کارنامه سیاه اطلاع رسانی باشگاه پاس

مصطفی شیرمحمدی 

با اوج گیری انتقادات علیه ناکارآمدی باشگاه پاس که بیشتر بدلیل هجمه واکنش های عجولانه و مغرضانه مسئول روابط عمومی آن بوده لازم است به کارنامه عملکرد این حوزه مٌهر مردودی زده شود تا دامنه تنش ها نسبت به تیم پاس که تشنه تقویت روحیه است وسیع تر نشود.

با نگاه اجمالی به وضعیت خبرهای منتشرشده از سوی باشگاه و محتوای مطالب آن میتوان به سهولت به این نکته رسید که برخی  با رفتار تدافعی قصد دارند با تحکم غیر منطقی رسانه ها و صاحبان قلم را به تعظیم در مقابل خود درآورند.

اگر فقط همین چند روز اخیر سایت باشگاه پاس را بررسی نمائیم متوجه برخی آشفتگی ها خواهیم شد.

از مدیران باشگاه پاس نیز با کمال احترام دعوت میشود تا بخوانند و بدانند.

 

اتفاقات رخ داده پس از انتشار همدان پیام معروف را با هم مرور کنیم تا به برخی نکته ها برسیم؛ بلافاصله پس از درج اخبار و حواشی مختلف در همدان پیام، سایت پاس نوشت:

 

دعای خیر نشریه همدان پیام بدرقه تیم پاس شد

۱۲ آبان ۱۳۸۹,ساعت ۱۲:۱۶:۲۰

(دعای خیر روزنامه همدان پیام امروز همزمان با اعزام کاروان تیم پاس به اصفهان بدرقه بازیکنان و کادر فنی تیم پاس همدان شد. باشگاه فرهنگی ورزشی پاس همدان در اسرع وقت پاسخ الطاف و محبت های نشریه همدان پیام نسبت به تیم پاس را می دهد.

تیم پاس همدان در چارچوب هفته چهاردهم لیگ برتر فوتبال کشور عصر فردا پنجشنبه در اصفهان میهمان ذوب آهن صدرنشین است.)

نکته: ضرورت انتشار این مطلب در آستانه این بازی مهم مقابل ذوب آهن و منفعت آن برای تیم آسیب پذیر پاس چه بود؟

آیا نه اینکه تنها اثرش واکنش مجدد همدان پیام و تهدید به انتشار مطالب دیگری از سوی این روزنامه بود؟

آیا درج این مطلب کوتاه از سایت باعث ادامه حاشیه نگاری نمیشد؟

 

دقیقا به تاریخ و ساعت که دقت کنیم میبینیم که سایت مذکور بیست دقیقه قبل از بازی با ذوب آهن مینویسد:

 

سردار ملاحی: قاطعانه از مدیر روستا حمایت می کنم

۱۳ آبان ۱۳۸۹,ساعت ۱۴:۳۸:۰۳

(مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی پاس همدان گفت: قاطعانه از مدیر روستا حمایت می کنم و از عملکرد وی راضی هستم.

به گزارش سایت رسمی باشگاه پاس، سردار کریم ملاحی با تکذیب شایعاتی مبنی بر اینکه بازی برابر ذوب آهن آخرین فرصت ‘اصغر مدیر روستا’ برای سرمربیگری پاس بوده است، اظهار داشت: مدیر روستا با تمام قدرت به کار خود ادامه می دهد و اگر قرار به تغییرات باشد، همگی از این تیم می رویم.

وی اضافه کرد: تیم پاس در مقابل ذوب آهن بازی بسیار خوبی را انجام داد و تمامی کارشناسان حاضر در ورزشگاه نیز عملکرد بازیکنان را تحسین کردند.

ملاحی بیان داشت: در این بازی تیم ذوب آهن فرصت گلزنی نداشت و برحسب یک صحنه اتفاقی به گل رسید اما تیم پاس از ابتدای این مسابقه بازی هجومی را در دستور کار داشت و بسیار بهتر از حریف صدرنشین خود ظاهر شد.

وی افزود: تیم پاس در مقابل ذوب آهن هیچ گاه مستحق باخت نبود اما تجربه و شرایط میزبانی حریف باعث شد تا یک شکست تلخ را داشته باشیم.

وی تصریح کرد: هم اینک تابع تصمیم گیری اعضای هیات مدیره باشگاه هستم و اگر فردی بهتر را سراغ دارند می توانند جانشین کنند.

وی یادآور شد: تا زمانی که در تیم پاس هستم با تمام قدرت به کار خود ادامه می دهیم و معتقدم همین کادر فنی می تواند شرایط را بهبود ببخشد.

تیم فوتبال پاس همدان در هفته چهاردهم لیگ برتر کشور عصر امروز /پنج شنبه/ مقابل ذوب آهن اصفهان با نتیجه یک بر صفر مغلوب شد.  )

 

نکته: در ساعتی که این خبر تولید شده هنوز بازی شروع نشده که منجر به اظهار نظر مدیرعامل محترم ودرج آن در سایت شود ولی به هرحال این اعلام نظر هم برای خود جالب است و محترم؛ اما آیا درج چنین مطلبی برای پاس نتیجه بخش خواهد بود؟

 

در مطلب غیرحرفه ای دیگری سایت پاس و به نقل از مسئول روابط عمومی خود می نگارد:

 

استعفای ملاحی تکذیب شد

۱۳ آبان ۱۳۸۹,ساعت ۱۸:۵۱:۲۴

(شایعه استعفای سردار کریم ملاحی مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی باشگاه پاس تکذیب شد .

به گزارش سایت رسمی باشگاه پاس همدان ، میثم ناصر نژاد مدیر روابط عمومی باشگاه پاس با رد این شایعه افزود : استعفای سردار ملاحی صحت ندارد و وی با تمام قدرت به کارش ادامه می دهد .

وی اضافه کرد : کادر فنی تیم پاس نیز با تصمیم سردار ملاحی ابقا شده و هیچگونه تغییر و تحولی در تیم رخ نمی دهد .)

نکته: در حالی استعفای ملاحی تکذیب شده که هنوز هیچ منبع رسمی و یاغیر رسمی درباره استعفا یا برکناری ملاحی مخابره ای نداشته است و اهل فن میدانند که تکذیبیه  فقط در مقابل انتشار مکتوب و رسمی از سوی پایگاه های اطلاعرسانی مختلف منتشر و اعلام میشود که این نکته هم نشان از عدم آشنایی حرفه ای مسئول روابط عمومی این باشگاه دارد. 

اما خبرهای دیگر درج شده در این سایت را ببینید:

 

مدیر روستا: هر لحظه بخواهند از پاس جدا می‌شوم

۱۳ آبان ۱۳۸۹,ساعت ۱۹:۵۸:۰۲

ذوب‌آهن بسیار خوش‌شانس بود

(علی‌اصغر مدیرروستا گفت:‌ پاس از هر لحاظ بهتر از ذوب‌آهن بازی کرد و حداقل باید بازی به تساوی کشیده می‌شد.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم فوتبال پاس همدان پس از شکست یک بر صفر برابر ذوب آهن در نشست خبری افزود:‌ ما امروز با فینالیست آسیا سر و کار داشتیم. اما تیم جوان پاس همدان فوتبال بسیار شجاعانه‌ای ارائه داد و اگر کم‌تجربگی بازیکنان ما نبود مسلما از میدان شکست خورده خارج نمی‌شدیم.

وی با بیان این‌که در دقایق پایانی نیز فرصت گلزنی داشتیم، ‌تصریح کرد:‌ تیم ذوب‌آهن بسیار خوش‌شانس بود که در دقایق پایانی بازی گل تساوی را دریافت نکرد.

مدیرروستا گفت:‌ بعضی افراد برای تیم پاس همدان حاشیه‌سازی می‌کنند و دوست ندارند این تیم نتیجه مطلوب را کسب کند.

وی خاطر نشان کرد:‌ از ابتدا تصمیم نداشتم برای سرمربیگری به تیم پاس همدان بیایم اما به اصرار مردم و مسوولان این تیم بود که عهده‌دار مربیگری این تیم شدم.

سرمربی تیم فوتبال پاس همدان افزود:‌ من آماده‌ام که اگر هر لحظه بخواهند از تیم پاس همدان جدا بشوم و درخواست آن‌ها را اجابت کنم و به تهران بازگردم اما تمام تلاش من خدمت به فوتبال همدان است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا محمود یاوری کاندیدای مربیگری تیم پاس همدان است یا خیر؟‌ گفت: ‌من از این موضوع اطلاعی ندارم اما همان‌طور که گفتم تا زمانی که در تیم پاس همدان سرمربی ‌باشم تلاش خواهم کرد بهترین فوتبال را برای مردم خون‌گرم همدان بازی کنیم)

نکته: در این مورد فقط به یک موضوع اشاره میکنیم که آقای مدیر روستای عزیز برای جدا شدن از تیم پاس اعلام آمادگی نکنید سعی کنید در فرصت باقیمانده ضعف مشهود را برطرف کنید، شما در قبال هزینه ای که دریافت کرده اید مسئولیت دارید تیم را رها نکنید. تلاش کنید عاملان اصلی حاشیه پردازی ها از این تیم جدا شوند عواملی که موجب بروز ناهنجاری در سیر مسیر تیم بوده اند.

 

صرفأ جهت اطلاع: از همه موارد ذکر شده که بگذریم یک خبر درباره استقلال تهران شنیده شد که ارزشمند بود( اعضای باشگاه استقلال تهران ظهر امروز (جمعه) با حضور در یادمان شهدای گمنام شلمچه به مقام شامخ شهیدان سرافراز دفاع مقدس و شهیدان دشت خونین شلمچه ادای احترام کردند).

از این رو دوباره یادآوری میکنیم تیم پاس همدان تقدیم شده به شهدای عزیز این استان، که شایسته است در ایام بزرگداشت شهدای همدان اعضای باشگاه پاس هم حداقل با حضور در مزار مطهر شهیدان گمنام همدان تجدید میثاق با شهدا را در کارنامه کاری این روزهای خود ثبت کنند شاید این تجدید میثاق موجب تجدید نظر در برخی موارد دیگر نیز توفیق ایجاد کند. 

منبع خبر : اینجا همدان - سایت شخصی مصطفی شیر محمدی کارشناس روابط عمومی استانداری همدان

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد