امپراتور دوم قلعه سبزپوشان را فتح کرد

مطلبی جهت چاپ در روزنامه هگمتانه یکشنبه ۲۴/۰۹/۸۷ :

انتقام سخت در پاییز سرد

امپراتور دوم قلعه سبزپوشان را فتح کرد

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس

پاس همدان صفر- پرسپولیس تهران 3

شنبه 23/9/87

بازیکنان پاس همدان: سامان صفا، حنیف عمران‌زاده، امید خورج، وحید علی‌آبادی، جواد شیرزاد، جوزف ادیشون (ابوالفضل حاجی‌زاده 76)، سیدمحمد علوی، مهرداد کریمیان، وریا غفوری، شهباز ارکینوف (امید ابوالحسنی 74) و محمد غلامی

سرمربی: وینگو بگوویچ

بازیکنان پرسپولیس تهران: علیرضا حقیقی، علیرضا محمد، مجتبی شیری، نبی‌ا‌.‌.‌. باقری‌ها، رحمان رضایی، پژمان نوری (سپهر حیدری 87)، مازیار زارع، حسین بادامکی، علی کریمی (هادی نوروزی 91)، علیرضا نیکبخت واحدی (محمد منصوری 66) و ابراهیم توره

سرمربی: افشین پیروانی

تیم داوری

داور وسط: یدا‌.‌.‌. جهانبازی

کمک‌ها: مجید شمس و سعید زارع

داور چهارم: جمشید دانشمهر

ناظران

ناظر فدراسیون: علیرضا غضبان

ناظر داوری: محمدعلی فروغی

ورزشگاه: شهدای قدس همدان

تماشاگر: هفت هزار نفر

گل‌ها: ابراهیم توره (65 و 82) و حسین بادامکی (70)

اخطار: حنیف عمران‌زاده (35) و سیدمحمد علوی (64) از پاس همدان

علی کریمی (59) و مازیار زارع (95) از پرسپولیس تهران

اخراج: امید خورج (94) از پاس همدان

شرح بازی : 

پاس در دقایق ابتدایی توانست بر توپ و زمین حاکم شود و در پنجمین دقیقه بازی ضربه محکم مهرداد کریمیان زنگ خطر را برای پرسپولیسی‌ها به صدا درآورد‌. در دقیقه 9 بازی فرار زیبای محمد غلامی با ضربه محکمی که از زاویه بسته به توپ نواخت همراه شد که ضربه سرکش غلامی را حقیقی به زحمت دفع کرد و شهباز ارکینوف هم نتوانست تأثیری روی توپ برگشتی بگذارد‌.

در سیزدهمین دقیقه بازی پاس در عرض جواد شیرزاد به محمد غلامی رسید که محمد با نیم دور چرخش از فاصله 25 متری ضربه محکمی را به توپ نواخت که توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه به اوت رفت‌.

یک دقیقه بعد سانتر جوزف ادیشون از جناح راست با ضربه چکشی محمد غلامی با فاصله از بالای دروازه به اوت رفت‌.

در دقیقه شانزدهم پاس در عرض وریا غفوری پشت محوطه جریمه به محمد غلامی رسید‌. محمد پس از اینکه با حرکت در عرض رحمان رضایی را از پیش رو برداشت علیرضا حقیقی ضربه‌اش را در آغوش کشید‌.

در دقیقه 27 پاس در عمق سیدمحمد علوی پشت محوطه جریمه به غلامی رسید که ضربه ناگهانی محمد با اختلاف کم از کنار تیر عمودی به اوت رفت‌.

یک دقیقه بعد در آخرین صحنه حساس بازی در نیمه اول ضربه محکم مازیار زارع که از فاصله 25 متری به توپ نواخت را سامان صفا به زیبایی روانه کرنر کرد‌. بازی در نیمه اول با نتیجه مساوی به پایان رسید که محمد غلامی چهره شاخص دیدار در نیمه اول بود‌.

با شروع بازی در نیمه دوم روند حرکتی پرسپولیسی‌ها تغییر کرد و قرمزپوشان خیلی زود بر توپ و میدان حاکم شدند‌.

در دقیقه 56 ضربه کاشته ایستگاهی از فاصله 25 متری توسط علی کریمی مستقیماً به سمت دروازه پاس نواخته شد که سامان صفا به سختی توپ را از زیر طاق دروازه روانه کرنر کرد‌.

یک دقیقه بعد سانتر ارسالی از جناح چپ توسط پژمان نوری با ضربه محکم مازیار زارع از پشت محوطه جریمه مواجه شد که شوت سرکش مازیار به صورت خطرناکی از کنار دروازه به اوت رفت‌.

در دقیقه 61 سانتر زیبای مهرداد کریمیان از جناح راست با ضربه سر محمد غلامی در برخورد با نوک انگشتان علیرضا حقیقی روانه کرنر شد‌.

سرانجام پرسپولیسی‌ها در دقیقه 65 توانستند روی ارسال علی کریمی از نزدیکی‌های نقطه کرنر از جناح راست و ضربه سر ابراهیم توره در میان خیل مدافعان پاس به گل برتری دست یابند‌.

از این لحظه به بعد شالوده پاس از هم پاشید و پرسپولیس بیشتر بر زمین مسابقه حاکم شد تا پنج دقیقه بعد حرکت محمد منصوری و عبور او از وحید علی‌آبادی با یک پاس خوب به حسین بادامکی رسید و بادامکی با یک بغل پای فنی دروازه سبزپوشان را برای دومین بار گشود‌.

پاس که خود را بازنده دیدار می‌دید بر فشار حملات خود افزود و در دقیقه 72 حرکت وریا غفوری و ضربه محکم او از کنار تیر عمودی دروازه پرسپولیس به اوت رفت‌. چهار دقیقه بعد سانتر وحید علی‌آبادی و ضربه سر محمد غلامی چیزی نمانده بود که یکی از گل‌ها را جبران کند که توپ از بالای دروازه به اوت رفت‌.

وینگو در این دقایق قصد داشت با دو تعویض در خط حمله و دفاع سر و شکل تازه‌ای به تیمش بدهد که این تدبیر چاره‌ساز نشد و در دقیقه 81 سانتر زیبای بادامکی با ضربه ابراهیم توره از درون 6 قدم به تیر افقی دروازه خورد و به زمین برگشت‌.

یک دقیقه بعد سانتر علی کریمی از جناح چپ با ضربه چکشی ابراهیم توره به تور دروازه پاس چسبید تا کار برای شاگردان بگوویچ تمام شود‌.

در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده سانتر مهرداد کریمیان با ضربه سر محمد غلامی همراه شد که علیرضا حقیقی توپ را در آغوش کشید و پس از آن برخوردی بین امید خورج و حقیقی به وجود آمد که منجر به دریافت دومین کارت زرد خورج و اخراج او از زمین شد‌.

سرانجام بازی با نتیجه 3 بر صفر به سود قرمزپوشان تهرانی به پایان رسید تا شاگردان افشین پیروانی با دست پر همدان را ترک کنند‌. 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد