هفت گانه ای برای سرهنگ؛

نیاز به استخدام وکیل این بار در همدان 

سایت گل-عبدالصمد ابراهیمی 

سرمربی پاس همدان با خبرنگاران محلی دچار مشکل شده و پیشینه سرهنگ با تجربه فوتبال ایران نشان می دهد؛ این اواخر تحمل انتقاد را نداشته و گویا پابه سن گذاشتن را باید عامل آن دانست.  

شاید این فوتبال یاوری را خسته کرده باشد؛ فوتبالی که امان مربیان جوان را بریده، بی شک برای پیرمردی چون یاوری هم طاقت فرساست.

مروری بربرخی رفتارهای سرهنگ اصفهانی فوتبال ما می تواند برخی زاوایای این موضوع را روشن کند.

1-یاوری سرمربی برق شیرازدر لیگ هفتم بود. او وقتی با انتقاد رسانه های محلی روبرو شد گفت: من نه روزنامه می خوانم و نه روزنامه می خرم.  

همان روزهایی که بحث حضور کلمنته در تیم ملی به گوش می رسید ،محمود یاوری سرمربی آن روزهای برق به عنوان مدیر تیم های ملی انتخاب شد. 

یاوری بلافصله از برقی ها خداحافظی کرد وعباسی سرمربی برق شد.یاوری بازی این تیم با پیکان راهم از جایگاه تماشا کرد وگفت که دیگر به تیم ملی فکر می کنم. 

نیامدن کلمنته باعث شد مهدی تاج در گفت وگو با شبکه خبر اعلام کند حضور یاوری هم در تیم ملی منتفی شده. 

فردای آن مصاحبه یاوری اعلام کرد «به خاطر مردم شیرازاز رفتن به تیم ملی منصرف شدم ومی خواهم به هواداران برق خدمت کنم!» 

روزنامه ای محلی در مطلبی انتقادی تیتر زد«جوک نگو سرهنگ،ماهم تلویزیون داریم»در آن مطلب نوشته  شده بود اگر دلسوز مردم شیراز بودید چرا تیم را در بازی با پیکان همراهی نکردید و حالا بعد از اعلام تاج،از انصراف سخن می گویید؟  

ما هم تلویزیون داریم ومصاحبه نایب رییس کمیته تیم های ملی را دیدیم وشنیدیم که بحث حضورتان در تیم ملی را منتفی دانست. 

همان یاوری که روزنامه نمی خرید ونمی خواندفردای آن روزدو وکیل استخدام کردو از آن روزنامه نگاروروزنامه اش شکایت نمود وبا گذشت چهار سال هنوز پرونده مفتوح است!

2-همان فصل یاوری به همراه برق به مشهد رفت وبه ابومسلم باخت. او با خبرنگار صداوسیمای مشهد درگیر شد وبه فردی که میکروفن به دست دنبال او می رفت گفت:تو داری خبر را از من گدایی می کنی. 

گدا خواندن خبرنگاران باعث بیانیه انجمن ورزشی نویسان شد ویاوری در برنامه نود با عذر خواهی از خبرنگاران علت این امر را عصبانیت آن روزش دانست که ناشی از فوت یکی از بستگانش بوده است!

3-یاوری در بدو ورودش به بوشهراز پتانسیل خوب تیم حرف زدو قول ماندن شاهین در لیگ را داد و البته از همان روزهای ابتدای حضورش درشاهین بوشهر با برخی خبرنگاران محلی دچار مشکل شد. 

او هر وقت می برد از تیم خوب وبازی فنی حرف می زد وزمانی که می باخت مقصر کسانی را می دانست که تیم را بسته اند! 

در میانه های فصل هم گفت که قول ماندن تیم رانداده ام اما تلاشم را به کار می بندم تا شاهین در لیگ بماند!منتقدان می نوشتند شما 351میلیون گرفته اید و تیم را با شناخت از داشته هایش انتخاب کرده اید.  

خود شما استقلال اهواز را بستید ومیثاقیان بعد از شما سرمربی تیم شد. هرگاه اکبر از نوع تیم بستن انتقاد کرد گفتید او چشم داشت ومی خواست نرود پس حالا هم بهانه نیاور. 

سرهنگ آنجا هم اعلام کرد نه روزنامه می خرد و نه می خواند.یاوری در برنامه نود هم گفت: در بوشهر بزرگتر از من نیست تا از آنها مشورت بگیرم اما خبرنگاران به زور از من حق مشاوره می خواهند.  

این ادعا باعث شد خبرنگاران بسیاری علیه او جبهه بگیرند وبعضا کار به درگیری های لفظی وحتی متهم کردن سرهنگ به تبانی با تیم های اصفهانی (بازی با ذوب آهن در جام حذفی در کنفرانس مطبوعاتی که از تلویزیون هم پخش شد)کشید واو تهدید به شکایت مردواین غائله هیچگاه تمام شد.  

روزی که یاوری به همراه صبای قم به بوشهر رفت خبرنگاران محلی کنفرانس اورا تحریم کردند. 

آنها می گفتند یاوری باید نام کسی که از او حق مشاوره خواسته را اعلام کند، خواسته ای که البته برآورده نشد !این مربی برنامه «نشان» سیمای بوشهر راهم به دلیل انتقاد از خودش ورویه آن تحریم کرد ونه خود ،نه اعضای باشگاه ونه حتی مدیر عامل پا به این برنامه فوتبالی ننهادند.

4-یاوری در کنفرانس بعداز بازی صبا وشاهین در بوشهر به خبرنگار برنامه نود که از او پرسید بوشهری ها به اتلاف وقت توسط واعظی اعتراض داشتند گفت:فوتبال امروز همین است. من برای بوشهری ها احترام قائلم اما تیمی که نتیجه نمی گیرد دنبال بهانه است!

5-  یاوری بعداز شکست صبا مقابل ذوب آهن گفت: بازیکنان ذوب‌‌آهن پس از گل برتری خود را برای اتلاف وقت روی زمین انداختند و فکر کنم این موضوع از بیرون به زمین منتقل می‌شد.  

کسی که می‌گوید شاگرد یاوری هستم باید کمی هم مثل او باشد. ابراهیم‌زاده ببیند در نیمه دوم بازیکنانش چند بار خود را روی زمین انداختند.  

یاوری تأکید کرد: خودم بیش از 25 سال مربی این تیم بودم و دوست دارم ذوب‌آهن همچنان مکتب پهلوانی را ارائه دهد؛ 2 بر یک باختیم اما 20 دقیقه آخر را بردیم. از این موضوع ناراحتم که بازیکنان حریف پس از گل برتری خود را برای اتلاف وقت روی زمین انداختند و فکر کنم این موضوع از بیرون به زمین منتقل می‌شد.  

برای خودم و تیمم و همچنین ذوبی‌ها و ابراهیم زاده متأسفم که در 15 دقیقه آخر چیزی به اسم فوتبال را ارائه ندادند.  

وی یادآور شد: فراموش نکنید در این دیدار چند بازیکن اصلی خود را نداشتیم و مجموعه این عوامل در تیم تأثیر گذار هستند.ابراهیم زاده هم در جواب گفت: پاسخی برای گلایه‌های یاوری ندارم، چون هر چه یاد گرفتم از یاوری بوده و او الگوی من است!همانطور که دیدید، قبل از گل ما، مهدی واعظی به طور کامل بازی را متوقف کرده بود.

 6-یاوری در ابتدای ورودش به همدان گفت: پاس با پتانسیلی که دارد می‌تواند با همت بازیکنانش و حمایت‌های لازم به جایگاه واقعی‌اش برسد. این تیم از بازیکنان جوانی تشکیل شده است که انگیزه بالایی برای پیشرفت و موفقیت دارد. جایگاه این تیم در پایین جدول نیست.

7-محمود یاوری سرمربی تیم فوتبال پاس همدان پس از شکست تیمش برابر سپاهان گفت: شرمنده‌ام که اصفهانی هستم. او در نشست خبری با اشاره به غیرحرفه‌ای بودن حرکت بازیکنان سپاهان به علت اتلاف وقت و زمین انداختن خودشان در جریان بازی گفت: شرمنده‌ام که اصفهانی هستم، چون برد اینقدر ارزش نداشت که بازیکنان سپاهان این حرکات را از خود نشان دهند.  

وی گفت: تیم خوب بسته نشده و پناتسیل تیم همینی هست که هست. یاوری تصریح کرد: مطبوعات باید در کنار تیم باشند نه در مقابل تیم. من روزنامه نمی‌خوانم و نمی‌خرم، اما شنیده‌ام که در هفته گذشته نقدهای بسیاری از کادرفنی شده است، اما مطمئن باشید اگر جلوی ما ایستادگی کنید، نتیجه نمی‌گیرید؛ پس از تیم حمایت کنید. 

سرمربی پاس همدان در پاسخ به انتقاد شدید خبرنگار محلی اظهار کرد: اگر برای فروش روزنامه انتقاد می‌کنید، حاضرم هزار نسخه از آن را بخرم که این گفته  با واکنش خبرنگار محلی استان روبرو شد.

بعدالتحریر: یاوری همچنان از نخواندن روزنامه ها سخن می گوید اما تمام واو به واو آنها را از بر است. او هنوز از حق مشاوره و یا خرید هزار نسخه روزنامه حرف می زند. 

محمود خان قطعا می داند روحیه جوانها با افراد 71ساله متفاوت است؛ نیش سخنانش در دوجدال با تیم های اصفهانی شاید گلایه ای بر مدیران سپاهان وذوب آهن باشد که مدتهاست به کارگیری یاوری را از دستور کار خارج کرده اند کما اینکه خودش هم در مصاحبه ای گفته بود «همشهریانم زمانی که پول نداشتند مرا می خواستند اما حالا نه». 

 

این مطلب را در سایت بین المللی گل مشاهده نمائید و نظرات متعدد و بسیار جالب بازدیدکنندگان را دنبال کنید.

نظرات 5 + ارسال نظر
رضایی 1389/11/29 ساعت 23:35

توی سایت گل کلی کامنت گذاشتن که نشون میده یاوری چقد محبوبه!!!اونا را بکنید یه مطلب کارش کنید جالبه.جوک نگو سرهنگ. خداوکیلی یه مطلب با این تیتر براش بنویس نگاه ما به شماست وقلم رسایتان

پـــاستقلال 1389/11/29 ساعت 23:37 http:// 0918

خاک بر سر این لیدرها که پول جلوی دهنشون رو گرفته ...

رضایی 1389/11/30 ساعت 00:19

کامنت ها را برید بخونید.همه شو جمع کنید میشه یه مطلب. از سراسر ایران یاوری را محکوم کردن.

[ بدون نام ] 1389/11/30 ساعت 08:38

من همون موقع گفتم مدیرروستا نباید عوض بشه. گفتم باید ثبات داشته باشیم. ولی متاسفانه فقط انتقاد می کردید. حتی گفتم اگر قرار بر اینه که شوکی داده بشه و کسی بره اون شخص باید ملاحی باشه نه مدیرروستا. آخه کجای دنیا مربی ۴۰ ساله رو اخراج می کنن و ۷۰ ساله میارن؟

وحشتناک افتضاحه که ۱۴ هفته یا باختیم یا مساوی کردیم.
۹ بازی ۱۵ امتیاز کجا ؟!
۱۴ بازی ۶ امتیاز کجا ؟!

داغیبی 1389/11/30 ساعت 10:06

همدانیهای عزیز من هم با یاوری موافقم این تیم مال ماست .پس این ماییم که باید نگهش داریم از این پاسیها هم هیچ بخاری در نمیاد
الان هم وقت جابه جایی و این حرفها نیست!
به نظر من چیزی که بدتر از باخت دیروز بود نا امید شدن تماشاچیها بود!ما باید برای بازیهای بعد اونارو بیاریم ورزشگاه.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد