پاس و تنزل نسبت به پارسال

پاس همدان در دومین سال حضورش در لیگ برتر باوجود داشتن تمامى امکانات نتوانست خواسته مدیران خود را برآورده سازد و در نهایت هم با یک عنوان دوازدهمى لیگ به کار خود پایان دادند. 

شاگردان وینکو بگوویچ که انتظار مى رفت در لیگ هشتم نتیجه اى به مراتب بهتر از لیگ هفتم را به دست بیاورند، اسیر مسائل بسیار شده و هرگز نتوانستند در حد نامشان در فوتبال ظاهر شوند. پاس همدان که به لحاظ داشتن بازیکن یکى از تیم هاى پرمهره لیگ به حساب مى آمد،قدر مهره هایش را ندانست و یا اینکه نتوانست از آنها استفاده لازم را ببرد.

فراز و فرود 

پاس با شروع لیگ فراز و فرود بسیارى در کارش دیده شد. این تیم همدانى زمانى آنقدر خوب ظاهر مى شد که مى توانست تیم هاى قدرتمند لیگ را شکست دهد و در بازى هایى هم به آن اندازه ضعیف عمل مى کرد که باعث تعجب علاقه مندان به فوتبال مى شد. پاس چنانچه مى توانست از مهره هایش خوب استفاده کند، قطعا جایگاه امروزش را در جدول لیگ برتر نداشت. چراکه پاسى ها از شرایطى برخوردار بودند که مى توانستند به راحتى در نیمه بالایى جدول رده بندى قرار گیرند. حمایت مدیر عامل از سرمربىاگر پاس همدان هرگز اسیر مسائل حاشیه اى فوتبال نشد و وینکو بگوویچ باوجود عملکرد نسبتا ضعیفش در این تیم همدانى ماند، همه و همه را باید مدیون کاظم اولیایى مدیرعامل تیم پاس همدان بداند. مدیرى که با سابقه مدیریت در باشگاه بزرگى چون استقلال، در پاس نشان داد که راه و رسم مدیریت را خوب مى داند. او در روزهایى که موج انتقادات به سوى وینکو بگوویچ روانه شده بود، پشت او ایستاد و از او حمایت کرد تا نشان دهد به ثبات کارى در مدیریت خود سخت معتقد است.
نقش پورحیدرى
منصور پورحیدرى اگرچه در ظاهر نقش چندان قابل توجهى را در پاس همدان نداشت اما به زعم تمامى اهالى فوتبال و آنهایى که از نزدیک وضعیت تیم هاى لیگى را تعقیب مى کنند، مرد همه کاره پاسى ها به حساب مى آمد. پورحیدرى مدیر فنى تیم پاس همدان بود و بر تمام مسائل فنى تیم و بازیکنان نظارت کامل داشت. پورحیدرى نیز مانند کاظم اولیایى از جمله طرفداران بقاى وینکو در پاس همدان بود و اعتقاد داشت که باید فرصت کافى به او داده شود تا او بتواند شایستگى هایش را عیان نماید.
تیغ اخراج
وینکو بگوویچ به دلیل عملکرد ضعیفش در تیم پاس همدان به دفعات تا یک قدمى اخراج پیش رفت اما با حمایت مدیریت بر سر کارش ماند تا پاس را تا آخر کار همراهى کند. عملکرد وینکو به گونه اى بود که بیشتر از بسیارى از مربیان لیگى در خطر اخراج قرار گرفت اما او خیلى خوش شانس بود که در تیمى مربیگرى مى کرد که از حمایت مدیرعامل آن برخوردار بود. وینکو قطعاً محبت مدیران پاس همدان را هرگز فراموشى نخواهد کرد و این به معناى این است که او مى خواهد در لیگ نهم براى پاسى ها جبران مافات کند.
خارجى موثر
شهباز آرکینوف خیلى دیر به مجموعه پاس همدان اضافه شد اما با ورودش توانست تحولى چشمگیر در خط حمله این تیم همدانى به وجود بیاورد. آرکینوف از هفته پانزدهم لیگ برتر فرصت بازى براى پاس را پیدا کرد. او در روزهایى که آماده و سر حال براى پاس به میدان مى رفت، باعث قدرت بیشتر این تیم همدانى مى شد.آرکینوف در همان بازى اولى که براى پاسى ها انجام داد یکى از ۲ گل تیمش را مقابل پیکان در دقیقه ۸ بازى به ثمر رساند.
خارجى هاى پاس
ژوزف ادیشون، ماریو گابرا و شهباز آرکینوف خارجى هاى تیم پاس همدان در لیگ هشتم بودند. در مجموع بازیکنان خارجى پاس همدان ژوزف ادیشون عملکرد بهترى داشت و بیشتر از ۲ خارجى دیگر براى پاس بازى کرد. بعد از ادیشون رکورد بیشترین بازى به شهباز آرکینوف رسید، بازیکنى که در تیم پاس همدان از او به عنوان یک بازیکن ذخیره موثر استفاده مى شد. گابرا هم دیر به جمع پاسى ها اضافه شد اما در مقام مقایسه با خیلى دیگر از بازیکنان پاس براى این تیم بیشتر بازى کرد.
بیشترین بازى
جواد شیرزاد در طول لیگ هشتم الحق و الانصاف مؤثرترین و بهترین بازیکن تیم پاس همدان بود. او در هر شرایطى به عنوان یک بازیکن ثابت براى پاس همدان به میدان مى رفت، تا جایى که توانست رکورد بیشترین بازى را در این تیم همدانى به خود اختصاص دهد. شیرزاد در طول لیگ هشتم ۲۹۷۰ دقیقه براى پاس بازى کرد تا صاحب رکورد بیشترین بازى باشد، رکوردى که مهرداد کریمیان با ۲۵۳۱ دقیقه بازى در یک قدمى کسب آن قرار داشت.
28 بازیکن براى ۳۴ بازى
جواد شیرزاد، مهرداد کریمیان، حنیف عمران زاده، ابوالفضل حاجى زاده، محمد غلامى، مجید غلام نژاد، امید خورج، ژوزف ادیشون، سامان صفا، وریا غفورى، محمدرضا مامانى، سوشا مکانى، سیدمحمد علوى، شهباز آرکینوف، وحید على آبادى، اویس کردجهان، محسن حمیدى، محمد اسماعیل نظرى، پوریا قیدر، منصور احمدزاده، امید ابوالحسنى، ماریو گابرا، على اصغر طالب نسب، مصطفى چترآبگون، مقداد قباخلو، حامد رسولى، مصطفى علیزاده و حامد عصار ۲۸ بازیکنى بودند که براى پاس همدان در لیگ هشتم به میدان رفتند.
پرگل ترین بازى ها
شکست و پیروزى ۵ بر یک مقابل تیم هاى فولاد و استقلال اهواز از جمله باز ى هاى پرگل تیم پاس همدان در لیگ هشتم به حساب مى آمد.پاسى ها در دور رفت و در ورزشگاه تختى اهواز مقابل فولاد این شهر تن به شکست پرگل
۵ بر یک دادند، دیدارى که در روز پنجم آذرماه برگزار شد.دومین نتیجه
۵ بر یک براى پاسى ها در دور برگشت و مقابل دومین تیم اهوازى یعنى استقلال به دست آمد. دیدارى که در آن پاسى ها موفق شدند در خانه خود تیم اهوازى را با حساب ۵ بر یک شکست دهندتا انتقام شکست ۵ بر یک خود را از فولاد در مقابل استقلال اهواز بگیرند.
شروع و پایان مشابه
پاس همدان لیگ هشتم را با یک تساوى آغاز و با یک تساوى دیگر به پایان رساند.همدانى ها در دیدار اول خود که در تاریخ پانزدهم مرداد و در همدان برگزار شد، در پایان ۹۰ دقیقه مقابل سپاهان به نتیجه بهترى جز صفر بر صفر دست پیدا نکردند. پاسى ها در آخرین بازى خود هم مقابل داماش به تساوى ۳ بر ۳ رضایت دادند، این دیدار هم در ورزشگاه شهداى قدس همدان برگزار شد و براى تیم میزبان یک توقف به حساب مى آمد.
رکورد قضاوت
محسن قهرمانى، هدایت ممبینى و سیداحمد صالحى ۳ داورى بودند که از مجموع ۳۴ بازى پاس همدان قضاوت ۹ دیدار آن را بر عهده داشتند.قهرمانى، ممبینى و صالحى هر کدام با ۳ بار قضاوت براى پاس همدان در میان ۲۲ داورى که براى این تیم همدانى به میدان رفتند صاحب یک رکورد خوب شدند. این ۳ داور در شرایطى این رکورد خوب را به دست آوردند که شاهین حاج بابایى، سعید مظفرى زاده، سعید بخشى زاده، علیرضا فغانى، منصور نورى و خورج حق وردى هر کدام با ۲ بار قضاوت در یک قدمى رسیدن به این رکورد قرار داشتند.
خشن ترین بازیکن
امید خورج با ۳ بار اخراج و دریافت ۶ کارت زردنه تنها خشن ترین بازیکن تیم پاس لقب گرفت، بلکه مى توان او را به نوعى خشن ترین بازیکن لیگ هشتم نیز دانست.خورج در دور رفت بازى ها در ۲ بازى؛ راه آهن و پیام از ممبینى و صالحى کارت قرمز دریافت کرد و از زمین بازى اخراج شد. خورج در دور برگشت بازى ها یعنى در بازى دوم تیمش مقابل پرسپولیس در دقیقه ۸۹ بازى از یدالله جهانبازى کارت قرمز گرفت و باعث ۱۰ نفره شدن تیمش گشت.
122 هزار تماشاگر
۱۲۲ هزار تماشاگر در طول رقابت هاى لیگ هشتم از بازى هاى تیم پاس همدان در ورزشگاه قدس همدان و دیگر ورزشگاه هاى کشور دیدن کردند.پاسى ها از معدود تیم هاى لیگ بودند که تعداد تماشاگرانشان در نیم فصل دوم بیشتر از نیم فصل اول بود.براى همدانى ها ۵۵ هزار تماشاگر در دور رفت به تماشاى بازى هایشان نشستند که در دور برگشت این تعداد به ۶۷ هزار تماشاگر افزایش یافت.
بهترین گلزن
محمد غلامى با ۹ گل زده بهترین گلزن پاسى ها در لیگ هشتم لقب گرفت. او در دور رفت بازى ها و در دیدار مقابل تیم هاى ابومسلم، سایپا و استقلال براى تیمش موفق به گلزنى شد و در دور برگشت هم موفق شد تا دروازه تیم هاى سپاهان، پیام، مس و داماش را باز کند. غلامى در شرایطى به عنوان گلزن برتر پاس همدان لقب گرفت که اگر بیشتر به او توجه مى شد مى توانست تعداد گل هایش را ۲ رقمى کند.
اخراجى ها
حنیف عمران زاده، امید خورج، مصطفى علیزاده و محمد غلامى ۴ بازیکن اخراجى تیم پاس همدان در لیگ هشتم بودند. عمران زاده در بازى دوم لیگ مقابل پرسپولیس از بازى اخراج شد. علیزاده در دقیقه ۸۹ بازى با برق از محمدحسین اسدى داور بازى کارت قرمز گرفت تا تیمش را ۱۰ نفره کرده باشد. محمد غلامى در دقیقه ۵۴ بازى با فولاد در دور برگشت از زمین بازى اخراج شد و خورج نیز ۳ بار و در بازى مقابل تیم هاى راه آهن، پیام و پرسپولیس کارت قرمز داوران را مقابل چشمان خود دید.
میانگین
میانگین برد: ۴۰/۳
میانگین تساوى: ۴۰/۳
میانگین باخت: ۴۳/۲
میانگین گل زده: ۱۸/۱
میانگین گل خورده: ۳۹/۱
میانگین امتیاز: ۱۸/۱

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد