توضیحات رئیس کمیته انضباطی درباره دیدار تراکتورسازی و پاس؛

شریفی: بر اساس آئین نامه عمل کرده ایم 

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال درباره بازی تراکتور سازی تبریز و پاس همدان که از دقیقه 32 آغاز شد، گفت: در موارد این چنینی نیازی به صدور حکم نیست. زیرا تخلفی که نیاز به صدور حکم باشد، صورت نگرفته است.  

شریفی ادامه داد: با توجه به این که باشگاه‌ها و تیم های باشگاهی در قبال تصمیمات و مقررات سازمان لیگ در رده های گوناگون مسابقات فوتبال به نوعی مقاومت می کنند، از این رو مقررات موجود در هریک از رده های مربوطه در قالب تصمیم اعلام می شود و در حقیقت تصمیم کمیته انضباطی در این گونه موارد اعمالی محسوب می شود نه تاسیسی.

وی افزود: مقررات فیفا در این گونه موارد، تکرار مسابقه را تجویز کرده و در ادامه تاکید کرده است که در صورت وجود مقررات خاص از سوی فدراسیون های ملی آن مقررات اعمال می شود. چنانچه که درمیان کشورهای اروپایی هم چند کشور وجود دارد که با توجه به موقعیت خاص آب و هوایی و دشواری های ناشی از تکرار ابتدای مسابقه در موارد حوادث قهری به تکرار مسابقه از همان دقیقه حکم می دهد.

شریفی در ادامه بیان کرد: در ماده 30 آئین نامه درباره بازیهای نیمه تمام یا عدم حضور در مسابقات آمده است، تصمیم گیری در مورد عدم حضور یک تیم در مسابقه تعیین شده یا تعیین تکلیف دوباره مسابقات یکه به دلیل قوه قهریه (شرایط جوی،قطع برق و ...) نیمه تمام مانده است، بعد از ارائه گزارش و اظهارنظر کارشناسی کمیته مسابقات و هیات اجرایی برگزاری مسابقات در رده مربوطه، بر عهده کمیته انضباطی بوده و رای کمیته در این مورد قطعی است. بر همین اساس کمیته انضباطی از سازمان لیگ استعلام به عمل آورده و مقررات موجود در آن را اخذ کرد که در آن متذکر شده است. در بازی‌هایی که به علت حوادث قهریه متوقف شده و تخلفی در آن مشهود نیست از همان دقیقه ای که بازی قطع شده، تکرار خواهد شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد