تاکتیک تجربه رمز موفقیت سردار ملاحی در فصل نقل و انتقالات

پاس، حالا پاس شد   

میثم ناصرنژاد

هگمتانه – سرویس ورزش، : بدون نیاز به هیچگونه توضیح اضافی و حرف و حدیث حاشیه‌ای پاس موفق شد با یک حرکت مقتدرانه، فاتح فصل نقل و انتقالات لیگ برتر تا به اینجای کار شود.  

باشگاه پاس که به لحاظ بودجه بندی امسال، در ردیف هشت تیم انتهای جدول لیگ برتر قرار دارد، در فصل نقل و انتقالات براساس میزان بودجه اش توانست بهترین ها را جذب کند تا ضمن سربلندی از این ماراتن دشوار، پاس را به معنای واقعی و آنچه تماشاگران همدانی از یک تیم با سابقه و پرقدرت تصور دارند، نزدیک کند.  

سردار ملاحی هر چند دوست ندارد بسان برخی مدیران باشگاهی در هیاهوی مطبوعات قرار گیرد و فوتوگالری روزنامه ها شود، اما کاشته های وی در این روزهای حساس خارج از مستطیل سبز، ما را بر این داشت تا تلاش ها و زحمات وی را به رشته تحریر درآوریم.  

سردار ملاحی در فصل نقل و انتقالات توانست بازیکنان را با حداقل قرارداد مالی جذب کند و به همان اندازه که در پرداخت بودجه ناچیز باشگاه نسبت به دیگر تیم ها، محدودیت هایی اعمال شده، وی نیز محدودیت هایی را برای پرداخت به بازیکنان قرار داد.  

اینجا، در همدان خبری از بازیکنان 300، 400 میلیونی نیست و سردار هیچ گاه علاقه ای به حراج کردن اعتبار مالی تیمش ندارد بلکه معتقد است این هزینه ها با زحمات به دست آمده و نباید به راحتی از دست برود.  

این ویژگی که برحسب منطق فوتبالی و عرف اخلاقی نزد سردار مورد تاکید است، باعث شده تا هیات مدیره سیاست ملاحی را به فال نیک گرفته و مراتب تقدیر خود را اعلام کنند.  

دومین ویژگی سردار ملاحی که تجربه وی را بیش از گذشته در سطح مدیریت فوتبال کشور نمایان ساخت، بستن قرارداد دو ساله با اغلب بازیکنان بود. مشکلی که در دو سال گذشته گریبانگیر تیم پاس بوده و مشاهده شد که در این دو سال اخیر به دلیل ثبت قرارداد یکسال به یکسال بازیکنان، باشگاه دچار ضررهای مالی بسیار زیادی می شد.  

امسال سردار با عقد قرارداد دو ساله با اغلب بازیکنان پاس، شرایطی را مهیا ساخت تا این تیم برای سال آینده دچار مشکل نشود. اما ثبت قرارداد داخلی با بازیکنان نیز به این خاطر بود که آنها نسبت به حرف خود متعهد شوند و در عین حال نتوانند با پشیمانی، رهسپار تیم دیگر شوند و مشکلات حاشیه ای ایجاد سازند.  

اینکه می گویند چرا سردار ملاحی قرارداد بازیکنان را ثبت رسمی نمی کند قطع یقین دلایل خاص خودش را دارد و این شرایط هیچ گاه به ضرر پاسی‌ها نیست. مگر تیم هایی مثل ذوب‌آهن، شاهین، مس، سایپا، پیکان، ملوان و تراکتورسازی چند بازیکن را ثبت رسمی کرده اند، اما طبق قوانین هر بازیکنی که قرارداد داخلی منعقد می‌کند، نمی تواند رهسپار تیم دیگری شود.  

بازگشت مهدی ثابتی به تراکتورسازی نیز نه تنها پاس را متضرر نکرد، بلکه این دروازه بان باید جریمه سنگینی را به تیم پاس تقدیم کند و پاس در یک چشم به هم زدن به سود خوبی دست می یابد. حتی بسیاری از بازیکنانی که تصور می شد قراردادهای نجومی با پاس ثبت می کنند، با درایت سردار و شرط وشروطی که مقابل آنها گذاشت، توانست با حداقل هزینه وارد فهرست پاس کند.  

نکته جالب توجه اینکه، مدیرعامل پاس به هیچ وجه اهل نازکشی و تعارف با بازیکنان نیست و به هیچ وجه در مقابل پیشنهادهای یکسویه آنها، چوب حراج به دارایی مالی تیمش نمی زند.  

تعامل سردار با سرهنگ پیمبری نیز نقطه عطفی برای تیم پاس محسوب می شود. هر دو مکمل یکدیگر در فصل نقل و انتقالات هستند و مذاکراتی که به طور جداگانه با بازیکنان انجام می دهند، در نهایت به نتیجه مشترکی می رسد که در مجموع عوایدش به سود تیم پاس است. این روزها، روزهای خوب پاس است. 

روزهایی که موفقیت تمامی زحمت کشان پاس اعم از سردار ملاحی، سرهنگ پیمبری، دکتر حسنی، سرهنگ ملاقاسمی، یانچی، فرجی و دیگر دست اندرکاران را در فصل نقل و انتقالات شاهد هستیم و همه با عشق و علاقه برای موفقیت پاس تلاش می کنند.

نظرات 1 + ارسال نظر
[ بدون نام ] 1389/03/29 ساعت 16:59

پاس کیارو خریده مگه؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد