فراز و فرود منتهی به سقوط پاس

مصطفی شیرمحمدی

برای کسی آسان نیست که به راحتی قلم در دست بگیرد و درباره آنچه تخصص ورزشی نامیده میشود اظهار نظر کند و آنرا در برابر جامعه قرار دهد اما این موضوع تقریبا برای اهل دقت در مسائل چندین واره همدان موضوع پاس همدان یک موضوع منحصر به ورزش نیست، بلکه میزانی است برای سنجش توانایی های یک گروه که حیثیت یک استان به بلندای تاریخ و تمدن ایران زمین به آنان به امانت سپرده شده.

پاس این روزهای پائیزی را در تلاطمی عجیب سپری میکند با اینکه از دنیای پر زر و زور فوتبال فاصله زیادی داریم اما همچنان بوی ناکامی های پی در پی تیم پاس که قرار بود نام همدان را بوسیله آن نورانی کنند در هوای استان می‌شنویم.

امانت همانی است که آن را از روی اطمینان و دقت به افراد دارای صلاحیت می سپارند تا مراقبت از امانت را به بهترین شکل مدیریت نماید.

این نوشتار در باب دیدگاه تخصصی ورزشی ارائه نمیشود بلکه تحلیلی شخصی است بر آنچه در کفه ترازو سنگینی می‌کند و دیدگان ما شاهد نوسان و نابسامانی های اخیر آن است.

بنا به فرموده رهبر انقلاب نیز گفته میشود میزان حال فعلی افراد است.

حال کنونی پاس همدان نیز به دگرگونی شباهت دارد، اوضاعی وخیم که این باشگاه را به چالش های متعدد گرفتار کرده است.

سوء مدیریت در تیم پاس و کهنگی چند میکروب عفونی بحثی است که این روزها در محافل ورزشی نویسان و مفسران و نخبگان عالم فوتبال بسیار شنیده میشود.

تحلیلگران مطلعی هستند که از اوضاع اخلاقی و ناکارآمدی مشهود برخی عوامل در اختیار این باشگاه خبر می دهند و هر روز یکی از اتفاقات ناخوشایند در این باره را دامن می‌زنند و اینکه حالا چقدر شنیده ها صحت داشته باشد را باید با اصول تطبیق داد تا صحت و سقم آن را بدست آورد و به کرسی اهل قضاوت ارشادشان نمود.

در باختهای صورت گرفته دلایل متعددی بعنوان بهانه عنوان شده، یکی از ضعف داوری سخن به زبان می‌آورد دیگری بر ناآشنایی با زمین فوتبال و یکی هم به صندلی چسبنده نیمکت ذخیره اشاره میکند.

اینها همه دامان تیم فوتبال پاس همدان را به خود گرفتار نموده‌اند و پاس همدان بیشترین ضعف را در یک سال و نیم اخیر اینگونه به نمایش می‌گذارد؛ باختهای متعدد در زمین میهمان و در زمین خودی به تیم های نام آوری چون استقلال و تیم های رده پایین چون راه آهن و شاهین و نفت آبادان.

قرار گرفتن در سراشیبی سقوط برای پاس همدان حکم حیف و میل شدن هزاران درهم  و ریال از خزانه بیت المال مربوط به استان همدان را دارد که چه بسا می‌توانست چرخ های توسعه همدان را در گردونه دیگری بچرخاند.

حالا که به اشتغال پایدار در استان همدان این همه بها می دهیم باید به بهانه های بازدارنده آن که در دست مربیان نا آزموده چون مدیرروستا سپرده شده باید پایان دهیم.

یا باید این تیم هر روز افق پیروزی را روبروی همدانی ها قرار دهد، یا حدقل دست اندرکاران ویژه و ترکیب اصلی مدیریت آن را به عهده همدانی ها واگذار نمایند تا حتی آزمون و خطایش برای نیروهای همدان باشد و تجارب آن حاصل اهالی این دیار باشد و یا اینکه به فکر فروش این امتیاز ناهمگون با آرمانهای توسعه همدان باشند تا قید و بند گرفتاری را از دست و پای توسعه استان باز کنند.

آری برد و باخت طبیعی است ولی چرا باید طبیعت تیم پاس همدان به باخت پیاپی خو کند؟

چرا این فرصت خوب فرهنگی ورزشی را دستخوش کسانی قرار میدهند که ممکن است لذت حفظ حیثیت پاس را برای همدان و همدانیان به قدر کافی درک نمی‌کنند؟

و هزاران اما و اگر که ذکرش در این مجال مختصر امکان پذیر نیست.

این داستان ادامه دارد…. 

منبع خبر : اینجا همدان - سایت شخصی مصطفی شیر محمدی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد