولیایی افزود: همانطور که مشاهده می‌کنیم باشگاه‌های ثروتنمند ما مانند مس کرمان نیز با همین مشکل روبه رو هستند و حتی دیگر باشگاه بزرگ صنعتی ما نیز در آینده با کوچکترین تغییری در سهامشان با این مشکل روبه رو خواهند شد.

وی با اشاره به منبع درآمد باشگاه پاس همدان گفت: ما هزینه خود را از بازی هایمان بدست می‌آوریم و خوشبختانه زیرسازی خوبی را برای تامین منابع مالی خود درست کرده ایم.

مدیرعامل باشگاه پاس همدان مشکلات فوتبال ایران را در دولتی اداره شدن باشگاه‌های آن دانست و تصریح کرد: همه این مشکلات ریشه در دولتی بودن فوتبال ایران دارد و مطمئن باشید با خصوصی شدن باشگاه حتی هزینه‌های بالای قراردادهای بازیکنان نیز کم خواهد شد.

وی افزود: برای بخش خصوص هزینه کردن بسیار مهم است اما در سیستم دولتی چون تغییر مدیریت وجود دارد هزینه‌ها کردن اهمیت چندانی ندارد.

مدیرعامل اسبق باشگاه پاس همدان در خصوص مشکلات باشگاه پرسپولیس و استقلال تهران گفت: در دو باشگاه پرسپولیس و استقلال مدیران عامل نمی‌توانند با سلیقه و تفکر خود کار کنند و حتی آنها برای ماندن در پست خود باید کارهایی را انجام دهند که ممکن است با آن مخالف هم باشند.

وی اظهار کرد: این دو باشگاه برای اینکه به شکل درستی اداره شود باید به صورت مردمی اداره شوند.

اولیایی در خصوص بی‌تجربه بودن اکثر مدیران باشگاه‌ها خاطرنشان ساخت: قبل از اینکه مدیران پیشینه داشته باشند باید ببینیم برنامه باشگاه برای مدیران و مدیران برای باشگاه‌ها چیست. مطمئن باشید مدیریت‌ها باید برای خود برنامه داشته باشند اما متاسفانه ما فقط می‌خواهیم در کوتاه مدت افکار خود را عملی کنیم تا عمر مدیریتمان افزایش یابد.

وی تصریح کرد: بزرگترین معضل ما در فوتبال نداشتن برنامه فوتبالی است که متاسفانه این بی‌برنامگی در سازمان تربیت بدنی، فدراسیون فوتبال و در باشگاه‌ها به خوبی دیده می‌شود.

اولیایی افزود: مطمئن باشید یکی از دلایل اصلی عدم صعود تیم ملی به جام جهانی همین بی‌برنامگی‌ها است و اگر می‌خواهیم تیم ملی قدرتمندی داشته باشیم باید به باشگاه‌ها بیشتر توجه کنیم.

اولیایی ادامه داد: فوتبال اگر برنامه داشته باشد و خصوصی شود می‌توان امیدوار بود که تمام مشکلات حل شود؟ البته خصوصی شدن با تعریف درست، نیاز به یک برنامه چندساله دارد.

نظرات 1 + ارسال نظر
pix2pic 1388/04/23 ساعت 00:43 http://pix2pic.blogsky.com

سلام عزیزم تبادل لینک میکنی؟
بعد از 32 روز بیش از2229عکس
(بزرگترین مرجع عکس pix2pic)من با این نام لینک کن
منتظرمااا>حتما بهم سربزن خوشحال میشم
من روزانه بیش از 200 عکس و پست تو وبلاگم میزارم
برای پیشرفت بهم نیاز داریم مگه نه؟؟!!
باهر شرایطی هم که باشی باهات تبادل لینک میکنم!
زود باش منتظرم بدووووووووو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد