با ادامه سکوت هواداران پاس همدان؛

مدیران پاس تصور دارند کسی نگران شرایط نامناسب این تیم نیست

علی ثقفی

خبرگزاری فارس: سکوت هواداران در برابر نتایج ضعیف این فصل پاس، شرایطی را به وجود آورده که تصمیم‌گیرندگان این تیم فکر کنند، هواداران نگرانی خاصی از شرایط نامناسب فعلی این تیم نداشته و اعتراضی ندارند. 

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مسئولان تیم فوتبال پاس همدان که حدود 14 هفته است طعم برد را به هواداران این تیم نچشانیده‌اند، بر این باورند که چون هوادار چندانی در دیدارهای پاس در ورزشگاه قدس حاضر نمی‌شوند، از حاشیه امنیت زیادی برخوردارند.

از طرفی منتقدان انتقال پاس به همدان، یکی از اصلی‌ترین مسائلی را که در جبهه‌گیری‌های اخیر خود در نفی و اشتباه تلقی کردن این انتقال، علم می‌کنند،‌ کمبود تماشاگر و هوادار در ورزشگاه است؛ نکته‌ای که به عنوان یکی از دلایل اصلی انتقال مطرح می‌شد، تماشاگردار شدن پاس بود.  

در یکی دو سال اخیر مسئولان به قدری در جذب تماشاگر ضعیف عمل کرده‌اند که بیشتر دافعه داشته‌اند تا جاذبه؛ باشگاه پاس همدان نه تنها برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی برای جذب هواداران در دستور کار نداشته و ندارد، بلکه از حفظ و نگهداری هوادارانی که سکوهای ورزشگاه را در اکثر بازی‌های خانگی پاس پر می‌کردند نیز عاجز بوده است.  

کسانی در رأس امور مربوط به هواداران قرار گرفته‌اند که تجربه و شناختی از نحوه برخورد و جذب هواداران و جوانان ندارند و عملکرد ضعیفی را در این مدت از خود بر جای گذاشته‌اند.  

یکی از برنامه‌های مدیران قبلی پاس و کانون هواداران این باشگاه، اعزام هواداران با هزینه باشگاه به دیدارهای خارج از خانه بود؛ پاسی که سالیانه میلیارد‌ها تومان از بودجه دولتی را اخذ و صرف بازیکنان، کادر مدیریتی و فنی تیم می‌کند، هزینه کردن مبالغی ناچیز برای هوادارانی که می‌توانند یکی از ارکان اصلی موفقیت یک تیم باشند، در برابر سایر هزینه‌ها عددی نیست.  

جمعه این هفته که پاس در هفته بیست و سوم لیگ برتر در همدان میزبان اصفهان خواهد بود، وقت نمایش بازی متفاوتی خواهد بود، هواداران فوتبال در همدان باید با حضور پر شور و شعور در ورزشگاه حاضر شوند تا هم جواب منتقدان انتقال را داده باشند و هم به مدیران و تصمیم گیرندگان پاس نشان دهند که در صحنه حاضر هستند.  

هواداران فوتبال در همدان با حضور پرشور خود در ورزشگاه نشان می‌دهند که از فهم و شعور بالایی برخوردارند و مسائل را به طور مستمر و پیگیر دنبال کرده و در صحنه حاضرند.  

سکوت هواداران در برابر نتایج ضعیف این فصل پاس، شرایطی را به وجود آورده که تصمیم گیرندگان این تیم فکر کنند، هواداران نگرانی خاصی از شرایط نامناسب فعلی این تیم نداشته و اعتراضی نسبت به وضعیت فعلی ندارند.  

البته هواداران پاس با حضور پر شور در ورزشگاه علاوه بر حمایت از تیم برای کسب موفقیت در برابر سپاهان اصفهان، در صورت عدم تغییر روند فعلی و نگرفتن نتیجه در این دیدار، اعتراض خود را به گوش مسئولان می‌رسانند تا مشخص شود که همدانی بیدار است. 

تنها حرکتی که مسئولان فعلی پاس انجام داده‌اند؛ برای لیدرها حقوق و مزایا برقرار کرده‌اند که این موضوع موجب جهت‌گیری شعارها توسط آنها و بی‌توجهی به روند نتایج ضعیف پاس شده است.  

از لیدرهای واقعی پاس نیز انتظار می‌رود، با تعصب بیشتر مسائل تیم را دنبال کرده و رسالت اصلی خود که همانا حمایت از تیم برای بقا در لیگ برتر، بدون توجه به موقعیت افراد است در ورزشگاه به نمایش بگذارند و خوبی‌ها را تشویق کرده و نکات منفی را در شعار‌های خود علنی کنند.  

شرایط فعلی پاس به گونه‌ای است که احساس می‌شود، برخی از افراد شاغل در این باشگاه که تا چندی پیش در صف اول منتقدان انتقال پاس به همدان بودند، بی‌تمایل به سقوط این تیم و شکست طرح تمرکز زدایی و انتقال تیم‌ها به شهرستان‌ها نیستند.  

مدیران غیر بومی پاس که به هر ترتیب مدتی را در این تیم مهمان هستند و نمی‌توانند احساسات هوادارن واقعی پاس که همیشه در کنار این تیم خواهند ماند را درک کنند، انتقاد از عملکرد ضعیفشان را عناد و دشمنی با پاس جلوه می‌دهند تا با فرار به جلو، خود را از تیر ‌رس انتقادات کنار بکشند.  

به طور حتم حضور پر شور و شعور فوتبال دوستان همدانی در این مسابقه تأثیر بسزایی در تعیین شرایط آتی این تیم و سرنوشت تیم محبوب شهرمان خواهد داشت.   

 

این مطلب را در خبرگزاری فارس مشاهده نمائید.

نظرات 5 + ارسال نظر
همدان 1389/11/27 ساعت 13:13

در نشانه اعتراض به عملکرد مدیریتی پاس همگی جمعه به ورزشگاه خواهیم رفت تا نشان دهیم همدان و همدانی لیاقت بهترین ها هستند تا این افراد پس وعده ماجمعه ۲۹ بهمن ماه باید جهنمی به پا کنیم تا آقایان بدانند همدان کجای نقشه قرار داردلطفا اطلاع رسانی کنید

نقطه سر خط... 1389/11/27 ساعت 15:04


فعلا که همه سکوت کردن تا این تیم بیفته!
هوادار همدانی ؛
بیا که فردا گله نکنی!
بیا که فردا چه کنم چه کنم نکنی!
بیا که تکلیف تیم شهرت و خودت معلوم کنی!
بیا که فردا سرت بین استانهای دیگه بالا باشه!
بیا که فردا بگیم این تیم رو خودمون نگه داشتیم نه این.....!
بیا که فردا نگن تیمم و تیمم این بود تیمت ک..... تو تیمت!
بیا که..................

حاج عباس صوفی شما چرا ساکتی؟
ما به شما امیدوار بودیم !
این استاندار نه خانواده شهیده و نه بومی!شما که هم خانواده شهیدی وهم بومی!
حد اقل بازی جمعه رو رایگان کنید تا تماشاچی بیاد.
حاج عباس اینا میرن شما میمونید و گلایه همدانیها!

موشک 1389/11/27 ساعت 16:09

حاج عباس صوفی برگرد به تیمت
کریم ملاحی ....به تیمت

هوادار 1389/11/28 ساعت 02:28

وقتی که استاندار بر میگرده میگه پاس رو دیگه ولش کن من با حاج بابایی به توافق نمیرسم خب معلومه اوضاع از چه قراره دیگه

از همه هوادارای واقعی تیم پاس میخوام برای خوده تیم هم که شده به ورزشگاه بیان و نزارن که منتقدان انتقال این تیم دوباره شاخ بشن و حرف هاشون رو دوباره با یه نگرشی دیگه به رخ همدان بکشن

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد