نگرانی هواداران از اوضاع کنونی پاس

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-جواد  همدانی 

تیرماه سال 1342 با تلاش سروان صادقی مدیر عامل وقت این تیم، باشگاه با نام پاس به ثبت رسید.

تیم فوتبال پاس با کسب 5 عنوان قهرمانی و 5 عنوان نایب قهرمانی و همچنین قهرمانی در جام باشگاه های آسیا در سال 1993 به همراه تیم های استقلال و پیروزی یکی از پرافتخارترین تیم های ایران محسوب می شود. تیم فوتبال پاس هرگز نتوانسته به فینال جام حذفی برسد.

پس از پایان فصل 85-86 باشگاه پاس تهران به همدان منتقل شد، در ابتدا خبرهایی درباره غیرقانونی بودن این انتقال منتشر شد، سپس اعلام شد باشگاه بدون دریافت پول به شهدای همدان هدیه شده است.

ابتدا قرار بود این تیم با نام شهدای الوند در لیگ برتر حضور یابد، اما سپس پاس همدان (مخفف پیروزی، استقامت، سرافرازی) نام گرفت. پاس در زبان پهلوی نیز به معنای احترام، رعایت ادب و نگهبانی است.

 طرح انتقال پاس به همدان که اولین طرح انتقال باشگاه های تهرانی به شهرهای دیگر بود، منتقدان زیادی داشت و یکی از مجریان معروف تلویزیون در مقاله ای در مجله ورلد ساکر با انتقال این تیم به همدان به شدت مخالفت کرد.

کاظم اولیایی مدیر عامل وقت باشگاه پاس همدان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده وقت مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، بهروز مرادی استاندار وقت همدان و کیومرث هاشمی نایب رییس وقت سازمان تربیت بدنی از موافقان اصلی این انتقال بودند.

اما پس از گذشت سه فصل از حضور باشگاه فرهنگی ورزشی پاس در همدان آیا کسی هست که این تیم را همچون سال های اول حضورش در همدان یاری کند.  

تیم پاس در اولین فصل از حضورش در همدان از 34 بازی که انجام داد با 11 برد، 16 تساوی، 7 باخت، 36 گل زده و 28 گل خورده و کسب 49 امتیاز در رده پنجم جدول رده بندی جای گرفت و از دید کارشناسان با توجه به جوان بودن تیم و نداشتن مهره کلیدی نتیجه خوبی به حساب می آمد.  

تیم پاس در دومین فصل حضورش درهمدان از 34 بازی که انجام داد با 10 برد، 9 تساوی، 15 باخت، 38 گل زده و 46 گل خورده و کسب 39 امتیاز در رده سیزدهم جدول رده بندی جای گرفت که از دید کارشناسان فوتبال، تیم پاس در آن فصل کمی بدشانسی آورد و گرنه می توانست جایگاه بهتری در جدول داشته باشد.

اما تیم پاس در سومین فصل حضورش در همدان در هفته های نخست نتایج خوبی کسب نکرد و در 10 بازی نخست فصل که علیرضا منصوریان جوان هدایت این تیم را به عهده داشت، شش باخت سه مساوی و تنها یک برد بدست آورد و باعث شد دوباره منتقدان دست به کار شوند.  

اما با برکناری کاظم اولیایی در 15 مهرماه 88 و با روی کار آمدن سردار ملاحی به عنوان مدیر عامل این تیم، علی اصغر مدیر روستا نیز هدایت تیم پاس را به عهده گرفت. با آمدن مدیر روستا به پاس این تیم نتایج خوبی گرفت و حتی خودش را تا رده هفتم جدول رده بندی نیز بالا کشید اما در هفته های آخر لیگ 88-89 همزمان با تغییر پست حامیان این تیم از جمله دکتر حاجی بابایی ودکتر مرادی استاندار پیشین همدان، این تیم دوباره افت کرد و حتی تا آستانه سقوط به دسته اول جام آزادگان هم پیش رفت.

علی اصغر مدیر روستا از 3۷ بازی که هدایت تیم پاس را در لیگ برتر به عهده داشته 12 برد، 1۲ مساوی و 13 باخت به همراه این تیم کسب کرده که از دید هواداران این نتایج برای یک تیم که قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد زیاد خوش نمی آید و همین نتایج ضعیف باعث شده که تماشاگران کمتری برای تشویق این تیم به ورزشگاه بیایند.

حتی این روند باعث شد در بازی مقابل استقلال در چارچوب جام حذفی که پاس نتیجه را 4 بر یک واگذار کرد، تماشاگران ساکت ننشینند و شعار هایی علیه مسئولین پاس بدهند.

با توجه به روند نزولی که این تیم گرفته امکان سقوط این تیم در پایان فصل به دسته های پایین تر وجود دارد، اما امیدوارم مسئولین با نگاهی ویژه این باشگاه فرهنگی ورزشی را حمایت کنند و از وقوع این حادثه جلوگیری کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد