یادداشتی در خصوص تغییر عنوان تیم فوتبال شهرداری به پاس نوین؛

فوتبال همدان از این انتقال متضرر شد

علی ثقفی 

خبرگزاری فارس: با نتقال تیم فوتبال شهرداری به باشگاه پاس، فوتبال همدان از چند نظر متضرر شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، چندی پیش با تصمیم مسئولین امتیاز تیم فوتبال شهرداری همدان به باشگاه پاس همدان منتقل شد که این مساله را از چند رویکرد می توان بررسی کرد.

درست است که در ابتدا شورای شهر از تیمداری منصرف شد و پس از رسانه ای شدن موضوع، کار وارد مراحل جدیدی شد اما این مساله با راهکار های بهتری هم قابل حل بود.

همه می دانند که بیش از 90 درصد بودجه پاس از منابع دولتی تامین می شود و هر ساله پیش از شروع فصل، مدیرعامل باشگاه درکش و قوس جذب اعتبارات برای عقد قرارداد با بازیکنان قبلی و جذب نفرات جدید، متحمل فشار و زحمات زیادی می شود.

با توجه به این شرایط، افزودن خرج به باشگاهی که زیان ده است، کارش فقط هزینه کردن است و برای تامین هزینه های یک فصل خود با معضلات زیادی نیز مواجه است، کاری اشتباه به نظر می رسد.

از سوی دیگر باشگاه شهرداری که از امکانات خوب و اسم و رسمی برخوردار شده بود، با این انتقال به نابودی گرائید و با تغییر نام این تیم به نام زیر مجموعه ای از پاس، از این پس در حاشیه خبری و رسانه ای قرار خواهد گرفت.

این روزها اخبار این تیم در سایت رسمی باشگاه پاس با حرارت منتشر می شود اما دیری نمی پاید که پرداختن به متن، مجالی را برای حاشیه باقی نمی گذارد.

از طرفی با کم شدن اعتبارات یا عدم علاقه مدیران بعدی به حمایت و پشتیبانی از این تیم، چه بر سر تیم فوتبال شهرداری همدان خواهد آمد؟

حاصل زحمت بزرگانی که با خون دل و زحمت فراوان این تیم را به این مرحله رساندند و به پای تمامی خوب و بدهای آن نشستند، چه می شود؟

آیا رسالت شهرداری در تیم داری و ایجاد سرگرمی برای جوانان و شهروندان مشخص تر است یا بهزیستی؟ تکلیف تیم فوتبال بهزیستی چه می شود؟ آیا این تیم نیاز به حمایت ندارد؟ آیا متولیان آن از اعتبارات کافی برای تیمداری برخوردار هستند؟

وقتی درآمد شهرداری جواب تیمداری را ندهد، بهزیستی که سازمانی جهت رسیدگی به امور نیازمندان است و از همیاری خیرین برای کمک به نیازمندان بهره می برد، چگونه می تواند هزینه های تیمداری را متحمل شود.

شنیده می شود که برای راهبرد تیم فوتبال پاس نوین مبلغی در حدود 5 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده، در حالی که تیمهای شهرداری و بهزیستی با حدود 3 میلیارد ریال در سال، تیمهای خود را اداره می کردند.

حال که بودجه دولتی شامل حال پاس نوین شده، اگر استاندار همدان قصد حمایت از این تیم ها را داشت، بهتر نبود این مبلغ را در بین دو باشگاه تقسیم می کردند تا با همان روش قبلی تیمهای خود را اداره کنند؟

آیا مدیریت باشگاه پاس با همه مشغله هایی که دارد، فرصت رسیدگی و توجه به امور پاس نوین را به اندازه مدیر باشگاهی چون شهرداری که مستقلاً وقت و برنامه ریزی‌اش صرف اداره تیم فوتبال شهرداری می شد، دارد؟

در شرایطی که تیمهای رده‌های مختلف سنی شهرداری در مسابقات حضور یافته اند و دیگر امکان بازی در تیمی با عنوانی غیر از شهرداری را ندارند،‌ آیا این اتفاق به ضرر فوتبال همدان و فوتبال شهرداری نشده است؟

نظرات 3 + ارسال نظر
mahmood 1389/06/24 ساعت 11:27 http://www.eiml.blogfa.com

salam
haletoon khoobe?
vaghean az in ke dasti dar neveshtan darid behetoon tabrik migam
az in ro kheyli kheyli doos daram nazare shoma ro dar khosoose akharin postam bedoonam
pas in lotfo dashte bashid va yek nazar be poste jadide man bedid
bazam migam , nazare shoma baraye man kheyli moheme
az tavajohetoon sepasgozaram

مریم 1389/06/24 ساعت 12:17 http://bia2mod.shakheh.com/

سلام شما با اومدنتون به این وب هرگز پشیمون نمیشید !

mahmood 1389/06/24 ساعت 15:54 http://www.eiml.blogfa.com

salam
be soorate etfaghi va az google varede weblaget shodam
az inke dasti dar neveshtan dari kheyli khoshhalam
mikhastam ye lotfi bokoni va to weblage man ye nazar bezari
nazare shoma baram moheme
ehsas mikonam dar khosoose aghaye seda ebi va weblage man harf haye ziadi dashte bashi
lotf kon va bekhatere inke to weblaget nazar gozashtam nazare arzeshmandeto be man elam kon
kheyli mamnoon az tavajohet

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد