گفتگوی اختصاصی با مصطفی چترابگون

بازگشت پا طلایی به تمرینات گروهی پاس 

چترآبگون در گفت وگو با هگمتانه: می‌آیم، با توپ پر می‌آیم  

علی ثقفی 

هگمتانه- سرویس ورزش: مهاجم فصل گذشته پاس همدان که در تمرینات پیش از شروع لیگ برتر به علت فشار تمرینات دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شده بود، بعدازظهر روز شنبه میهمان ما بود و به سؤالات ما با رویی باز پاسخ داد که حاصل آن را در زیر می‌خوانید.  

* یک بیوگرافی مختصر؟  

مصطفی چترآبگون هستم و در روز شانزدهم دی‌ماه سال 65 در شهر نوش‌آباد از توابع کاشان به دنیا آمدم. یک خواهر و سه برادر دارم.

*چطور شد وارد فوتبال حرفه‌ای شدی؟  

در بازی‌های منتخب مدارس استان اصفهان در قالب تیم کاشان حاضر بودم و ساکت مدیرعامل فعلی سپاهان که در آن زمان رئیس هیأت فوتبال اصفهان بود من را به باشگاه ذوب‌آهن معرفی کرد. به دلایلی پیوستنم به این تیم میسر نشد و توسط مربی‌ام برای تست به باشگاه پاس و پیکان مراجعه کردم که در نهایت به نوجوانان پاس تهران پیوستم.  

* اولین مربی ؟  

در نوجوانان پاس احمدپور اولین مربی من بود.  

* اولین حقوقی که گرفتی؟  

در سال 81 و در تیم‌های پایه پاس تهران که ماهیانه 10 هزار تومان بود.  

* فوتبالیست شدنت را مدیون چه کسی هستی؟  

پدر، مادر و تمام مربیانم از ابتدا تا حالا. 

* ازدواج کرده‌ای؟  

بله. 

* همسرت اهل کجاست؟  

همسرم هم کاشانی است. 

* رابطه همسرت با فوتبال؟  

اوایل شرایط زندگی با یک فوتبالیست حرفه‌ای برایش دشوار بود، ولی آرام آرام برایش عادی شد. البته علاقه زیادی به فوتبال دارد. 

* معنی لغوی چترآبگون؟  

در لغتنامه دهخدا معنی چترآبگون، آسمان آبی ذکر شده است. 

* دوران مداوا بر روی پایت را چطور گذراندی؟  

در بیمارستان عرفان تهران و توسط دکتر ابراهیمیان مورد عمل جراحی قرار گرفتم که بعد از عمل زیرنظر دکتر نوروزی کار فیزیوتراپی را به مدت 2 ماه انجام دادم و حدود 2 ماه است که در همدان با لوکا رادمن دوران پس از عمل را سپری می‌کنم. 

* الان در چه مرحله‌ای هستی؟ 

5 روز است که همراه سایر هم تیمی‌هایم در تمرینات گروهی شرکت می‌کنم البته این مسأله با نظر لوکا صورت گرفته و زودتر از حد نرمال پا به توپ شدم. 

* به نظرت این مسأله باعث آسیب دیدگی مجدد نمی‌شود؟  

نه فکر نمی‌کنم! پزشکان به من گفتند که روند بهبودیم خیلی جلوتر از سایر بازیکنان است و به گفته لوکا، او در سطح اروپا نیز تجربه این کار را داشته و زمانی که نستا بازیکن میلان هم با این مشکل مواجه بوده زیرنظر لوکا در 4 ماه پس از عمل پا به توپ شده و هیچ مشکلی نیز برایش پیش نیامده است. 

* نیم فصل دوم چند گل می زنی؟  

بستگی به شرایط پایم دارد. 

* الگوی فنی‌ات در فوتبال ایران و جهان؟  

در فوتبال دنیا ساموئل اتوئو و در ایران به کسی اعتقاد ندارم. 

* به چه شماره‌ای علاقه داری؟  

به نظر من هر شماره پیراهنی یک شخصیت خاص را با خود همراه دارد که من به شماره ده علاقه دارم. 

* در دوران مصدومیت، حوصله‌ات سر نمی‌رفت؟  

خودم زیاد نه! ولی همسرم چرا. 

* از کی می‌توانی به ترکیب تیم برگردی؟ 

از اوایل اسفندماه می‌توانم در ترکیب تیم قرار بگیرم. 

* نیم فصل اول باوجود مصدومیت دلت می خواست در کدام بازی باشی؟ 

بله، بازی با پرسپولیس در همدان. 

* اکنون چند مهاجم در پاس همدان حضور دارند؟ 

سه نفر، محمد غلامی، شهباز ارکینوف و امید ابوالحسنی که البته ابوالحسنی یک مهاجم کامل نیست و بیشتر در یک خط عقب‌تر تبحر دارد. 

* فاکتورهای یک مهاجم تمام عیار؟ 

فاکتورهای زیادی لازم است، اما به نظرم سرعت و تکنیک از بقیه مهمتر است. 

* تا حالا انتقاد از شیوه بازی ات شده؟ 

بله! سال گذشته بگوویچ به من گفت که باید کمتر تک روی کنم. 

* از کسی هم مشاوره گرفتی؟ 

بله، از بزرگترهای تیم مثل جواد شیرزاد و یا از مربیان سابقم چند بار همفکری خواسته‌ام. 

* به فکر مربیگری پس از پایان دوران بازیگری هستی؟  

دوست دارم ولی در شرایط فعلی برای فکر کردن به این مسأله خیلی زود است. 

* یک فوتبالیست بیشتر چه هزینه هایی دارد؟  

من زیاد ولخرج نیستم، مخصوصاً در خصوص لباس زیاد خرج نمی‌کنم. 

* خودروی زیر پایت؟  

بنویسید پرشیا، بخوانید پیکان. 

* چقدر در کارهای خیر سهیم هستی؟ 

کارهای خیر انجام داده‌ام که گفتنش صحیح نیست و تا جایی که از دستم بر بیاید انجام می‌دهم. 

* در محل اسکانت برخوردی با همسایه‌ها داری؟ 

رابطه‌ها خوب است و برخورد خوبی با من دارند. 

* تا حالا از شما درخواست بلیت داشته اند؟  

بله، البته الان چون در ترکیب تیم نیستم زیاد چنین درخواستی را از من نمی شود ! 

* بیشتر جای شلوغ را ترجیح می دهی یا خلوت؟ 

من تنها بودن را بیشتر دوست دارم. 

* سقف آرزوهایت در ورزش؟ 

رسیدن به تیم ملی و بازی کردن در یک لیگ معتبر خارجی. 

*... و ما سؤالات کوتاه: 

آرزو: زودتر خوب شوم و به فوتبال برگردم. 

رنگ: در حال حاضر سبز  

خودرو: بنز  

تیم باشگاهی: منچستر یونایتد و بارسلونا 

همسر: بهترین دوست  

همدان: کاشان دوم  

دوم خبرنگار: نیم رو!  

زندگی: شیرین  

محمد غلامی: ذخیره طلایی  

بهترین هدیه: صداقت  

تولد: کادو  

پدر و مادر: زندگی  

خاطره شیرین: اولین تمرین در همدان که با خیل تماشاگران مواجه شدیم. 

خاطره تلخ: مصدومیت پارگی رباط صلیبی  

بهترین جای همدان: عباس‌آباد و گنجنامه  

مردم همدان: خوش برخورد و میهمان‌نواز  

غذا: دیزی، آبگوشت خودمانی  

تفریح غیرفوتبالی: پلی استیشن  

* حرف آخر؟  

برای بازگشت به میادین فوتبال لحظه‌شماری می‌کنم، هواداران منتظر من باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد