در حاشیه کمپین تبلیغاتی کمالوند برای یاوری؛

کمالوند: تیم ملی را به مربی ایرانی بدهید! 

اظهارنظر فراز کمالوند سرمربی تراکتورسازی در کنفرانس مطبوعاتی روز گذشته درباره انتخاب محمود یاوری به عنوان سرمربی تیم ملی چندان غافلگیرکننده نبود، چه، مربیان دیگری مثل حمید استیلی، یاوری را شایسته مربیگری تیم ملی دانسته بودند.  

به گزارش سایت گل، محمود یاوری که یکی، دو سالی است مدعی هدایت تیم ملی است، 2، 3 روز پیش در مصاحبه با ایسنا تمایل خود را برای نشستن روی نیمکت در بازی ایران و روسیه اعلام کرده بود.  

یاوری پیش از این، قبل از انتخاب قطبی به عنوان سرمربی تیم ملی بعد از اخراج مایلی‌کهن، نیز از نامزدهای این پست بود.    

یاوری که مسن‌ترین مربی لیگ برتر فوتبال ایران محسوب می شود، مربی‌ای است که از مکتب پاس به فوتبال ایران معرفی شده و بیش از سه دهه است که در فوتبال ایران مربیگری می‌کند.  

او در سال 1983 نیز هدایت تیم ملی را برعهده گرفت اما قبل از جام‌ملت‌های آسیا 1984 به دلیل اختلاف نظر با رییس وقت فدراسیون، از پست خود کنار رفت.
یاوری در دوره طولانی مربیگری خود، هدایت تیم‌های بسیاری را در دست داشته است اما نکته مهم این است که حتی یک قهرمانی در رده بالا در کارنامه وی نیست.  

این مربی باتجربه عموما در سال‌های گذشته در دو‌سوم پایانی فصل، هدایت تیم‌های بحران زده را برعهده گرفته و البته غالبا در ماموریت خود در نجات از سقوط موفق بوده است.
یاوری که عموما ارتباط خوبی با خبرنگاران و رسانه‌ها دارد، در مربیگری سبک خاصی دارد که مشابه همه پاسی‌هایی است که با وی هم دوره بوده اند. 

مربیانی که بازی یک ضرب دو ضرب و منظم به همراه استخوانبندی مناسب دفاعی را در ذهن دارند. با این حال جناب یاوری هرگز در فوتبال ایران مربی شاخصی نبوده است.  

اینکه از واژه‌ای به اسم شاخص یاد می‌کنیم، به این دلیل است که مربیان بسیاری در فوتبال ایران به کار مشغولند که موفق‌ترین‌های آنها هر یک به دلیلی از سایرین متمایزند که در این زمینه می‌توان از مجید جلالی یاد کرد یا حتی از محمد مایلی‌کهن که خصلت جوانگرایی وی مشهود است.
 اینکه کمالوند، یاوری را شایسته مربیگری تیم ملی می‌داند، نظر محترمی است. اما حقیقت این است که حضور امثال یاوری در سمت سرمربیگری تیم ملی تنها به ناامیدی‌ها و نارضایتی‌ها به فوتبال ملی دامن خواهد زد.
خوب است مربی جوانی مثل فراز کمالوند به جای هندوانه قرض دادن، کمی کارشناسی‌تر به قضیه نگاه کند. از یک مربی فوتبال این توقع چندان زیادی نیست. 

 

لینک منبع خبر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد