پس از نهمین شکست در لیگ برتر؛

پاس همدان نیازمند تحولات اساسی است 

علی ثقفی  

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال پاس همدان در هفته بیست و دوم لیگ برتر نهمین شکست فصل خود را پذیرفت تا ناتوانی مدیرعامل این تیم در جلوگیری از استمرار سیر نزولی در پیش گرفته، مشهود تر از قبل شود. 

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتبال پاس همدان در دیداری حساس که می شد از آن به عنوان یکی از فینال های انتهای جدول نام برد، با پذیرش چهار گل تحقیر شد تا خون هواداران دلسوخته و عاشق این تیم، بیش از پیش به جوش آید.

با بررسی شرایط فعلی و اتفاقات سپری شده در طول 22هفته این فصل از لیگ، ضعف مدیریت و ناتوانی مسئولان اجرایی پاس از تغییر روند نتایج غیرقابل قبول و تحقیر آمیز این تیم، اولین و مهمترین نکته ای است که در نظر جلوه می نماید.

چهارده هفته بدون پیروزی در لیگ، رکوردی است که توسط ملاحی و مجموعه کاری اش در این فصل از رقابتها تا به اینجای کار رقم خورده که در تاریخ پاس بی سابقه بوده است؛ آخرین برد پاس در هفته ششم و در برابر صبای قم در شرایطی رقم خورد که محمود یاوری، سرمربی فعلی پاس همدان، در آن زمان هدایت آن تیم را برعهده داشت.  

ملاحی به عنوان مدیرعامل و بالاترین مقام اجرایی پاس همدان که عامل اصلی این نتایج ضعیف نیز هست، بنا به دلایل زیر دیگر عذر و بهانه ای برای توجیه شکستها و ناکامی های تیم تحت سرپرستی اش ندارد. 

*بستن تیم با اعمال نظر مستقیم

برخلاف فصل پیش که تیم واگذار شده به ملاحی و مجموعه کاری اش، توسط مدیریت و کادر قبلی بسته شده بود، این فصل او به همراه کادر فنی و اداری خود در فرصت مقتضی و در شرایطی که همه امکانات و شرایط برای کار او و همکارانش فراهم شده بود، با سلیقه خود تیم را بستند.

به همین سبب هیچ عذر و بهانه ای در خصوص نحوه بسته شدن تیم و ضعف نفرات از سوی او و همکارانش پذیرفته نیست.

از طرفی یاوری هم با توجه به آنچه در کنفرانس خبری بین فصل در جمع خبرنگاران گفت، از نحوه بسته شدن تیم در ابتدای فصل راضی بود و حتی در پاسخ به سوالی از خبرنگار فارس در خصوص اصرار و تاکید بر این نظریه در انتهای فصل با وجود کسب هر نتیجه ای، نیز نظر مثبت خود را اعلام کرد؛ بنابراین از سوی وی نیز بهانه ای در خصوص نحوه یارگیری تیم پذیرفته نیست.

پس از کوتاهی در هنگام نقل و انتقالات نیم فصل و از دست رفتن فرصت، در تعطیلات بین فصل هم در شرایطی که پاس می توانست مهره مناسب تری را به خدمت بگیرد، با جذب علی سامره پا به سن گذاشته که مدت زیادی را نیز دور از میادین بود، عملکرد ضعیفی را شاهد بودیم.

همه اینها در شرایطی بود که به عقیده اکثر کارشناسان، پاس در این فصل تیم خوبی را نبسته بود و مدیرعامل در جذب بازیکنان اسمی که هر روز جهت فریب افکار عمومی مطرح می شد، نیز ناکام بود. 

*تخصیص بودجه کافی

آنگونه که شنیده می شد پاسی ها این فصل از بودجه خوبی برخوردار بودند، به طوری که مسئولان آن هیچ گاه و حتی در زمان عدم نتیجه گیری ها، هرگز از کمبود بودجه و نقدینگی سخنی به میان نیاورند و بازیکنان نیز هرگز در مصاحبه های خود صحبتی نگرده بودند.

بنابراین طرح این موضوع برای بهانه کردن دلیلی بر ناکامی ها و ضعف های موجود، قابل پذیرش نیست. 

*حمایتهای مستمر و قاطع استاندار

پس از کسب نتایج ضعیف پاس که از هفته هفتم به بعد شروع شد، آرام آرام موج انتقادات از این تیم بالا گرفت و در هفته های سیزده تا شانزده به اوج خود رسید.

در این مقطع بود که استاندار برای چندمین بار استعفای ملاحی که به قصه ای تکراری از سوی مدیرعامل پاسی ها تبدیل شده بود، را نپذیرفت و به عنوان رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس همدان، منتقدان را دعوت به آرامش و حمایت دوباره از تیم در راستای کمک به تغییر روند نتایج ضعیف این تیم کرد.

استاندار همدان با این کار برای چندمین بار امکان بهانه جویی های آتی را از مدیرعامل و کادر اجرایی پاس، گرفت تا امروز آنها در این خصوص هم نتوانند برای هواداران و هیئت مدیره عذری بیاورند.

در حالی که حدود 2ماه مطبوعات و رسانه های همدان به احترام رئیس هیئت مدیره پاس، از انتشار هرگونه انتقاد در مورد این تیم اجتناب ورزیند و پاسی ها را به حال خود رها کردند، ملاحی و همکارانش نتوانستند تغییری در روند نتایج این تیم ایجاد کنند، تا مشخص شود مشکل از جایی دیگر و به بیانی دیگر مشکلات از درون بدنه این تیم نشات می گیرد. 

*تغییر مربی در نیمه های راه

ملاحی پس از اینکه نتوانست در نتیجه گیری با پاس همدان موفق ظاهر شود، برای اینکه خود را از مضان اتهام خارج کند، با طرح نقشه ای از پیش تعیین شده، مدیر روستا را از سرمربیگری پاس همدان کنار گذاشت تا یاوری که از دوستان قدیمی اش بود را جایگزین نموده تا هم به تیم شوکی وارد کرده باشد و هم خود را در حاشیه امنیت قرار داده باشد.

اما این کار نیز موثر واقع نشد و نتایج پاس همدان نه تنها با یاوری با تجربه بهتر نشد بلکه بدتر نیز شد تا مشخص شود که مشکلات این تیم را باید در رده های بالاتر باشگاه جستجو کرد. 

*تعطیلی لیگ به عنوان فرصتی برای بازیابی

یاوری که به عنوان سرمربی جدید پاس برگزیده شده بود، بیش از یک ماه فرصت داشت که تیم را آنگونه که می خواهد بسازد و به ترکیب ایده آل خود دست یابد، اما برنامه ضعیف پاس در ایام تعطیلات و بازی با تیم های دسته یکی و درجه سه، هیچ کمکی به بهبود شرایط تیم پاس نکرد، تا پاس از ایم فرصت نیز بهره ای نبرده باشد.

به این ترتیب بهانه و عذر آوردن در خصون نبود فرصت کافی برای سرمربی جدید نیز قابل قبول نمی باشد. 

*سخنی با هیئت مدیره پاس

با توجه به همه مواردی که گفته شد، دستیابی به این موضوع که تنها راه نجات پاس در چند هفته باقی مانده، اعمال تغییرات مدیریتی و استفاده از مدیری قوی، بادرایت، متعصب، توانمند و فوتبالی در راس هرم مدیریتی این تیم است، کار سختی نیست.

از هیئت مدیره پاس انتظار می رود که مدارا کنار گذاشته و نگذارند بیش از این با آبروی فوتبال استان بازی شود و از تحقیر شدن تیمی که نام 8000 شهید استان همدان در تارک آن می درخشد، جلوگیری کنند. 

 

این مطلب را در خبرگزاری فارس مشاهده نمائید.

نظرات 7 + ارسال نظر
داغیبی 1389/11/25 ساعت 11:07

اقا مجتبی من مدیروستا نیستم!این صحبت از دهان کسی درامده که سالهست همه سردیها وگرمی های این فوتبال رو کشیده!
شب قبل از راهی شدن تیم به تهران سرهنگ یاوری از سرباز کیانی بابت دخالتاش در امور تیم بدجور شاکی میشه .شاکی شدن سرهنگارم که می دونید که چه جوریه!
بعد گروهبان پیامبری وارد ماجرا می شه :اما نه با منطق !اون طرف سربازشو می گیره !البته منم بودم همین کارو میکردم اخه اونا رفیق گرمابه و گلستان هم بودن!
کار به اونجا میرسه که یاوری میگه:خیال کردی من مدیر روستام؟
اگر من این تیم و تو لیگ نگه نداشتم!و........
حالا اقای پیریایی شما فرض کنید تیم با این جنگ و جدلها میره تهران بره چنین بازی مهمی!۴ گل خیلی کم خوردن!
اقای استاندار این تیم سندش به نام پدر من و کلی همدانیه که الان ازشون سنگی مانده که اگر ۲۲ بهمنی نبود یه اب به اون نمی خورد!اقای استاندار این تیم به نام ۸۰۰۰ شهید و۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ چیزایی که اونا از خونشون برامون گذاشتن سند خورده!من در قبال خون اونا مسئولم و مینویسم چیزیو که باید بنویسم !شما چی میکنی کاریو که باید بکنی؟

اقای استاندار شما میدونید شهرای دیگه چی شعار ضد پاس می دن؟می گن همدان تیم ندیده پول داده تیم خریده!
اقای پیریایی ما پول ندادیم !ما خون ۸۰۰۰ شهید دادیم تیم خریدیم !تازه کلی هم از این فوتبال بستانکاریم!ارزش تیم لیگ برتری ۵ میلیارده:ارزش خون ۸۰۰۰ شهید چندبیلیونه؟
اقتی استاندار شما در قبال این تیم و عنوانش وصاحب ملکاش که همون ۸۰۰۰ شهیدن مسئول هستید!
به داد این تیم مردمی برسید تا دیر نشده!!نقته سر خط......

زنبورخان 1389/11/25 ساعت 11:50

آی هوار داد و بیداد
به خدا ایم ملاحی فقط فکر جبیش
به خدا قسم اندازه سر سوزن فکر تیم نیست
پیامبری و کیانی هم که همه میدونن چه شازده هایی هستند
آقایان پیریایی و حاج بابایی
به خدا اگه فکری اساسی برای این تیم نکنید سال بعد باید در دسته یک بازی کنیم
به علی قسم ملاحی دیگه دوارن مدیریت مفیدش سر اومده
تورو خدا کاری برای پاس بکنید نزارید با سقوط تیم دشمن شاد بشیم
به خدا همین تهرانی ها به ریشمون میخندن
فردوسی پور دیگه ولمون نمیکنه

خدایا ما حرفومن رو به کی بگیمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممم

زنبورخان 1389/11/25 ساعت 11:55

تیم پاس همدان
سرور لیگ ایران

داره میره پایین تر
به لیگ آزادگان

شاعر زنبورخان

نقطه سر خط 1389/11/25 ساعت 12:26

من جای همدانیها بودم روز بازی با سپاهان ورزشگاهو پر می کردم !نه برای تشویق!بلکه برای حسابرسی! حسابرسی از ا
دمایی که هم خوردن هم بردن هم مالاندن هم زرتاندن و.....
همدانی عزیز اگر اینا بدون حسابرسی در برن بعدها به ریشمان می خندن

هوادار 1389/11/25 ساعت 15:04

آقای استاندارررررررررررررررررر کجایی به داد این تیم که میگی نماد ورزش استان همدانههههههههههه آقای حاج بابایی تو رو به خدا شما به فکر این تیم باشششش به خدا سال آینده دسته یک به ریشمون میخنند

ملاحی هیچی جز چاپیدن حالیش نیست

عبدالله 1389/11/26 ساعت 10:21

پاس به خانه تکانی اسای احتیاج داره
امیدوارم حاج بابای مثل پارسال شخصا وارد عمل بشه وگرنه بعید میدونم استاندار حرکتی انجام بده

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد