محمد غلامی باز هم ناجی پاس همدان شد

مطلبی جهت درج در روزنامه هگمتانه مورخ 13/11/87 : 

پاس از عهده مس بر نیامد

محمد غلامی باز هم ناجی پاس همدان شد

علی ثقفی

شناسنامه بازی

پاس همدان یک- مس کرمان یک

ورزشگاه: شهدای قدس همدان

تماشاگر: 1500 نفر

بازیکنان پاس همدان: سوشا مکانی (دروازه‌بان)، حنیف عمران‌زاده و سیدمحمد علوی (مدافعان میانی)، جواد شیرزاد (دفاع چپ)، وحید علی‌آبادی (دفاع راست)، محمدرضا مامانی و ابوالفضل حاجی‌زاده (هافبک‌های دفاعی)، مهرداد کریمیان (هافبک چپ)، مجید غلام‌نژاد (هافبک راست) و محمد غلامی و شهباز ارکینوف (مهاجمان)

 روش بازی: 2-4-4

تعویض‌ها: جوزف ادیشون به جای مجید غلام‌نژاد (46)، پوریا قیدر به جای ابوالفضل حاجی‌زاده (75) و امید ابوالحسنی به جای مهرداد کریمیان (85)

سرمربی: وینگو بگوویچ

کارت زرد: حنیف عمران‌زاده (27)

گل: محمد غلامی (17)

بازیکنان مس کرمان: سیدمهدی رحمتی (دروازه‌بان)، مرتضی ابراهیمی و امیرحسین صادقی (مدافعان میانی)، علی حمودی (دفاع راست)، حمیدرضا غنی‌زاده (مدافع چپ)، فرزاد آشوبی (هافبک دفاعی)، رسول نویدکیا (هافبک میانی)، مجید خدابنده‌لو (هافبک راست)، مصطفی سیفی (هافبک چپ) و فراز فاطمی و روح‌ا... بیگدلی (مهاجمان)

روش بازی: 2-4-4

تعویض‌ها: پائولو زالدرون به جای فراز فاطمی (73)، احمد امیرکامیار به جای رسول نویدکیا (83) و مجتبی انصافی به جای مصطفی سیفی (91)

سرمربی: پرویز مظلومی

کارت زرد: رسول نویدکیا (13)

گل: فراز فاطمی (21)

تیم داوری

داور وسط: هدایت‌ا... ممبینی

کمک‌ها: محمدرضا ابوالحسنی و منوچهر بیات

داور چهارم: بهروز رنجبر

ناظر بازی: ایرج نظری

 دقایق کلیدی

11: حرکت روح‌ا... بیگدلی داخل محوطه جریمه پاس صاحب موقعیت شد که پاس به عقب او را فرزاد آشوبی با ضربه سرکش از بالای دروازه روانه اوت کرد.

گل

17: حرکت خوب مهرداد کریمیان از میانه‌های میدان تا پشت محوطه جریمه مس با پاس عمقی او برای محمد غلامی همراه شد که غلامی پشت مدافعان حریف صاحب توپ شد و پس از عبور از سیدمهدی رحمتی توپ را به سمت دروازه خالی مس روانه کرد.

گل

21: روی اشتباه سیدمحمد علوی یاران مس به یک کرنر دست پیدا کردند که کرنر ارسالی توسط رسول نویدکیا پس از اینکه یک‌بار توسط وحید علی‌آبادی از روی خط به زمین برگردانده شد، داخل محوطه شش قدم به فراز فاطمی رسید که فاطمی با یک بغل پای فنی دروازه پاس را گشود.

34: حرکت شهباز ارکینوف از جناح راست به درون محوطه جریمه و پشت سر گذاشتن مدافع مستقیم که ضربه محکم شهباز را رحمتی با ضربه پا به زمین برگرداند.

36: سانتر زیبای جواد شیرزاد که از سمت چپ و با پای غیرتخصصی روی دروازه مس ارسال شد با ضربه سر فنی و محکم غلامی در حالی که رحمتی از صحنه جا مانده بود از بالای دروازه به اوت رفت.

43: درگیری مدافعان و مهاجمان پاس بر سر توپ درون محوطه شش قدم پاس که توپ چند بار تا روی خط دروازه پاس پیش رفت، اما در نهایت این مدافعان پاس بودند که توپ را از محوطه خطر دور کردند.

67: حرکت محمد غلامی و ضربه محکم او از پشت محوطه جریمه که رحمتی توپ را در آغوش کشید.

71: پاس جوزف ادیشون با ضربه سر برای محمد غلامی که ضربه غلامی بعد از عبور از بالای سر سیدمهدی رحمتی از روی خط دروازه توسط امیرحسین صادقی و مرتضی ابراهیمی به زمین مسابقه برگشت داده شد.

72: دفع ناقص سوشا مکانی که برای دفع توپ از جلوی پای مهاجمان مس از دروازه خارج شده بود توپ را جلوی پای علی حمودی انداخت که ضربه سر ضرب او به شکل خطرناکی از بالای دروازه به اوت رفت.

81: شوت محکم زالدرون از پشت محوطه جریمه که سوشا مکانی به زیبایی و با یک ضرب توپ را در آغوش کشید.

89: ضربه کاشته ایستگاهی پشت محوطه جریمه برای پاس حاصل شد که پاس امید ابوالحسنی برای جواد شیرزاد با سانتر شیرزاد به دستان فرزاد آشوبی برخورد کرد که پاسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند، اما داور به دلیل نزدیکی دو بازیکن اعتقادی به این مطلب نداشت.

92: پاس عمقی محمد غلامی برای شهباز ارکینوف که شهباز به گمان آفساید قدری تعلل کرد تا رحمتی از دروازه خارج شده و توپ را از جلوی پای او جمع کند.

 

نمای بازی

نیمه اول مسابقه برخلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد، بیشتر در اختیار مس بود و مسی‌ها علیرغم نداشتن چند مهره کلیدی در میانه میدان به خوبی بر زمین سوار شده بودند و با پاس‌های تک ضرب و حرکات سریع خود به دروازه پاس نزدیک می‌شدند.

پاس همدان نیز با ارسال‌های بلند و ارسال توپ پشت مدافعان مس قصد ایجاد موقعیت برای مهاجمان را داشتند که محمد غلامی به زیبایی از یکی از این فرصت‌ها استفاده کرد و دروازه مس را گشود.

اگر اشتباه علوی در تقدیم یک کرنر باد آورده به مسی‌ها و تعلل حنیف عمران‌زاده در دفع توپ از منطقه شش قدم بعد از ارسال کرنر نبود پاسی‌ها می‌توانستند برنده به رختکن بروند.

در نیمه دوم پاسی‌ها بیشتر به ارسال از جناحین و توپ‌های بلند روی آوردند که این مسأله باعث شد تراکم هافبک‌ها و مهاجمان مس پشت محوطه جریمه پاس بیشتر شود.

با تاکتیک اتخاذ شده از سوی هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای هر دو تیم خلق شد که موقعیت‌های سفیدپوشان همدان خطرناک‌تر بود.

اما در نهایت دو تیم به نتیجه تساوی رضایت دادند و امتیازات بازی را تقسیم کردند.

 

آنالیز

ترکیب اولیه پاس نسبت به بازی‌های قبلی بهتر شده است، اما کامل نیست! چهار دفاع میانی پاس نسبتاً خوب چیده می‌شوند، اما حضور دو هافبک دفاعی در جلوی مدافعان میانی زیاد است و به نظر می‌رسد که اگر وینگو از یک هافبک دفاعی و سه هافبک میانی در جناح چپ، وسط و راست استفاده کند، تیم بهتر نتیجه خواهد گرفت.

چرا که به این صورت علاوه بر اینکه دفاع پاس محکم‌تر می‌شود، از خط میانی قوی‌تری نیز برخوردار خواهد بود که توان ایجاد موقعیت‌های بیشتر برای مهاجمان را نیز دارا می‌باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد