پاس همدان بیشتر از مشکلات مدیریتی رنج می برد

 مطلبی جهت درج در روزنامه هگمتانه مورخ ۱۱/۱۰/۸۷ : 

سه هفته از نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور هم سپری شد و از وعده های مدیریت و کادر فنی پاس مبنی بر ایجاد تحول در نتایج و بازی‌های این تیم خبری نشد‌.

بازی‌های سرد وبی روح‌، ترکیبهای اشتباه‌، بی برنامگی در حرکات تیمی و‌... روز به روز سیر صعودی دارد و همچنان شاهد نزول تیم در جدول رده بندی مسابقات هستیم که اگر این روند همچنان ادامه داشته باشد‌، بی شک سقوط به دسته اول قابل پیش بینی است‌.

اینکه چرا پاس به این حال و روز افتاد و علت افت یکباره این تیم از فصل گذشته به این فصل چه بود‌، از دیدگاه کارشناسان مختلف این فن متفاوت است‌، اما همگی در یک بعد اتفاق نظر دارند و آن ضعف‌های مدیریتی در تمام بخش‌های باشگاه اعم از اجرایی‌، برنامه‌ریزی و فنی است‌.

باشگاه پاس با هدف گسترش فوتبال در غرب کشور و مشخصاً استان همدان به همدان منتقل شد‌، چیزی که امروز به ندرت در این تیم دیده می شود‌.

بومی سازی تبلیغاتی در حد خفیف و عدم توجه به تیم‌های پایه که فقط سالی یکبار جهت فریب افکار عمومی از طریق آگهی های متعدد اعلام به جذب و ثبت نام از جوانان می‌شود‌، تنها گام مدیرعامل پاس در راستای اهداف مطرح شده در ابتدای حضور این تیم در همدان تا به اینجای کار بوده است‌.

چیزی که امروز در کارنامه پاس همدان دیده می شود‌، نرسیدن به اهداف باشگاه در راستای بومی سازی و عدم نتیجه گیری با نیروهای غیر بومی است‌.

صحبت بر این است که اگر قرار است در مسابقات این قدر بی برنامه و کسل بازی کنیم‌، چه بهتر که فرصت را به جوانان همدانی بدهیم تا شاید سه‌، چهار سال دیگر همین جوانان به سرمایه ای گرانقدر برای باشگاه تبدیل شوند‌.

مگر غلامحسین پیروانی در شیراز بازیکنان نامی و اسم و رسم دار دارد که همه ساله در میانه های جدول لیگ برتر قرار می‌گیرد و در پایان فصل از همین بازیکنان بی نام و نشان کلی بازیکن اسمی و مطرح به فوتبال کشور معرفی می‌کند‌ ‌که همگی در شروع فصل، سر از تیم‌های دیگر درآورده و شاغلام با یک نسل دیگر کار را از نو شروع می‌کند!

آخر این چه بهانه‌ای است که کادر فنی پاس بعد از هر شکست به زبان می آورند که نمی‌دانم فلان تعداد بازیکن از تیم ما جدا شده‌اند و‌....

اگر این بهانه منطقی باشد که الان تمام تیم‌های لیگ باید وضعیتی مشابه داشته باشند و اگر دقیق‌تر به مسأله نگاه کنیم متوجه می شویم این مسأله برای همه تیم‌ها وجود دارد که علیرغم میل باشگاه‌ها تعدادی از بازیکنان در انتهای فصل برای رشد خود از تیم جدا شده و به تیم های دیگر می پیوندند‌.

مسأله جدایی بازیکنان امری اجتناب ناپذیر است‌، اما نمی توان به سادگی از کوتاهی مدیران پاس در حفظ بازیکنان خوب فصل گذشته صرف نظر کرد‌.

البته در پاسخ به بهانه جویی‌های کادر فنی پاس باید این نکته را هم یادآور شد که اگر نفراتی از تیم جدا شده‌اند‌، نفرات دیگری بنا بر صلاحدید ایشان جایگزین شده‌اند که به همین سبب نباید مشکلی در کسب نتایج و روند حرکتی تیم پیش بیاید‌، مگر اینکه نفرات جذب شده خارج از نظر کادر فنی باشگاه به جمع سبزپوشان اضافه شده باشند که این مسأله هم بارها توسط بگوویچ تکذیب شد‌، پس دیگر جای هیچ گونه عذر و بهانه ای نیست‌!

بعد از کلی جنگ تبلیغاتی اعلام شد که بازیکن بزرگی را آقای مدیرعامل به عنوان سوغات از آن سوی مرزها برای تیم آورده است که بسیار گلزن و فرصت طلب است و آمده است که تور دروازه ها را پاره کند‌، اما در پنج بازی گذشته که از او دیدیم غیر از یک موقعیت اتفاقی که در همان بازی اول نصیب او شد و گل راحتی را به ثمر رساند چیز دیگری از او ندیدیم‌، صد رحمت به دی کارمو‌!

بازیکنان جذب شده هم که به غیر از یکی‌، دو مورد چندان چنگی به دل نزدند و برخی از آنها که به استاد حواشی نیز معروف بودند فقط حاشیه های خود را که اصلی ترین و مهمترین بحث فوتبالشان بود‌، با خود به همدان آوردند‌. مسلماً اگر در زمین بازی هم حرفی برای گفتن داشتند نزد امپراتور باقی می‌ماندند‌.

آنچه از تمام این مطالب استخراج می شود ضعف‌های کلان مدیریتی در سطح باشگاه پاس همدان است‌، چیزی که بارها آن را فریاد زدیم و کسی صدای ما را نشنید‌. چند مرحله از هیأت مدیره باشگاه رسماً دعوت کردیم که بیایند و پاسخگوی سؤالات هواداران در خصوص مسائل و مشکلات متعدد باشگاه باشند‌، اما دریغ از یک جواب‌!

بار دیگر تأکید می‌نماییم که اگر یک انقلاب اساسی در این تیم صورت نپذیرد‌، آینده این تیم چندان روشن نخواهد بود و با شرایط مدیریتی موجود در باشگاه نمی دانیم باید بگوییم مدیر عامل پاس یا پاس مدیرعامل‌!؟

نظرات 3 + ارسال نظر
پسر سبز 1387/10/10 ساعت 18:48

تحلیل شما کاملا"درسته.اما خرید ها خیلی بد هم نبوده.محمد رضا مامانی هم اصلا"برای پاس حاشیه درست نکرد.سال گذشته چون با قطبی اختلاف داشت از پرسپولیس اخراج شد.بیشتر به خاطر ضعف کادر فنی و مدیریتیه که پاس نتیجه نمیگیره.

[ بدون نام ] 1387/10/11 ساعت 13:32

مشکل پاس مدیریت نیست. مشکل پاس امثال شماست که از باخت پاس خوشحال میشین و دشمن شاد کن هستین. به خدا قسم این پولی که شما میبرین خونه حلال نیست !

آقا یا خانم نا حسابی که در حاشیه نشستی و فتوا صادر می کنی ، ذکر چند نکته در پاسخ به شما ضروری است :
اولا من پولی از راه ورزشی نویسی به خانه نمی برم !
دوما من مخالف پاس نیستم و از باخت این تیم هم ناراحت می شوم ، من با بسیاری از بازیکنان تیم دوست و رفیق هستم !
سوما به نظر من عامل اصلی نتیجه نگرفتنهای تیم ، مدیرعامل باشگاه است که در فصل نقل و انتقالات به جای اینکه به فکر جذب بازیکنان جدید و حفظ بازیکنان قبلی باشند ، به اسم عقد قراردادهای کاری (آکادمی فوتبال ، ساخت ورزشگاه و . . ) در اروپا مشغول صفا بودند !
چهارما بهتر است شما سرتان را از زیر برف دراورید و واقع بین باشید !

[ بدون نام ] 1387/10/14 ساعت 00:22

بله میدونم شما با بچه ها دوست هستی. نصف همون بچه ها هم دارن کم کاری می کنن تا بگوویچ اخراج بشه !
در ضمن در حال حاضر پاس از نظر بازیکن فرقی با سال قبل نداره. شاید مشکل فقط نبود یک دروازه بان مطمئنه. البته دروزاه بان خوب داریم که اون احمق داره باهاش لجبازی می کنه. خیلی مسخرس که شما با این همه روزنامه همکاری کنی (البته به زعم خودتون) اما هیچ در آمدی از روزنامه ها نداشته باشی.احتمالا باد هوا میخوری پس !

اولا برای اطلاع از اینکه این روزنامه ها با من کار میکنند یا نه میتونید به خودشون مراجعه کنید !
دوما همه کسانی که منو میشناسن میدونن که من برای کسب درآمدم شغلهای دیگه ای دارم و ورزشی نویسی تفریح منه !

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد