بگوویچ و رویای ماندگاری در لیگ برتر/ پیرمرد کروات دلبسته ایران

باوجود گذشت هشت سال از حضور وینگو بگوویچ در لیگ برتر فوتبال، این پیرمرد ‪ ۶۰‬ساله کروات عاشق زندگی در ایران است.

وینگو بگوویچ که از طریق یکی از آژانس‌های بین‌المللی فوتبال در کرواسی نیمکت مربیگری در فوتبال ایران را برای نخستین بار تجربه کرد، هم اینک نهمین سال حضورش در لیگ کشورمان را سپری می‌کند.

وینگو معتقد است: ایران کشور بسیار جذابی است و ایرانیان هم مردم دوست داشتنی و صلح پذیری هستند.

وی اضافه کرد: من در ایران احساس آرامش و دلخوشی می‌کنم و همچون کشورم کرواسی به ایران عشق می‌ورزم.

سرمربی کروات پاس همدان افزود: با وجود گذشت حدود ‪ ۹‬سال از حضورم در فوتبال ایران بازهم امیدوار به فعالیت در عرصه لیگ این کشور هستم و می خواهم همچنان در این کشور دوست داشتنی به مربیگری بپردازم.

وی گفت: در این چند سال تیم‌های مختلفی را تجربه کردم و در برخی مواقع خوشحال‌کننده و در خیلی از زمان‌ها هم طعم تلخی شکست را چشیده ام.

بگوویچ هیچگاه خاطره حضور موفقش در تیم فوتبال فولاد خوزستان را فراموش نمی کند؟ زمانی که با این تیم قهرمان نخستین دوره لیگ برتر کشور شد.

بگوویچ می‌گوید: خوزستان سرشار از استعدادهای ناب فوتبال است. می‌دیدم کودکان با تمام اشتیاق در کوچه و محله‌ها به بازی فوتبال می‌پردازند و آرزوی رسیدن به افتخارات فوتبال را در سر می‌پرورانند.   

این مرد کروات پاسی ها، وجود هواداران متعصب در تیم پاس را انگیزه ای برای حضور مجددش در فوتبال ایران می‌داند.

وی بیان داشت: همدانی‌ها مردمان بسیار دوست داشتنی هستند. لهجه شیرینی دارند و بسیار خونگرم و صمیمی هستند هر چند در اغلب ماه‌های سال سرمای شدیدی در این شهر حکم فرما است.

وینگو نمی‌خواهد همچون هوای سرد همدان پایانی سرد را در لیگ برتر ایران سپری کند و چاره‌ای جز بازگشت به کشورش را نداشته باشد.

هر چند هم اینک چند تیم لیگ برتری پیشنهادهای خوبی را به بگوویچ ارایه داده‌اند اما او نیز ادامه همکاری در تیم پاس را در اولویت می‌داند.

تمام لذت حضور وینگو در فوتبال این است که بتواند به جامعه فوتبالیست خدمت کند و شاگردان مستعدی را به افتخارات بزرگ برساند، همان فعالیتی که در فولاد خوزستان ثمربخش واقع شد.

به نظر می‌رسد تمام هیجان مرد میان سال پاسی‌ها کسب پیروزی مقابل تیم‌های بزرگ ایران و دور افتخار در ورزشگاه باشد.

همان لذتی که روز گذشته پس از پایان دیدار دو تیم پاس و پرسپولیس تحقق یافت و با در دست داشتن پرچم سبز رنگ و به نشانه قدردانی از حمایت تماشاگران، به دور زمین ورزشگاه دوید.

هم اینک به نظر می‌رسد پاسی‌ها شرط تمدید قرارداد با وینگو بگوویچ را قهرمانی در جام حذفی فوتبال کشور اعلام داشته‌اند هر چند مدیران این باشگاه مصرانه از تدوام همکاری با بگوویچ را خبر می‌دهند.

آنچه مشهود است وینگو بگوویچ بی‌تمایل به ادامه همکاری با تیم پاس نیست منتهی با شرایط جدید و قرارداد مالی جدیدتر.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد