عزم رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس در حمایت از پاس؛

پیریایی: همه پاس را برای همدان می‌خواهیم 

علی ثقفی 

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس همدان در دیدار صمیمی با ورزشی‌نویسان همدانی گفت: همه ما پاس را برای همدان می‌خواهیم تا موقعیتی به موقعیت‌های پاس اضافه شود و یک ظرفیت جدید برای مردم همدان ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، نشست صمیمی کرم‌رضا پیریایی با ورزشی‌نویسان استان همدان شنبه شب در مهمانسرای استانداری همدان برگزار شد.

در این نشست که با حضور خبرنگاران ورزشی خبرگزاری فارس،‌ ایسنا و روزنامه همدان پیام برگزار شد و تا بامداد یکشنبه به طول انجامید، پیریایی اظهار داشت: اهمیت ورزش به ویژه فوتبال و لیگ برتر حرفه‌ای و جایگاهی که تیم پاس در تاریخ فوتبال ایران دارد به نحوی است که می‌شد این نشست را زودتر هم درباره پاس برگزار کنیم.

* برنامه 90 به طور غیرطبیعی نقد می‌کند  

رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس همدان گفت: پاس از زمان انتقال به همدان همیشه مورد بحث بود و طبعاً موافقان زیادی نیز دارد که از این افراد بخش گسترده‌ای در خارج از همدان هستند.
وی با بیان این که قبل از انتقال پاس به همدان مباحث مفصلی در مورد کار شکل گرفت که این تیم از حیث نوستالوژیک و خاطرات گذشته اهمیت زیادی داشت، افزود: بعضی اوقات به طور طبیعی درباره این موضوع بحث می‌شود اما گاه مثل برنامه 90 به صورت غیر‌طبیعی دراین باره بحث می‌شود که این موضوع سبب می‌شود ما نیز اهمیت زیادی برای این مسئله قائل شویم.
پیریایی اضافه کرد: اگر استان‌های دیگر هم الان طالب انتقال پاس بودند، شرایط رقابتی می‌شد اما پیش دستی مسئولان وقت استان موجب شد که پاس به آسانی تقدیم همدان شود که این مسئله ممکن است موجب شود، برخی افراد نسبت به این موضوع کم توجهی کنند.
وی ادامه داد: پس از انتقال پاس به همدان،‌ به هیچ وجه از ارزش‌های این تیم کم نشد؛ جایگاه برخی تیم‌ها با هزینه‌های نجومی در موقعیت‌های خاص در جدول رده‌بندی، جا‌به‌جا و بالا و پائین می‌شود اما مسلماً وقوع این وضعیت،‌ از جایگاه و ارزش باشگاه با سابقه‌ای چون پاس نمی‌کاهد.

* حاشیه‌ها به ضرر پاس تمام شد  

استاندار همدان سپس با بیان به این که برخی اوقات در تحلیل فوتبالی یا در بررسی شرایط مختلف پاس،‌ ممکن است برخی نسبت‌ها و مقایسه‌ها را نبینیم و کار کارشناسی دقیقی در این باره نکنیم که سیل مباحث مختلف درباره پاس همدان آغاز شود، آن وقت کنترل کردن شرایط سخت می‌شود، خاطرنشان کرد: من به اداره‌کنندگان باشگاه حق می‌دهم و مطمئنم حاشیه‌هایی که ایجاد شد به ضرر پاس بود.
وی تصریح کرد: کارشناسان ورزشی استان نیز در برابر اتفاقات به وجود آمده مقصر هستند چون بحث تضعیف پاس، موضع ما و شما نیست و موضع دیگران است.
پیریایی گفت: وقتی ما از نیم‌فصل اول فصل قبل بهتر نتیجه گرفته‌ایم و جایگاهمان بهتر است،‌ می‌شود با تحلیل و نقد سازنده و به عنوان هوادار و نه در جایگاه رقیب،‌ حرف‌هایمان را بزنیم.
وی افزود: البته نمی‌خواهم کسی یا جایی را محکوم کنم،‌ چون ممکن است هرکدام در جایگاه خود قصوری داشته ‌باشیم و خود من نیز ممکن است مقصر باشم.  



* مدیر روستا باید زودتر می‌رفت   

رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس همدان در ادامه با اشاره به این که در مباحث هیچ وقت بی‌باکانه وارد ماجرا نشده‌ام، عنوان داشت: برخی می‌گفتند باید شوک وارد باشگاه شود و من نمی‌دانستم که این کار تأثیر منفی خواهد داشت یا مثبت.
وی اظهار داشت: درباره ملاحی نیز باید بگویم که من همواره پشتیبان مقامی بوده‌ام اما معتقدم سرمربی تیم یا دیر استعفا کرد و یا ما دیر وارد ماجرا شدیم.
پیریایی افزود: به هر حالت هشت بازی و سه امتیاز دست هیئت مدیره و مدیرعامل را برای تصمیم‌گیری درباره سرمربی باز می‌کند.
وی اضافه کرد: شاید باید مسئله تغییر سرمربی زودتر اتفاق می‌افتاد،‌ البته نباید فراموش کنیم که در شش ‌هفت هفته نخست فصل، فضا کاملاً متفاوت بود و گاهی در رده پنجم و ششم جدول رده‌بندی قرار داشتیم، نتایج خوب ابتدای فصل سبب شد که در هفته‌های بعد در تصمیم‌گیری کار سختی داشته باشیم اما به هر حال مدیر روستا تصمیم خوبی گرفت که استعفا کرد.
رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس همدان ادامه داد: معتقدم که مدیر روستا روزگاری بازیکن خوبی بوده و مربی خوبی نیز هست و مسئله جابه‌جایی مربیان کاملاً طبیعی است که در فصول مختلف لیگ برای همه مربیان اتفاق می‌افتد.

* بدشانسی در عدم نتیجه‌گیری تأثیرگذار بود    

وی با اشاره به این که دو بازی گذشته پاس در برابر تیم‌های استقلال و مس نشان‌دهنده این بود که تیم خوبی داریم، تصریح کرد: برخی اوقات بدشانسی در نتیجه‌گیری‌ها نقش دارد، ‌هرچند من درباره شانس بحث و صحبت دارم؛ مهدی اسلامی دروازه‌بان خوبی است، کافی بود او در بازی با استقلال یک توپ را مشت می‌کرد، آن زمان شرایط خیلی متفاوت می‌شد اما در بازی با مس کرمان نقش دروازه‌بان کاملاً محسوس بود و شاید بتوان از سامان صفا به عنوان بهترین بازیکن زمین یاد کرد و مصدومیت طولانی و دوری دروازه‌بان اصلی پاس از میادین را بدشانسی نامید.

* عدم نتیجه‌گیری‌ها در ایجاد حاشیه‌ها موثر بود    

پیریایی همچنین دیدار با شاهین بوشهر در همدان را بسیار حیاتی دانست و گفت: در این بازی نباید می‌باختیم که در صورت برد در آن دیدار خیلی حاشیه‌ها، بحث‌ها و ضعف‌ها را نداشتیم.
وی افزود: زمانی که تیم در چند بازی مسلط نشان می‌دهد و درصد بیشتری از مالکیت توپ را دارد اما پیروز نمی‌شود، کارشناسان فنی فوتبال باید بگویند که مشکل کار از کجاست، با پیروزی در دیدار آینده با استیل آذین فضای داخل و خارج باشگاه خیلی عوض می‌شود، اگرچه استیل آذین با برد هفته گذشته، نیم فصل دوم را متفاوت آغاز کرده است.

* استعفای مدیر روستا را ندیده‌ام 

رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس همدان با اشاره به این که مدیر روستا خودش فوتبالی است، خاطرنشان کرد: حرف‌‍هایی که در اوج عصبانیت و خستگی زده می‌شود با صحبت‌هایی که در زمان آرامش و استراحت منتشر می‌شود،‌ متفاوت است؛ اتفاقی که درباره تغییر سرمربی پاس افتاده، با توجه به روند نتایج این تیم خیلی دور از ذهن نبود.
وی اضافه کرد: طبیتاً اگر ما پس از شکست پاس در برابر استقلال به سراغ مدیر روستا هم می‌رفتیم و از او می‌خواستیم به تیم بازگردد،‌ او هم برمی‌گشت اما طبعاً ما به سراغ مدیرعامل می‌رویم.
پیریایی ادامه داد: مدیرعامل پاس پس از حمایت رئیس هیئت مدیره و با نظر اعضای هیئت مدیره به تیم بر‌می‌گردد که ممکن است در حین این بازگشت به فکر آینده تیمش باشد و تغییراتی را اعمال کند و کسی را عوض کند که در فوتبال امری طبیعی است.
وی بیان داشت: من از آشنایی با مدیر روستا خوشحالم و امیدوارم رفاقت او با ملاحی نیز مثل گذشته حفظ شود، البته استعفای مدیر روستا را ندیده‌ام، احتمالاً استعفایش را به ملاحی تسلیم کرده و این بحثی بین خودشان است.
استاندار همدان در ادامه با اشاره به این که در جلسه هیئت مدیره در مرحله اول با توجه به گزارش اعضا و در مرحله دوم با توجه به صحبت‌های ملاحی و پیمبری، مدیر روستا را مستعفی دانستیم، افزود: اگر مدیر روستا این مسئله را قبول ندارد باید با ملاحی صحبت کند اما ما تصمیمات را براساس اخبار موثق می‌گیریم.

* همه پاس را برای همدان می‌خواهیم    

وی سپس در مورد حاشیه‌های ایجاد شده پیرامون باشگاه پاس اظهار داشت: شاید هیئت مدیره، مجموعه اجرایی تیم، مطبوعات، خبرگزاری‌ها و حتی دیگران، همه مقصر بودیم اما طبعاً همه ما پاس را برای همدان می‌خواهیم تا موقعیتی به موقعیت‌های پاس اضافه شود و یک ظرفیت جدید برای مردم همدان ایجاد شود.

* مصاحبه پیمبری در برنامه 90 را ندیدم    

پیریایی در پاسخ به یکی از خبرنگاران گفت: مصاحبه پیمبری، سرپرست پاس با برنامه 90 پس از شکست در برابر استقلال را ندیدم که بتوانم درباره حرف‌های او قضاوت شفافی داشته باشم اما هیچ کس حق ندارد طوری صحبت کند که افکار عمومی دلخور شوند،‌ ان‌شاءالله این گونه که می‌گویند نباشد و او به مردم همدان توهین نکرده باشد.
وی تصریح کرد: اگر اصحاب رسانه کمک کنند جلوی بسیاری از حاشیه‌ها گرفته می‌شود.

* در بحران نیستیم    

رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس همدان در ادامه با اشاره به این که در نتایج به دست آمده در هشت بازی پیش از دیدار با مس کرمان تنها سه امتیاز کسب کرده بودیم که این مسئله اوضاع را بحرانی جلوه می‌داد،‌ افزود: اما در مجموع امتیازات کسب شده و با توجه به جایگاه پاس در جدول، می‌توانیم بگوییم که در بحران نیستیم.
وی اضافه کرد: من با صبر و حوصله با مباحث و مسائل پاس برخورد می‌کنم که اگر بقیه افراد درگیر در این موضوع نیز رعایت مسائل را بکنند، توفیقات تیم بیشتر می‌شود چرا که فوتبال در جوسازی‌ها و حاشیه‌ها خیلی آسیب‌پذیر است.

* مشکل پاس بازیکن نیست  

پیریایی با بیان این که تیمی که در برابر مس این گونه کار می‌کند، می‌تواند در همدان همه تیم‌ها را ببرد، ادامه داد: ما بازیکنان خوبی داریم اما برای جذب بازیکنان جدید باید پیشنهادهای سرمربی و توان باشگاه را بررسی کنیم.
وی افزود: مشکل پاس بازیکن نیست، هرچند اگر بتوانیم بهتر است که تیم را ترمیم کنیم و با ورود یاوری و ایجاد شرایط جدید، تیم را متحول کنیم.

* اولتیماتوم نداده بودیم  

رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس همدان سپس با بیان این که در سه بازی انتهایی نیم فصل اول توقع هیئت مدیره از باشگاه را مطرح کردیم، خاطرنشان کرد: اولتیماتومی در این خصوص صادر نکرده بودیم، از طرفی روی صحبت ما با کادر فنی بود.
وی با تأکید بر این که در فوتبال برخی از حاشیه‌ها لذت بخش است، گفت: هر کس حق دارد برداشت شخصی خود را داشته باشد و حتی برخی افراد در آن مقطع، آن مطلب را اولتیماتوم تلقی کردند اما فضا فضای اولتیماتوم نبود.

* عمده ضعف پاس در یارگیری مدیریتی است  

پیریایی با بیان این که یارگیری ضعیف در ابتدای فصل و فرصت‌های از دست رفته برای جابه‌جایی بازیکن در نیم‌فصل چند وجه دارد که عمده ضعف‌ها، ضعف مدیریتی است، افزود: ممکن است اگر ما از نظر مالی وضع بهتری داشتیم، وضع‌مان از نظر بازیکن بهتر بود و به این مسئله نیز فکر می‌کردیم، اما اساس اشکالات در این مورد به شرایط کلی باشگاه برمی‌گردد و اینکه چند مورد رفتن و آمدن و استعفا از سوی مسئولان اجرایی باشگاه مطرح شد که شاید بیشترین اثر را برای از دست دادن فرصت نقل و انتقال داشت، هرچند حل این مشکل راه‌حل‌های مختلفی نیز دارد.

* استعفای دوباره ملاحی توهین‌آمیز نبود   

وی در مورد استعفای ملاحی گفت: برخلاف آنچه تصور می‌شود؛ استعفای دوباره ملاحی نوعی توهین به هواداران پاس نبود، بلکه ملاحی از خودش انتظارات زیادی دارد بنابرین وقتی شرایط در مدت طولانی مثلاً هشت هفته مناسب نبود، وی به خاطر نرسیدن به ایده‌آل‌هایی که در ذهنش داشت،‌ این تصمیم را اتخاذ کرد که من این تصمیم را از یک بابت خوب می‌دانم اما ممکن است برای باشگاه خوب نباشد.
رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس همدان افزود: در عملکرد ضعیف برخی اعضای اجرایی و فنی پاس، ضعف هیئت مدیره هم بی‌اثر نبود و شاید ملاحی به خاطر بعضی مسائل حق داشته باشد چرا که در برخی مواقع دسترسی به من نداشته تا کارهایش را هماهنگ کند و من به او حق می‌دهم.

* از این به بعد بیشتر برای پاس وقت خواهم گذاشت   

وی افزود: حفظ ملاحی کار خوبی بود و من به عنوان رئیس هیئت مدیره از این به بعد وقت بیشتری خواهم گذاشت؛ به نحوی که در هفته فرصتی را به صورت ثابت برای رسیدگی به امور باشگاه پاس اختصاص می‌دهم.
پیریایی با اشاره به این که با ملاحی در بسیاری موارد هم فکر است، بیان داشت: ملاحی بابت سختی امکان تشکیل جلسه و انجام هماهنگی گله‌مند بود که من تصمیم گرفتم از این پس وقت بیشتری را برای پیگیری مسائل و مشکلات پاس قائل شوم.

* اگر روند نتایج پاس تغییر نکند ملاحی ادامه نمی‌دهد   

وی خاطرنشان کرد: اگر روند حرکتی پاس با تغییر سرمربی تغییر نکند و نتایج پاس مثبت نباشد ملاحی دیگر تمایلی به ادامه کار نخواهد داشت و اگر ببیند باشگاه توفیقات مورد نظرش را به دست نیاورده، ادامه نخواهد داد که نمونه این مسئله را قبلاً ‌دیده‌ایم، از طرفی چرا نباید خوشبینانه به قضیه نگاه نکنیم؛ این فراز و فرود‌ها در فوتبال طبیعی است.

* نباید بگذاریم که مناسبات خراب شود   

رئیس هیئت مدیره باشگاه پاس همدان ادامه داد: در شرایط فعلی به فینال رسیده‌ام و معتقدم که باید در مواردی که به نحوه ارتباط باشگاه با رسانه‌ها و مخاطبان مربوط می‌شود، هم در فضای داخل باشگاه و هم در شرایط خارج از باشگاه به پاس کمک کنیم.
وی عنوان داشت: باید به نحوی برنامه‌ریزی کنیم که مناسبات خراب نشود زیرا در ارتباطات همه چیز خراب می‌شود، به همین علت از این به بعد به خاطر نقشی که در تیم پاس همدان دارم، بیشتر به باشگاه خواهم رفت و برای بهتر شدن تعاملات با رسانه‌ها تلاش خواهیم کرد.

* یاوری یک پاسی پیشکسوت است  

پیریایی در ادامه سخنان خود با سپاسگزاری از مدیر روستا به سبب زحماتی که برای پاس همدان کشید، حضور یاوری را به فال نیک گرفت و گفت: وقتی نوجوان بودم و فوتبال را پیگیری می‌کردم؛ بازی یاوری در کنار حبیبی، نیک نفس، حلوایی، اصغر شرفی، کازرانی و هوشنگی را به یاد دارم.
وی با اظهار امیدواریم از این که یاوری بتواند شرایط تیم را تغییر دهد و اوضاع را بهبود بخشد، افزود: یاوری فردی قابل احترام در فوتبال کشور است و برای موفقیت تیمش خیلی تلاش می‌کند، از طرفی قدرت آنالیز بسیار بالایی نیز دارد، مدتی سرمربی تیم ملی بوده و رزومه خوبی دارد.

 

* مشکلی با اعضای هیئت مدیره نداریم  

استاندار همدان با بیان این که در هیئت مدیره با هم مشکلی نداریم و هر وقت می‌خواهیم به سادگی دور هم جمع می‌شویم، تصریح کرد: در جلسات هر کس فکر و سلیقه‌اش را مطرح می‌کند اما در نهایت به یک جمع بندی واحد دست پیدا می‌کنیم.
وی گفت: بسیار خوشحالم که در هیئت مدیره شخصی مثل دکتر حاجی‌بابایی حضور دارد که وجودش در پاس بسیار مغتنم است و مثل من به فوتبال خیلی علاقه دارد و وقتی در مورد مسائل فوتبال صحبت می‌کند بازی‌ها را مثل یک کارشناس تحلیل می‌کند.

* هیئت فوتبال را تقویت می‌کنیم  

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت فوتبال نزد مردم، برای تقویت باشگاهی که عضور هیئت مدیره آن هستم، هیئت فوتبال و رئیسش را تقویت می‌کنیم.
پیریایی در پایان عباس صوفی را مدیر موفقی دانست و گفت: آینده روشنی و موفق‌تری را برای صوفی پیش‌بینی می‌کنم.  

 

این خبر را در خبرگزاری فارس مشاهده نمائید.

نظرات 1 + ارسال نظر
سعید 1389/09/24 ساعت 15:29

عباس صوفی مدیرعامل آینده پاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد