زوم برنامه 90 روی پاس همدان؛

فردوسی‌پور: ‌انتقال پاس‌بزرگ به همدان حاصل قدرت‌نمایی برخی‌ها بود 

علی ثقفی  

خبرگزاری فارس: آخرین برنامه 90 بخش اعظمی از وقت خود را به محو شدن تیم‌های با سابقه و نقش قدرت در انتقال‌های صورت گرفته اختصاص داد و فردوسی‌پور در این برنامه گفت: "‌انتقال پاس بزرگ به همدان حاصل قدرت‌نمایی برخی‌ها بود."   
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، در برنامه اخیر 90 مبحث اصلی به انتقال تیم‌ها به شهرستان‌ها اختصاص یافت و عادل فردوسی‌پور ‌در سکوت خبری این روزهای فوتبال ایران که همه توجهات معطوف بازی‌های آسیایی گوانگ‌جو است، جنجالی تازه برپا کرد.

هرچند در مبحث مورد اشاره از محو شدن تیم‌های بازیکن‌سازی چون بانک ملی، آرارات،‌ شاهین تهران و هما سخن به میان آمد و از تضعیف تیم‌های با سابقه‌ای چون برق شیراز انتقاد شد، اما محور اصلی برنامه، انتقال پاس از تهران به همدان بود.
طرح این موضوع پس از گذشت بیش از سه سال، از جهتی مثبت و از جهتی منفی بود؛ بررسی انتقال و دست گذاشتن روی حرکتی که بر اساس اصل 44 قانون اساسی صورت پذیرفت، پس از سپری شدن مدت طولانی به نظر جهت‌دار و مغرضانه بود‌، اما بررسی نتایج انتقال، عملکرد متولیان در رسیدن به هدف تعیین شده از انتقال صورت گرفته و تحلیل شرایط کنونی تیم از جمله نحوه مدیریت در بستن تیم، بومی‌سازی و روند نتایج پاس، مثبت و قابل قبول جلوه می‌‌کرد.
مطالب طرح شده در این برنامه در دو بخش قابل بررسی و طرح است؛ فاز نخست، انتقال پاس از تهران به همدان و فاز دوم، بررسی عملکرد این تیم در سال‌های پس از انتقال.

* انتقال پاس از تهران به همدان
درستی یا اشتباه انتقال پاس از تهران به همدان، مبحثی است که در زمان وقوع این حرکت به اندازه کافی به آن پرداخته شد و طرح این موضوع پس از گذشت بیش از سه سال منطقی و قابل قبول نیست.
فردوسی‌پور در این برنامه با نشانه رفتن متولیان انتقال، این انتقال را حاصل قدرت‌نمایی آنها و به عنوان رانتی برای ایجاد محبوبیت برای متولیان امر مورد خطاب قرار داد.
به کار بردن این ادبیات و سیاسی کردن موضوع در برنامه‌ای که عنوان ورزشی بر آن نهاده شده،‌ در نوع خود عجیب و غیر‌قابل هضم بود که این بخش را می‌توان تنها قسمت منفی برنامه این هفته 90 لحاظ کرد، جالب تر آن که این مباحث از رسانه ملی پخش می‌شود.

* بررسی شرایط کنونی پاس  

پس از انتقال پاس به همدان، پیگیری روند حرکتی این تیم در راستای نیل به موفقیت و پیشرفت، اگر با دیدی بی‌جهت و خیرخواهانه باشد، امری مثبت است.
در برنامه 90 علاوه بر بررسی مجدد موضوع انتقال، بحث بررسی وضعیت پاس همدان نیز در برنامه گنجانده شده بود.
بررسی یارگیری تیم، عدم استقبال تماشاگران از بازی‌های این تیم، کاهش هواداران در سال‌های اخیر، کم توجهی به بومی‌سازی و... از جمله مواردی بود که در برنامه 90 به آنها پرداخته شد و بسیاری از موارد طرح شده به‌جا و سازنده بود.
ملاحی، مدیرعامل پاس همدان نیز که دقایق پایانی برنامه در گفت‌وگوی زنده تلفنی شرکت کرد، در مناظره با دکتر صدر و امیر حاج‌رضایی که به عنوان کارشناس در این برنامه حضور داشتند، در پاسخگویی به مطالب مطرح شده در این بخش، جواب محکم و قانع‌کننده‌ای را نتوانست ارائه کند، هرچند در مورد مثبت بودن فرایند انتقال دفاع نسبی‌ای را ارائه کرد.  

 

این مطلب را در خبرگزاری فارس مشاهده نمائید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد