مدیر روستا با قطار آمد، با قطار می رود؟

نتایج ضعیف و بازی بی روح پاس همدان قابل توجیه نیست

علی ثقفی

خبرگزاری فارس: تیم فوتبال پاس همدان در هفته دوازدهم لیگ برتر بار دیگر شکست را پذیرفت تا نگرانی هواداران از وضعیت این تیم دو چندان شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتبال پاس همدان برای چهارمین بار متوالی و این بار در برابر راه‌آهن شهر ری تسلیم شد تا اوضاع تیم تا حدودی بحرانی شود.

در نیمه اول این دیدار، شاگردان مدیر روستا نمایش چندان دلپذیری نداشتند و با انجام یک بازی کسل کننده و بی روح، نتوانستند هوادارانشان را راضی کنند.

در دقایق پایانی نیمه اول، فشار راه‌آهنی ها به ثمر نشست و آنها توانستند توسط لوپز به یک گل دست پیدا کنند.

با شروع نیمه دوم تیم پاس قدری با انگیزه تر ظاهر شد و روی اشتباه دفاع راه‌آهن که به گمان آفساید ایستاده بودند، توسط امیر محبی به گل دست یافت.

تیم راه‌آهن که به حق تیم برتر میدان بود، در پی اخراج هادی رمضانی، بازیکن پاس همدان به فشار حملات خود افزود و نهایتاً موفق شد توسط بهادر عبدی و با اشتباه مسلم مهدی اسلامی که قدری از دروازه خارج شده بود، به گل برتری و سه امتیازی خود دست پیدا کرد.

با توجه به اینکه مسائل و مشکلات فنی موجود در پاس را در مطالب مندرجه قبلی به اندازه کافی ذکر نموده‌ایم،‌ از این کار صرف نظر می‌کنیم.

با این نتیجه تیم پاس همدان همچنان پانزده امتیازی ماند و به رده دوازدهم جدول سقوط کرد، ضمن اینکه در پایان بازی های امروز هر یک از تیمهای استیل آذین و شاهین بوشهر این شانس را دارند که در صورت کسب پیروزی در برابر حریف به جایگاه بالاتر صعود و پاس را تا رده سیزدهم پائین بیاورند.

تیم فوتبال پاس همدان در 9 دیدار گذشته و از هفته پنجم به بعد، تنها یک پیروزی بدست آورده که در هفته نهم در همدان و در برابر صبای قم این نتیجه حاصل شد.

مدیر روستا در این 9 دیدار؛ 1برد، 3 تساوی و 5 باخت را تجربه کرده که در مجموع امتیازی 5 امتیاز را بدست آورده است.

این مقدار امتیاز، تشابه زیادی به 5 امتیاز بدست آمده توسط علیرضا منصوریان در ده هفته ابتدایی فصل گذشته دارد.

از سویی دیگر منصوریان پس از شکست در دیدار برابر راه‌آهن در دهمین هفته سال قبل از کار برکنار شد.

با وجود نتایج ضعیف او، اولیایی اینقدر در تعویض او تعلل کرد تا خود نیز به همراه او توسط هیئت مدیره کنار گذاشته شد.

مدیر روستا و مدیران پاس در شرایط فعلی دارند راه منصوریان و مدیران قبلی را می پیمایند؛ مدیر روستا در 9 دیدار 5 امتیاز کسب کرده و منصوریان نیز در 10 دیدار 5 امتیاز بدست آورده بود. اولیایی پای منصوریان ایستاد تا خود نیز کنار گذاشته شد، مدیران فعلی پاس نیز با وجود نتایج ضعیف، هنوز تصمیمی مبنی بر تغییر در کادر فنی نگرفته اند و با این رویه بروز هرگونه اتفاقی ممکن است.

هیئت مدیره باشگاه پاس همدان، تا اینجای کار حمایت کامل و همه جانبه‌ای را از این تیم داشته و تا زمانی که نتایج کسب شده برای آنها غیرقابل تحمل و ملال آور نشود، پای کادر فعلی باشگاه ایستاده اند اما در صورتی که این روند به همین ترتیب ادامه پیدا کند، قطع به یقین تغییرات گسترده‌ای در این تیم حادث خواهد شد.

ضعف های کاری کادر پاس در این نتایج خلاصه نمی شود؛ عقد قرارداد با سعید لطفی که اضافه وزن داشت و پس از 11 هفته از پاس کنار گذاشته شد و ادونوبوکو مصدوم که تا اینجا نتوانسته برای پاس به میدان برود، موجب صرف هزینه بیهوده و هدر رفتن بیت‌المال شده است.

سعید لطفی در حالی از پاس کنار گذاشته شد که سایت باشگاه علت جدایی او را مشکلات خانوادگی و شخصی‌اش دانست.

لطفی که با پاس قراردادی 5/2 میلیاردی داشت، به صورت توافقی با دریافت مبلغ یک میلیارد ریال از پاس جدا شد.

وی مدعی بود که از نظر فیزیکی همیشه در همین وضعیت بوده ولی کادر فنی وی را به بهانه عدم آمادگی و اضافه وزن از ترکیب کنار گذاشته است.

باید از کادر فنی پاس پرسید که در ابتدای فصل چگونه او را برای حضور در پاس تائید کرده اند؟

آیا صرفاً به نام او نگاه کرده‌اند یا شرایط بدنی و میزان آمادگی وی را تست کرده‌اند تا سپس وی برای عضویت در پاس مورد تائید قرار گیرد؟

اگر او آماده نبوده، چرا جذب پاس شده و اگر آماده بوده چرا برای این تیم به میدان نرفت؟

مصدومیت ادونوبوکو به قبل از اردوی هلند بر می‌گردد که در آنجا حاد شد نهایتا پای او برای حدود 2 ماه در گچ قرار گرفت.

بعد از باز شدن گچ پای او، مشخص شد که پای او بد جوش خورده و شرایط بازی را ندارد.

با وجود این سایت رسمی پاس اعلام کرد که این خبر کذب است و وی در دیدار مقابل استقلال می تواند به میدان برود اما نحوه راه رفتن او روی سکو های ورزشگاه شهید مفتح همدان در دیدار برابر استقلال گواه بر نداشتن شرایط بازی از سوی وی تا مدتها بود.

هادی خیری که در فصل جدی به پاس همدان پیوسته، تا کنون چه استفاده ای برای این تیم داشته است؟

باید پرسید که این هزینه ها از کجا و چگونه پرداخت می شود. با توجه به لینکه پاس از بودجه دولتی بهره می‌برد، چه کسی مسئول اهمال کاری های صورت گرفته و جبران خسارت وارده به بیت‌المال است؟

اگر تیم از نظر فنی نتایج مثبت و درخشانی را کسب می نمود، موارد مطروحه در حاشیه قرار می گرفت و قابل اغماض بود.

با توجه به شرایطی که گفته شد، باید دید مدیر روستا که پس از شکست پاس به راه آهن جانشین منصوریان شد، با شکست در برابر راه‌آهن از کار برکنار می شود یا خیر؟

نظرات 1 + ارسال نظر
همدانی 1389/08/03 ساعت 22:40

همدانی ها همواره خودزن هستند . اولیایی که برای انتقال پاس به همدان کلی زحمت کشید وبازیکنان راباهرترفندی نگهداشت ازهفته های هفتم برعلیهش شعاردادند درآن زمان 4 همدانی درتیم بودند و2نفرشان بازی می کردند ولی این آقایان حتی عرضه ندارند دربازیهای مقابل استقلال وپرسپولیس هم اسپانسربگیرند واقعا تیم کاملا بی انگیزه است . چرا باحساسات هواداران بازی می کنند؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد