امروز همه از پاس برد می خواهند

نبرد غول امروز، غول‌کش دیروز

هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس روز گذشته با برگزاری چند دیدار آغاز شد و امروز نیز در همدان با دیدار تیم‌های پاس همدان و پرسپولیس تهران در ورزشگاه شهدای قدس همدان دنبال خواهد شد .

دو تیم در شرایطی روبروی یکدیگر قرار خواهند گرفت که پاس با جذب نفرات جدید شرایط بسیار مناسبی را دارد و در آن سوی میدان قرمزپوشان از داشتن نفرات ارزشمندی چون کریم باقری و ایوان پتروویچ بی‌بهره‌اند.

پاس همدان که نیم فصل اول را با فراز و نشیب‌های فراوان به پایان برد در شروع نیم فصل دوم با جذب نفراتی چون سیدمحمد علوی، شهباز ارکینوف و اصغر طالب‌نسب قصد دارد روند متفاوتی را دنبال کند.

پاسی‌ها در بازی امروز امیدوارند با استفاده از ترکیبی جوان و با تجربه قرمزپوشان پایتخت را در همدان غافلگیر کنند و در روزهایی که بعد از تعویض سرمربی و جدایی افشین قطبی، افشینی دیگر هدایت پرسپولیس را به عهده گرفته است، سه امتیاز شیرین از قرمزپوشان بگیرند.

آنچه مسلم است ترکیب امروز پاس متفاوت از ترکیب هفته‌های گذشته است و سیدمحمد علوی در بازگشت به ترکیب تیم بازوبند کاپیتانی را بر بازو خواهد بست تا در مقابل هم تیمی‌های سابق خود نشان دهد که قطبی در عدم استفاده از او اشتباه بزرگی را مرتکب شده است.

از سوی دیگر حضور مؤثر شهباز ارکینوف در بازی‌های قبل و آمدن اصغر طالب‌نسب در کنار رفع مصدومیت وریا غفوری و آمادگی امید ابوالحسنی و وحید علی‌آبادی دست وینگو بگوویچ را برای چیدن بازیکنان باز گذاشته است.

اینگونه که از تمرین دیروز پاس بر می‌آمد، در ترکیب 1-3-2-4 پاس، سامان صفا دروازه‌بان اول پاس در دیدار امروز خواهد بود و وحید علی‌آبادی در پست دفاع راست به میدان می‌رود. حنیف عمران‌زاده و امید خورج زوج دفاع میانی پاس را تشکیل می‌دهند و جواد شیرزاد در دفاع چپ قرار خواهد گرفت.

در هافبک دفاعی سیدمحمد علوی و جوزف ادیشون به میدان می‌روند و وریا غفوری نقش هافبک میانی را عهده‌دار خواهد بود. در هافبک چپ و راست نیز امید ابوالحسنی و پوریا قیدر به میدان خواهند رفت، در حالی که شهباز ارکینوف تک مهاجم پاس همدان در این دیدار خواهد بود.

در سوی دیگر میدان افشین پیروانی به احتمال زیاد در درون دروازه به مهدی واعظی میدان خواهد داد و نبی‌ا... باقری‌ها در کنار رحمان رضایی در دفاع میانی پرسپولیس قرار خواهند گرفت.

علیرضا محمد و مجتبی شیری نیز در نقش مدافعان راست و چپ به میدان می‌روند و مازیار زارع در کنار پژمان نوری هافبک‌های دفاعی پرسپولیس در این دیدار خواهند بود.

حضور علی کریمی، حسین بادامکی و علیرضا واحدی‌نیکبخت در خط میانی پرسپولیس محتمل به نظر می‌رسد و به احتمال فراوان ابراهیم توره تک مهاجم پرسپولیس در این دیدار خواهد بود.

در خصوص شرایط هر دو تیم یک مسأله مشترک وجود دارد که آن نیاز هر دو تیم به کسب پیروزی در این دیدار است، چرا که قرمزپوشان در صورت عدم کسب نتیجه در این دیدار از کورس قهرمانی عقب خواهند افتاد و با توجه به برد ذوب‌آهن در روز گذشته، فاصله‌شان با صدر جدول بیشتر خواهد شد که این به هیچ عنوان نمی‌تواند برای شاگردان افشین پیروانی خوشایند باشد.

افشین پیروانی که به تازگی حکم سرمربیگری خود را از هیأت مدیره باشگاه دریافت کرده، امیدوار است که در نبود بازیکن محوری خود بتواند در سرمای همدان نتیجه مناسبی کسب کند تا به نوعی پاسخ اعتماد سران باشگاه را داده باشد.

در این سوی میدان سبزپوشان که در دیدارهای قبلی روند متغیری را داشته‌اند، امیدوارند که در روز خوب خود باشند و با استفاده از نیروی تزریق شده نتیجه مناسبی کسب نمایند.

البته به نظر ما ترکیبی که در بالا گفته شد در صورت اعزام به زمین نمی‌تواند چندان مؤثر و موفق ظاهر شود. به عقیده ما بهتر است وینگو با ترکیبی هجومی‌تر در مقابل تیم به هم ریخته پرسپولیس صف‌آرایی کند.

ترکیب پیشنهادی ما متشکل از سامان صفا، حنیف عمران‌زاده، سیدمحمد علوی، جواد شیرزاد، وحید علی‌آبادی، جوزف ادیشون، محمدرضا مامانی، مهرداد کریمیان، وریا غفوری، امید ابوالحسنی و محمد غلامی است.

به این صورت که عمران‌زاده و علوی در دفاع میانی و شیرزاد و علی‌آبادی در سمت چپ و راست این دو قرار بگیرند و ادیشون در کنار مامانی در نقش هافبک دفاعی تیم انجام وظیفه نمایند.

از سوی دیگر با توجه به بازی سازی‌های کریمیان بهتر است مهرداد در هافبک میانی ایفای نقش نماید و امید ابوالحسنی و وریا غفوری با استفاده از سرعت بالای خود در کناره‌های زمین به سمت دروازه پرسپولیس یورش برند.

محمد غلامی نیز با توجه به تجربه بیشتری که از مسابقات این چنینی دارد، می‌تواند مثمرثمرتر از شهباز ارکینوف ظاهر شود.

ضعف تیم پرسپولیس در عمق دفاع این تیم است و سرعت بالای نفراتی چون محمد غلامی، وریا غفوری و امید ابوالحسنی می‌تواند برای پاس کارساز باشد، البته اگر بگوویچ به این نفرات اطمینان نماید و این ترکیب را روانه میدان کند.

امیدواریم که وینگو در این دیدار اشتباهات گذشته را تکرار نکرده و ترکیبی خوب را برای این دیدار برگزیند و سبزپوشان همدانی با کسب هر سه امتیاز این مسابقه بازگشتی شیرین به مسابقات لیگ برتر داشته باشند تا هم وضعیت این تیم سر و سامان پیدا کند و هم وعده کادر فنی عملی شده باشد.

نظرات 2 + ارسال نظر

منم به نوبه ی خودم واسه ی تیم پاس همدان ارزوی موفقیت
میکنم.
اینم یه تجربه بود. بازیه امروزو می گم.

راستی علی جان
اهل خوزستانم ...
روزگارم بد نیست...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد