تساوی نوبرانه پاس مقابل بی‌مهره‌ترین تیم هفته

بازی سرد در پاییز سرد همدان

جمعه 17/8/87

ورزشگاه شهدای قدس همدان

تماشاگر: یک هزار نفر

پاس همدان یک- مقاومت سپاسی شیراز یک

بازیکنان پاس همدان: سوشا مکانی، حنیف عمران‌زاده، ابوالفضل حاجی‌زاده، محسن حمیدی، جواد شیرزاد، پوریا قیدر، منصور احمدزاده، مهرداد کریمیان، وریا غفوری، محمدرضا مامانی و محمد غلامی

سرمربی: وینگو بگوویچ

بازیکنان مقاومت سپاسی: مسعود همامی، میرهانی هاشمی، سیامک کوهنورد، محسن نیسانی، مصطفی صبری، رضا خالقی‌فر، محمد ایران پوریان، هادی رمضانی، هادی ایمانی، محمد پورمند و امین متوسل‌زاده

سرمربی: غلامحسین پیروانی

تعویض‌های پاس همدان: امید ابوالحسنی به جای پوریا قیدر (75)، جوزف ادیشون به جای وریا غفوری (77) و اویس کردجهان به جای منصور احمدزاده (83)

تعویض‌های مقاومت سپاسی: حسن فرجی به جای امین متوسل‌زاده و مهدی شجاعی به جای رضا خالقی‌فر (90)

گل‌ها: منصور احمدزاده (64) برای پاس و امین متوسل‌زاده (72) برای مقاومت سپاسی

اخطار: __

اخراج: مجتبی خورشیدی (86) مربی پاس همدان

داور وسط: منصور نوری

کمک‌ها: رسول فروغی و محمد مجد قراملکی

داور چهارم: مرداس جابری

ناظر داوری: یدا... سلیمانی

شرح بازی

در هوای سرد پاییزی همدان، تیم‌های فوتبال پاس و مقاومت سپاسی اجراکننده یک نمایش سرد و بی‌روح در ورزشگاه شهدای قدس همدان بودند و سرمای بازی بر سردی هوا حسابی غالب شده بود.

پاس در این بازی نیز با ترکیبی اشتباه گام به میدان گذاشت و در دقیقه 7 بازی با ضربه محکم پای چپ محسن حمیدی که همامی در آغوش کشید بازی قدری قوت گرفت. در دقیقه 11 بازی پاس در عمق پوریا قیدر به محمد غلامی رسید که ضربه محکم این بازیکن از درون محوطه جریمه را همامی به زیبایی در آغوش کشید.

در دقیقه 16 بازی ضربه زیبای محمد پورمند از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی از بالای دروازه پاس به اوت رفت و از این لحظه بازی در میانه‌های زمین و به سردی پیش می‌رفت تا اینکه در دقیقه 37 سانتر از جناح چپ در محوطه جریمه پاس با ضربه سر رضا خالقی‌فر در آستانه ورود به دروازه و دور از دستان سوشا مکانی با ضربه سر جواد شیرزاد به زمین برگشت.

در دقیقه 40 ضربه محکم محمد پورمند از فاصله 40 متری را سوشا مکانی به زیبایی و با یک شیرجه بلند به کرنر فرستاد.

در دقیقه 45 ارسال وریا غفوری در عمق دفاع مقاومت به منصور احمدزاده رسید که مدافعان مقاومت روی او مرتکب خطا شدند و در حالی که پاسی‌ها اعتقاد به پنالتی داشتند داور چسبیده به محوطه جریمه اعلام خطا کرد که مهرداد کریمیان توپ را از بالای دروازه مقاومت به بیرون فرستاد.

نیمه اول با اعتراضات نیمکت پاس به داوری و علی‌الخصوص مجتبی خورشیدی مربی پاس به پایان رسید تا دو تیم با تساوی بدون گل راهی رختکن شوند. در نیمه دوم دو تیم بازی بهتری را به نمایش گذاشتند و در دقیقه 50 ضربه محکم محمد پورمند را سوشا مکانی در آغوش کشید و یک دقیقه بعد جواد شیرزاد با ضربه‌ای محکم دروازه مقاومت را هدف قرار داد که مسعود همامی توپ را در آغوش کشید.

در دقیقه 64 فرار محسن حمیدی از جناح راست و حرکت این بازیکن در عرض که با ضربه پای چپ دروازه مقاومت را هدف قرار داد که همامی توپ را به سختی دفع کرد، اما در برگشت منصور احمدزاده با ضربه سر به زیبایی دروازه مقاومت را فرو ریخت.

پاس بعد از این گل طبق عادت همیشگی روی به دفاع آورد و بازیکنان فکر کردند که بازی تمام شده است که این شرایط باعث شد تا مقاومت از یک موقعیت به دست آمده نهایت استفاده را برده و در دقیقه 72 امین متوسل‌زاده که تابلوی تعویضش بالا رفته بود، روی پاس عرضی رضا خالقی‌فر با یک بغل پای فنی دروازه پاس همدان را فرو ریخت. بعد از این گل تماشاگران همدانی که دیگر تحمل نتایج ضعیف پاس را نداشتند به خروش آمدند و شروع به سر دادن شعار علیه بازیکنان و مسؤولان پاس کردند.

بازی تا پایان بیشتر با درگیری بازیکنان در میانه میدان دنبال شد و تنها موقعیت به وجود آمده در دومین دقیقه وقت تلف شده بی‌ثمر ماند و ضربه محمد غلامی را محسن نیسانی از روی خط دروازه برگرراند تا بازی با تساوی یک بر یک به پایان برسد.

تحلیل

پاس بار دیگر نشان داد که با این سیستم و مدیریت راه به جایی نمی‌برد و در شرایط فعلی نیاز به وارد آمدن یک شوک به این تیم بیش از پیش احساس می‌شود. وینگو مانند همیشه در چیدمان اولیه بازی دچار اشتباه شد و با میدان دادن به پوریا قیدر و منصور احمدزاده و نشاندن جوزف ادیشون و اویس کردجهان روی نیمکت ترکیبی ضعیف را روانه میدان کرد.

بیان نام افرادی چون احمدزاده و قیدر به معنی ضعف این نفرات نیست بلکه در جایی که احمدزاده و شیرزاد در یک منطقه بازی می‌کنند و هر دو از یک سبک بازی برخوردارند نیازی به حضور همزمان این دو در زمین احساس نمی‌شود و چه بهتر بود که وینگو با افزودن اویس کردجهان به خط دفاعی تیم، ابوالفضل حاجی‌زاده را در پست هافبک دفاعی قرار می‌داد و مهرداد کریمیان را از پست هافبک دفاعی به هافبک میانی و توپ پخش‌کن منتقل می‌کرد تا وریا غفوری در سمت چپ خط هافبک با فرارهای خود از سمت چپ برای مهاجمان موقعیت‌سازی کند. از سوی دیگر بهتر بود در این بازی وینگو با روش 2-4-4 بازی می‌کرد و در مقابل تیمی که پنج بازیکن اصلی خود را در اختیار نداشت قوی‌تر ظاهر می‌شد که این کار با افزودن جوزف ادیشون به ترکیب تیم به جای پوریا قیدر میسر می‌شد.

به هر صورت اگر مسؤولان رده بالای پاس خواهان تغییر شرایط موجود در این تیم هستند باید پیش از اینکه بیش از این تیم متضرر شود دست به کار شده و یک شوک در این تیم وارد کنند، مانند کاری که در استقلال تهران انجام شد و همگان نتایج مثبت آن را در کوتاه‌مدت دیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد