سقوط یا بقای پاس در گرو پنج هفته نفس‌گیر

مطلبی جهت درج در روزنامه هگمتانه مورخ ۱۲/۱۲/۸۷ : 

افت و خیز پاس همچنان ادامه دارد:

سقوط یا بقای پاس در گرو پنج هفته نفس‌گیر

علی ثقفی

هگمتانه- سرویس ورزش: بیست و نه هفته از هشتمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور سپری شده و تیم پاس همدان با 32 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده‌بندی جای گرفته است.

در ابتدای فصل گذشته به نظر می‌رسید حضور پاس در همدان نقش بسزایی در ایجاد شور و شعف در نزد جوانان استان داشته باشد به گونه‌ای که همگان با قدرت از تبدیل همدان به یکی از قطب‌های فوتبال کشور صحبت به میان می‌آوردند، اما با نتایج ضعیف این فصل تیم پاس به یک مثل تکراری بدل شد و علاقمندان به فوتبال در همدان خیلی زود دور و بر این تیم را خالی کردند.

هر چند اخیراً در این راستا حرکت‌های زیادی انجام شده و مسؤولان پاس به فکر جذب و جلب نظر هواداران افتاده‌اند، چیزی که خیلی راحت به دست آوردند و چون به آن توجه چندانی نداشتند خیلی راحت هم از دستش دادند.

هر چند که به غیر از نتایج ضعیف پاس، عواملی دیگر نیز در کمرنگ شدن حضور تماشاگران نقش داشت، اما بی‌درنگ نوسانات پاس در نتیجه‌گیری‌هایش نقش عمده‌ای در خالی شدن سکوهای ورزشگاه ایفا نمود.

پنج هفته دیگر از رقابت‌های این فصل لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور باقی مانده است و در پایان هفته سی و چهارم سرنوشت سه تیم راه یافته به جام باشگاه‌های آسیا و سه تیم سقوط کننده به دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور مشخص خواهد شد، اتفاقی که در اوایل اردیبهشت‌ماه به وقوع خواهد پیوست.

دوازده تیم دیگر که در این میان جای می‌گیرند نه سقوط می‌کنند و نه به افتخار مهمی دست پیدا می‌کنند، اما رتبه چهارم کجا و رتبه پانزدهم کجا؟

اگر درست در خاطرمان باشد، پاس همدان فصل پیش در این مقطع از مسابقات در رده‌های چهارم تا هفتم در نوسان بود و حتی در مقطعی جزء مدعیان قهرمانی نیز محسوب می‌شد و در برنامه‌های ورزشی تلویزیونی و در مسابقات پیام کوتاه به عنوان یکی از گزینه‌ها جهت رسیدن به عنوان قهرمانی از این تیم نیز نامبرده می‌شد؛ اما این فصل چطور؟ همان شرایط وجود دارد اما از انتهای جدول و باز هم پاس در مرز قرار گرفته است. به نحوی که اگر قدری پایش بلغزد خطر سقوط را احساس خواهد کرد.

سبزپوشان همدان تا به اینجای مسابقات در رده سیزدهم قرار گرفته‌اند و اگر بتوانند تا پایان همین جایگاه را حفظ کنند، می‌توانند این نوید را به هواداران بدهند که در فصل آینده از مدعیان قهرمانی باشند، چرا که آبی‌پوشان پایتخت هم فصل گذشته با آن همه افتخار به عنوانی دست نیافتند و امسال جزء مدعیان قهرمانی به شمار می‌روند!

البته در استقلال اتفاقات زیادی افتاد که آن استقلال این استقلال شد و به سمت قهرمانی با سرعت حرکت کرد که با توجه به شرایط موجود و زیرساخت‌های پاس وقوع چنین تغییراتی در پاس همدان بعید به نظر می‌رسد!

در این پنج هفته باقی مانده اگر پاس بتواند تنها به 6 امتیاز دیگر دست پیدا کند، به طور حتم در لیگ سال آینده ماندنی خواهد شد و مهمترین بازی در این راه در مقابل استقلال اهواز است که یکی از تیم‌های رده‌های پایین‌تر از پاس محسوب می‌شود و بسیار سرنوشت‌ساز و حساس خواهد بود!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد