«محمد بن‌همام» مردادماه ۸۸ در همدان

دانشکده تربیت‌بدنی هیات فوتبال همدان راه‌اندازی می‌شود 

رییس هیات فوتبال همدان از تحولات این هیات با اجرای طرح آسیا ویژن در همدان خبر داد.

عباس صوفی دستاورد های سفر اعضاء هیات فوتبال استان همدان در کنفدراسیون فوتبال آسیا را بسیار مثبت ارزیابی کرد و افزود: در نشستی که با اعضاء کنفدراسیون و مسوولان اجرای طرح آسیا ویژن برگزار شد تفاهم نامه اجرای این طرح در همدان با توجه به برنامه های استان همدان و مجریان این طرح در آسیا و ایران به امضاء رسید.

وی یاد آور شد: 16 کمیته در استان در زمینه‌های فوتسال، مسابقات، وضعیت بازیکنان، اجرایی، روابط عمومی، پیشکسوتان، داوران، امنیت، آموزش و مربیان، عمرانی و محلات، امور باشگاه‌ها و انضباطی، استیناف، نظارت و بانوان بر مبنای نیاز استان پیش بینی شده که می تواند در توسعه ورزش فوتبال استان و برنامه ریزی هدفمند این هیات نقش بی بدیلی را ایفا کند.

وی با اشاره به استقبال رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا از طرح ویژن آسیا در ایران و همدان و قول مصاعدت استاندار در این نشست از حضور محمد بن همام در مرداد ماه سال آینده در همدان خبر داد و افزود: همزمان با جشنواره افتتاح ویژن همدان و افتتاح ورزشگاه 15 هزار نفری همدان که با قول استاندار تا مرداد سال آینده به بهره برداری می رسد رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا به همراه گروه مجری طرح آسیا ویژن به این استان سفری خواهند داشت.

صوفی تاکید کرد: یکی از مشکلات هیات فوتبال زمین چمن است که با توجه به اقلیم همدان و با قول مساعد استاندار همدان دو زمین چمن مصنوعی در همدان به بهره‌برداری خواهد رسید که این می تواند مشکلات زمین این هیات را تا حدودی حل کرده و در جهت تسهیل در اجرای برنامه های هیات موثر باشد.

وی افزود: با هماهنگی که با منابع طبیعی استان انجام شده، تجهیز زمین های اطراف شهر برای تمرین باشگاه های این استان در دستور کار این هیات است تا از این طریق گامی در جهت ارتقاء سطح باشگاه های استان و حرفه ای شدن برداریم.

وی تصریح کرد: ما فقط نباید به باشگاه پاس بیاندیشیم بلکه برای این که در سال‌های آینده فوتبال استان را در جایگاه های بالا تر ببینیم باید در سطوح پایه ای فوتبال توجه بیشتری نشان دهیم و با توجه به باشگاه های استان متناسب با برنامه‌های AFC در بازیکن سازی پیشگام باشیم.

وی با اعلام اینکه شعار AFC آینده را برای فوتبال آسیا می داند، خاطر نشان کرد: طرح ویژن آسیا با این شعار وارد کار شده است و برنامه ای مدون برای کشور های آسیایی بسته شده است و در هر کشور چند استان به عنوان پایلوت این طرح در نظر گرفته شده اند و بعد از استان های اصفهان و شیراز که در سال های گذشته مجری این طرح نام گرفتند همدان و قزوین نیز به این طرح پیوست تا با برنامه های مدون دو، پنج و 10 ساله ای که در نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا است بتوانیم در توسعه ورزش فوتبال از پایه تا سطوح بالاتر حرکت کنیم.

وی درخصوص برنامه های این هیات در بخش بانوان یاد آور شد: حضور بانوان فوتبالیست استان در لیگ دسته یک کشور و تیم فوتسال بانوان هیات در لیگ کشوری نقطه قوت کمیته بانوان این هیات به شمار می رود و از آنجا که در ورزش بانوان نسبت به استان های دیگر چندان عقب نیستیم می‌توان به آینده بانوان استان در ورزش فوتبال امیدوار بود، همچنین برای اولین بار مجوز مدارس فوتبال دختران به باشگاه هایی که شرایط لازم را داشته باشند داده می شود تا در آموزش و شناخت استعداد های بانوان در ورزش فوتبال برنامه ریزی کنیم.

صوفی در خصوص برنامه های سال آینده هیات فوتبال همدان گفت: برنامه های این هیات در بخش های مختلف برنامه ریزی شده و هر کمیته با توجه به تقویم تعیین شده برنامه های خود را انجام می دهد که می توان به برگزاری کلاس های ارتقاء داوری، آموزش و ارتقاء مربیان، برگزاری لیگ برتر استان همدان به جای لیگ استانی که سال های گذشته برگزار می شد، مسابقه های چند جانبه که در راس آن مسابقات چهار جانبه با حضور پاس همدان، دو تیم از خارج از کشور و یک تیم از لیگ برتر کشور و جشنواره فوتبال 7 تا 9 سال و 11 سال با مشارکت آموزش و پرورش استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: البته در هفته آینده یک دوره کلاس آموزش داوری در سنین 13 تا 17 سال در همدان برگزار می شود که برای این کلاس ها 66 پسر و 50 دختر علاقمند ثبت نام کرده اند.

وی از آغاز به کار اولین دانشکده تربیت بدنی زیر نظر هیات فوتبال استان همدان و دانشگاه علمی کاربردی خبر داد و افزود: در سال آینده با بهره برداری از این دانشکده به احتمال فراوان از مهر سال آینده پذیرش دانشجو خواهد داشت و با اجرای این طرح می توان در ارتقاء سطح علمی مربیان و آموزش مربیان در دانشکده ای که از اساتید کشوری رشته مربیگری بهره می گیرد گام برداشت.

صوفی در پایان نیاز همدان را بیش از یک تیم لیگ برتری دانست و تصریح کرد: هم اکنون همدان تنها یک تیم لیگ برتری در رده بزرگسالان دارد و اگر می خواهیم در فوتبال کشور نامی داشته باشیم باید تعداد تیم های حاضر در لیگ های کشوری را بالا برده و از بازیکنان بومی در این تیم ها استفاده کنیم .

نظرات 3 + ارسال نظر
میلاد 1387/12/10 ساعت 14:51 http://only-red.blogfa.com

سلام . آپت خوب بود . منم آپ کردم . یه سری بزن .

میلاد 1387/12/10 ساعت 14:59 http://only-red.blogfa.com

سلام . آپت خوب بود . منم آپ کردم . یه سری بزن .

بازیمون با شما مرگ و زندگیه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد