اوج‌گیری شکست‌های پاس در نیم فصل دوم

 مطلبی جهت درج در روزنامه هگمتانه مورخ 09/10/87 : 

شناسنامه بازی

دوشنبه 9/10/87

ابومسلم خراسان 2- پاس همدان یک

بازیکنان پاس همدان: سامان صفا، سیدمحمد علوی، ابوالفضل حاجی‌زاده، جواد شیرزاد، محسن حمیدی، محمدرضا مامانی (اویس کردجهان 78)، جوزف ادیشون، اصغر طالب‌نسب (امید ابوالحسنی 56)، وریا غفوری، شهباز ارکینوف (مهرداد کریمیان 46) و محمد غلامی

سرمربی: وینگو بگوویچ

بازیکنان ابومسلم مشهد: مهدی ثابتی، سعید بیات، وحید عسگری، داود سیدعباسی، داود دانشدوست، رضا ناصحی (مصطفی شهرکی 52)، امیر اظهری (مهدی آقا محمدی 68)، میثم بائو (امجد شکوه مقام 89)، سعیدخانی، علی حقدوست و عرفان اولروم

سرمربی: علی حنطه

گل‌ها: عرفان اولروم (41 و 73) برای ابومسلم و امید ابوالحسنی (91) برای پاس همدان

داور وسط: احمد صالحی، کمک‌ها: محمدرضا اسحاقیان و بهروز برون

کارت زرد: شهباز ارکینوف (13) و مهردادکریمیان (70) از پاس همدان و علی حقدوست (85) از پاس همدان

ورزشگاه: ثامن‌الائمه مشهد 

شرح بازی 

بازی پس از یک دقیقه سکوت به احترام شهدای غزه در ساعت 14 آغاز شد‌. و دو تیم در دقایق ابتدایی نمایشگر بازی سرد و بی‌روحی بودند و پس از گذشت 25 دقیقه فرصت خوبی برای عرفان اولروم فراهم شد که سامان صفا این موقعیت را از او گرفت، در برگشت پاسی‌ها می‌رفتند که صاحب یک موقعیت شوند که نتیجه‌ای حاصل نشد‌.

بازی در نیمه اول بسیار سرد و بی‌روح دنبال می‌شد و در یکی از تنها صحنه‌های حساس بازی در این نیمه ضربه سر میثم بائو از کنار دروازه به اوت رفت‌.

در دقیقه 41 روی یک ضربه ایستگاهی میثم بائو دروازه پاس را هدف قرار داد که سامان صفا دچار اشتباه شد و به شکل بدی توپ را دفع کرد که توپ برگشتی به عرفان اولروم رسید و تلاش سیدمحمد علوی برای جلوگیری از گلزنی مهاجم سیه چرده ابومسلم بی‌نتیجه ماند و اولروم تو          پ را به تور دروازه پاس چسباند‌.

دو دقیقه بعد میثم بائو مجدداً یک فرصت دیگر به دست آورد که این بار ضربه او را سامان صفا در آغوش کشید‌.

در دقایق پایانی نیمه اول ضربه کاشته ایستگاهی پشت محوطه جریمه ابومسلم برای پاس همدان فراهم شد که ضربه پای چپ جواد شیرزاد با نوک انگشتان دست ثابتی به کرنر رفت‌.

در شروع نیمه دوم وینگو بگوویچ با تعویض شهباز ارکینوف و آوردن مهرداد کریمیان قصد داشت روح تازه‌ای در خط میانی پاس بدمد که این کار او هم کارساز نشد‌.

در دقیقه 62 فرار بازیکنان ابومسلم در عمق دفاع پاس یک فرصت خوب را برای سیاه جامگان مشهدی فراهم کرد که سیدمحمد علوی با یک تکل به موقع موقعیت را از حریف گرفت‌.

در دقیقه 73 پاس عمقی داود دانشدوست از جناح راست خط دفاعی ابومسلم پشت مدافعان پاس ارسال شد که اولروم با گام‌های بلند دور از مدافعان پاس به توپ رسید و به سادگی توپ را از بالای دستان سامان صفا که از دروازه خارج شده بود، درون دروازه پاس جای داد‌.

در دقیقه 77 بازی جوزف ادیشون با سر توپ را به محمد غلامی رساند که غلامی در موقعیت تک به تک از درون 6 قدم توپ را به دستان مهدی ثابتی کوبید تا یک کرنر سهم سبزپوشان از این صحنه باشد‌.

در دقیقه 80 حرکت در عرض وریا غفوری و ضربه پای چپ او از پشت محوطه جریمه، از کنار دروازه ابومسلم به اوت رفت‌.

دو دقیقه بعد حرکت میثم بائو از میانه‌های زمین و ضربه زمینی او از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از کنار دروازه سامان صفا به اوت رفت‌.

در دقیقه 91 بازی پاس محمد غلامی برای امید ابوالحسنی او را در یک موقعیت خوب قرار داد که ابوالحسنی با حرکت عرضی و ضربه پای چپش دروازه ابومسلم را گشود‌.

تحلیل

یکی از نکات جالبی که در این بازی توجه ما را به خود جلب کرد اشتباه مجدد بگوویچ در مهره چینی و اصلاح ترکیب از آغاز نیمه دوم بود و جالب‌تر این است که برای چندمین بار است که بگوویچ در ابتدای نیمه دوم ترکیبش را به حالت پیشنهادی ما در روزنامه هگمتانه تبدیل می‌کند و ترکیبی که ما پیش از بازی پیشنهاد می‌کنیم، سرمربی سبزپوشان پس از یک نیمه اشتباه در ابتدای نیمه دوم برای تیمش اتخاذ می‌کند‌.

در روزی که پاس می‌توانست با استفاده از بازی ضعیف و کسل کننده مشهدی‌ها 3 امتیاز خوب را به دست آورد، با نمایش ضعیفش ابومسلم را روسفید و سربلند کرد تا این تیم در خانه هر سه امتیاز این دیدار را کسب کند و فاصله خود را با پاس همدان کمتر کند‌.

البته پاس در صورت کسب هر نتیجه‌ای توسط تیم‌های پایین‌تر، از جایگاه چهاردهم سقوط نخواهد کرد، اما شرایط موجود تهدید خطرناکی برای سبزپوشان است؛ چرا که در صورت عدم نتیجه‌گیری در دیدارهای بعدی امکان سقوط تا رده شانزدهم نیز وجود دارد و با توجه به سقوط 3 تیم از لیگ برتر به دسته اول، پاسی‌ها در لبه تیغ قرار خواهند گرفت‌. 

مدیریت و کادر فنی پاس با قاطعیت از اوج‌گیری تیم در نیم فصل دوم سخن راندند و چه زیبا شاهد اوج‌گیری در نیم فصل دوم بودیم!

یک امتیاز از سه بازی، ره توشه پاسی‌ها از شروع نیم فصل دوم بوده است که در پایان راه طولانی لیگ هشتم معلوم نیست چه سرانجامی خواهد داشت؛ البته وعده‌های آقایان عملی شد و هواداران شاهد اوج‌گیری شکست‌های پاس در نیم فصل دوم بودند!

در نیم فصل اول در دیدارهای مشابه 4 امتیاز اندوخته پاس همدان بود و امروز در نیم فصل دوم یک امتیاز؛ این است اوج‌گیری سبزپوشان در مسابقات لیگ برتر!

احتمالاً اینگونه که از وعده و وعیدها برمی‌آید سال سوم برنامه کوتاه‌مدت باشگاه که به عنوان توجیهی برای ناکامی‌های این فصل از سوی مدیریت باشگاه مطرح می‌شود، با این وضعیت سقوط به دسته دوم خواهد بود!

اگر هرچه زودتر فکری اساسی به حال این تیم نشود، وضع از این هم که هست بدتر خواهد شد‌.

هواداران پاس دیگر تحمل این نتایج ضعیف و این بازی‌های سرد را ندارند و وعده‌های پوچ آقایان را نیز باور نمی‌کنند، پس بهتر است با تصمیمی عاجل شاهد یک خانه‌تکانی اساسی در پاس همدان باشیم که از قدیم گفته‌اند: جلوی ضرر را از هر کجا که بگیریم منفعت است !

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1387/10/10 ساعت 08:42

بازی با برق آخرین فرصت بگوویچه !! آقای ثقفی یه چند تا مقاله برو تو روزنامه که بازی با برق آخرین فرصتشه. دیگه بسه جوانگرایی و بومی گرایی. ما اصلا نمیخایم بازیکن جوون و بومی داشته باشیم. اگه پاس سقوط کنه .... وای وای نه نه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد