کسب سه امتیاز، نیاز مشترک پاس و ابومسلم

مطلبی جهت درج در روزنامه هگمتانه مورخ 09/10/87 : 

شروع مجدد تب فوتبال در کشور

کسب سه امتیاز، نیاز مشترک پاس و ابومسلم

سرانجام پس از دو هفته تعطیلی لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از امروز این مسابقات از سر گرفته می‌شود و در همین راستا پاس همدان در مشهد به مصاف ابومسلم خراسان می‌رود‌.

دو تیم در شرایطی رویاروی یکدیگر قرار می‌گیرند که شرایط خوبی در جدول ندارند و با توجه به نتایج نامطلوبی که از نوزده هفته گذشته به دست آورده‌اند به سه امتیاز این دیدار نیاز وافری دارند‌.

از نظر شرایط روحی نیز دو تیم شرایط مشابهی دارند. پاس همدان به علت باخت سنگین در زمین خانگی برابر قرمزپوشان پایتخت و ابومسلمی‌ها به سبب تغییرات زیاد در کادر فنی و مشکلات مالی باشگاه از نظر روحی شرایط مناسبی ندارند و چشم امید به پیروزی در این دیدار بسته‌اند تا بتوانند مجدداً احیا شده و خود را از رده‌های پایین جدول جدا کنند‌.

مشهدی‌ها در جدول رده‌بندی شرایط به مراتب بدتری نسبت به پاسی‌ها دارند و با تغییراتی که در سطح کادر فنی خود داشته‌اند امیدوارند با غلبه بر پاس همدان جایگاه خود را در جدول ارتقا داده و از شرایط بحرانی خارج شوند‌.

پاس همدان نیز بغداد باخت برابر پرسپولیس تهران و عدم نتیجه‌گیری در چند دیدار گذشته، قصد دارد تا با کسب 3 امتیاز در مشهد به روزهای خوب فصل گذشته بازگردد که با شرایط حریف کار چندان سختی را در پیش نخواهد داشت‌.

یکی از نکات دیگر در خصوص مصاف این دو تیم، جایگاه فصل گذشته آن‌ها است که در پایان لیگ هفتم ابومسلم به مقام چهارم رسید و پاس در جایگاه پنجم قرار گرفت، اما پاس و ابومسلم آن فصل کجا و این فصل کجا؟

شرایط جدول به شکلی است که پاس همدان در صورت مواجهه با دو شکست متوالی و کسب نتیجه از سوی تیم‌های رده‌های پایین‌تر امکان سقوط تا رده هفدهم نیز را دارد و قطعاً مسؤولان پاس این شرایط را می‌دانند و احتمالاً تدابیر لازم برای جلوگیری از وقوع این اتفاق را اندیشیده‌اند‌.

پاس در این دیدار چند بازیکن خود را به همراه ندارد و قطعاً با ترکیبی متفاوت از دیدارهای گذشته به میدان خواهد رفت‌.

کاپیتان پاس همدان به علت اخراج در دیدار قبلی از شرکت در این مسابقه محروم است و زوج او در دفاع میانی در دیدارهای قبلی نیز به علت دریافت کارت زرد در مصاف برابر پرسپولیس از رویارویی با ابومسلم محروم است.

بدین ترتیب به احتمال فراوان زوج دفاع میانی از بین سیدمحمد علوی، ابوالفضل حاجی‌زاده و اویس کردجهان جهت جایگزینی خورج و عمران‌زاده انتخاب خواهد شد‌.

در دفاع راست با توجه به نمایش ضعیف وحید علی‌آبادی و غیبت مجید غلام‌نژاد به علت حضور در اردوی تیم ملی، احتمال حضور مجدد محسن حمیدی در ترکیب پاس وجود دارد، هر چند ممکن است وینگو در راستای حمایت از جوانان شانس مجددی را در اختیار علی‌آبادی قرار دهد‌.

در دفاع چپ که جواد شیرزاد مرد یکه‌تاز پاسی‌ها است و قطعاً در این منطقه از زمین به عنوان یار اصلی به میدان خواهد رفت‌.

اما در پست هافبک دفاعی حضور جوزف ادیشون قطعی به نظر می‌رسد و احتمال حضور محمدرضا مامانی در کنار او یا یکی از دو نفری که پیش‌تر از آن‌ها به عنوان کاندیداهای حضور در دفاع میانی نام بردیم یعنی علوی و حاجی‌زاده، در صورت عدم قرار گرفتن در خط دفاع نیز وجود دارد‌.

در خط میانی نیز به احتمال زیاد وریا غفوری، مهرداد کریمیان و امید ابوالحسنی قرار خواهند گرفت تا کریمیان با بازیسازی‌های خود و غفوری و ابوالحسنی با سرعت بالای خود بتوانند برای سایر بازیکنان موقعیت‌سازی کنند‌.

محمد غلامی نیز با توجه به نمایش خوبی که در دیدار مقابل پرسپولیس با لباس پاس و در مصاف با منتخب پرسپولیس و استقلال با لباس منتخب لیگ برتر داشت، به احتمال زیاد مهاجم اصلی سبزپوشان در این دیدار خواهد بود‌.

پاس پس از این مسابقه به همدان باز خواهد گشت تا رو در روی برق شیراز قرار بگیرد و سپس در تهران به مصاف راه‌آهن خواهد رفت تا برای رویارویی با پیام خراسان در هفته بیست و سوم به مشهد بازگردد.

امیدواریم پاس بتواند در این مسابقه نمایش دلچسبی را داشته باشد و وعده وینگو بگوویچ که چنین نویدی را داده است محقق شود تا هواداران بعد از مدت‌ها طعم شیرین پیروزی توسط تیم‌شان را بچشند و به بقای تیم در لیگ برتر امیدوار شوند‌. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد