عباس صوفی: دوره‌ آموزشی اینترمیلان در ملایر برگزار می شود

رئیس جدید هیات فوتبال استان همدان در نشستی با خبرنگاران نظرات آن‌ها را در مورد وضعیت فوتبال استان جویا شد و به سوالات آن‌ها پاسخ داد.

عباس صوفی گفت: فوتبال به لحاظ گستره‌اش ارتباط خوبی با مخاطبان دارد و مخاطبان معمولا دیدگاه‌های فراوانی در مورد فوتبال ارائه می‌دهند و از جمله منتقدان زیادی در این زمینه وجود دارند.

وی ادامه داد: ما نیاز به یک برنامه‌ریزی مدون برای فوتبال داریم. برای این برنامه‌ریزی نیاز است حرف‌های همه را بشنویم و به خصوص خبرنگارانی که رابط بین مجموعه‌های مختلف هستند برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

صوفی افزود: اولین بحث، اصلاح ساختارهای هیات فوتبال همدان بر اساس نیازهای استان است. باید ببینیم در کجا هستیم و چه نیازهایی داریم. ضمن این‌که برنامه‌ریزی ما باید در سه قالب کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باشد که در نهایت به 10 سال زمان نیاز دارد تا بر اساس برنامه‌های کنفدراسیون فوتبال آسیا تنظیم و اجرا شود.

صوفی خاطرنشان ساخت: کمیته‌ها بر اساس نیازها طراحی شده‌ است. ما یک بحث پایه‌ای به نام آسیا ویژن را داریم که با برنامه‌ریزی خوب اعضای هیات این طرح موفق برای همدان گرفته شده ‌است و به زودی قرارداد آن بسته می‌شود.

وی تصریح کرد: در این طرح، نگاه ما به فوتبال یک نگاه کامل است و فقط زمین فوتبال را نمی‌بینیم. 11 نگرش در این طرح وجود دارد که باید به هر کدام نگاه ویژه‌ای داشته باشیم. به همین دلیل تصمیم‌گیری شد که کمیته‌ها را نیز بر این اساس طراحی کنیم تا اقدامات دو ساله، پنج ساله و ده ساله انجام گیرد و فوتبال همدان را در سطح ملی و حتی فرا ملی ارتقا بدهیم.  

رئیس هیات فوتبال استان گفت: کمیته‌هایمان را وارد بخش‌های نرم‌افزاری، ارتباط با مراکز علمی، بحث تیم‌های پایه و تلاش در جهت رشد بازیکنان از سنین پایین کردیم تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.

صوفی ادامه داد: سن زیر 9 سال سن تفریح، 9 تا 11 سال ورود به دنیای حرفه‌ای، 11 تا 13 دوره طلایی و 13 تا 20 سال دوره شکل‌گیری بازیکن است و ما در 20 سالگی می‌توانیم یک بازیکن کاملا حرفه‌ای داشته باشیم.

وی افزود: اصلاح ساختار باشگاه‌ها و تربیت داوران از دیگر برنامه‌های ماست. داوران باید از 12 سالگی آموزش ببینند و دوره یادگیری زبان و داوری را تا 20 سالگی طی کنند.

صوفی تصریح کرد: برگزاری دوره آموزشی اینترمیلان در ملایر نیز از جمله برنامه‌های ما خواهد بود که در آن مربیان فوتبال استان با آموزش مربیان اینتر آشنا می‌شوند که یک دوره 10 روزه خواهد بود.

وی خاطرنشان ساخت: از سال 1319 که سرهنگ جهانگیری اولین تیم همدان را تشکیل داده تا کنون فوتبال استان با مسائل مختلفی روبرو بوده و ورود یک تیم لیگ برتری به استان آن هم به یک‌باره باعث تحولات عظیم در فوتبال استان شده است.

وی افزود: طبق برنامه جدید فدراسیون، هیات‌های فوتبال باید به صورت جداگانه نقش فدراسیون منطقه خود را داشته باشند. به همین دلیل سعی ما ایجاد کمیته‌هایی تخصصی بود تا قادر به اجرای این برنامه باشند. من الان می‌توانم با "بن‌همام" مکاتبه داشته باشم و اتفاقا در طرح آسیا ویژن ارتباط مستقیم با کنفدراسیون آسیا برنامه‌ریزی شده است.

صوفی تصریح کرد: ما یک کمیته اجرایی راه‌اندازی کردیم تا وظایف برگزاری بازی‌ها مشخص شود و به یک کمیته حفاظت و امنیت نیاز داریم. من در جلسه شورای تامین گفتم که یک نفر باید حرف اول و آخر را در برگزاری بازی‌ها بزند تا مشکلی از جهت تقسیم وظایف به وجود نیاید.  

وی در مورد نگاه هیات فوتبال به تیم‌های مختلف استان گفت: ما به پاس به عنوان یک باشگاه مانند سایر باشگاه‌های استان توجه می‌کنیم و اگر به پاس امتیازی می‌دهیم باید به تالار وحدت هم امتیاز تعلق بگیرد. به همین منظور لازم است فضا را طوری فراهم کنیم تا در ساختار باشگاه‌ها وارد شویم.

صوفی خاطرنشان ساخت: فدراسیون درباره مدارس فوتبال برنامه ویژه‌ای دارد. مدرسه فوتبالی می‌تواند موفق شود که یک باشگاه از آن حمایت کند. اینطور نیست که هر کسی مجوز مدرسه فوتبال بخواهد به او بدهیم. چرا که باید امکانات و برنامه‌های او را متوجه شویم.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم آکادمی غرب را راه‌اندازی کنیم ارتباط ما با دانشگاه‌ها خوب می‌شود.

صوفی تشکیل کمیته فنی به منظور توسعه زمین‌ها و امکانات را از دیگر برنامه‌های هیات فوتبال همدان دانست و تصریح کرد: در کمیته استعدادیابی باید دنبال فردی برویم که تعامل خوبی با آموزش و پرورش داشته باشد.

وی در ادامه گفت: از هیات فوتبالی که ساختمان آن تنها دو اتاق دارد نمی‌توان انتظارات بالا داشت. اگر زمین مورد نظر را به ما بدهند هیات فوتبال را در آن‌جا راه‌اندازی خواهیم کرد و احداث سالن کنفرانس با تمام امکانات مورد نظر از جمله برنامه‌های ما خواهد بود. اینترنت و فکس نیز باید در استادیوم‌ها وجود داشته باشد.

صوفی افزود: باشگاه پاس استادیوم ملت را گرفته است. البته من به اولیایی این حق را می‌دهم، چرا که در مقابل او تیمی چون سایپا با امکانات میلیاردی قرار دارد.

وی خاطرنشان ساخت: در حال راه‌اندازی یک کمیته اقتصادی هستیم تا بتوانیم مسائل اقتصادی فوتبال استان را توسعه بدهیم.

صوفی در پایان بر تعامل با صدا و سیما تاکید کرد و گفت: تبلیغ بازی‌های تیم پاس با یک زیرنویس کافی نیست و بدون شک، با پخش یک تیزر تلویزیونی می‌توان تماشاگران زیادی را به استادیوم آورد. همچنین اگر بخواهیم طرح آسیا ویژن را اجرا کنیم باید صدا و سیما را در کنار خودمان داشته‌ باشیم.

نظرات 1 + ارسال نظر

درست گفته این اقای صوفی.
فوتبال ارتباط خوبی با مخاطبان برقرار می کنه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد