مصاف لشکر شکسته های پاس مقابل موتور دیزلی سایپا

مطلبی که در روزنامه هگمتانه مورخ 30/11/87 به چاپ رسیده است : 

علی ثقفی 

هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور از دیروز آغاز و امروز با برگزاری هفت دیدار دیگر دنبال خواهد شد که در همدان، پاس از سایپای کرج میزبانی می‌نماید.  

دیدار دو تیم در شرایطی برگزار می‌شود که دو تیم شرایط متفاوتی را دارند؛ پاس روزهای خوبی را سپری نمی‌کند، اما سایپا پس از آمدن محمد مایلی‌کهن اوج گرفته و چشم امید به کسب رده‌های بالاتر جدول را دارد.  

از سوی دیگر دو تیم در هفته گذشته متفاوت از یکدیگر عمل کرده‌اند به نحوی که پاس در انزلی و در مقابل تیم ملوان تن به شکست داد و سایپا در مقابل تیم رده دومی ذوب‌آهن یک برد شیرین را به دست آورد.  

به طور حتم هر دو تیم در این دیدار در اندیشه کسب هر 3 امتیاز هستند و با هدف‌های متفاوت به پیروزی در این دیدار می‌اندیشند؛ پاس برای فرار از سقوط و سایپا برای رسیدن به رده‌های بالاتر و ادامه دادن به روند نتیجه‌گیری‌ها.

این روزها شرایط سختی برای سرمربی کروات سبزپوشان به وجود آمده و از درون و برون تیم عرصه بر وی تنگ شده است.  

بگوویچ که با دو دیدار آوانس هنوز هم نتوانسته به ده امتیاز موردنظر مدیریت باشگاه دست پیدا کند به نوعی دارد چوب بسته شدن ناصحیح تیم در ابتدای فصل را می‌خورد!  

زمانی که بگوویچ در اروپا مشغول استراحت تعطیلات تابستانی لیگ بود، تیم برخلاف درخواست‌های وی بسته شد و اشتباه وینگو در پذیرش سرمربیگری تیم در آن مقطع بود! بگوویچ بر این باور بود که چون سال گذشته می‌تواند با همین نیروهای موجود شگفتی‌ساز شده و تیم را حداقل در میانه‌های جدول نگهدارد، اما زمانی که متوجه اشتباه خود شد، ده دوازده هفته از لیگ سپری شده بود و تا زبان باز کرد که بگوید اینها نفراتی نیستند که من خواسته بودم نقره داغش کردند.  

اکنون شرایط طوری شده است که او سپر بلای بسیاری از کاستی‌ها و ضعف‌های کاری پاس شده است، هر چند نباید از اشتباه‌های وی که پاره‌ای از اوقات در مهره چینی و تعویض‌ها داشت به سادگی چشم‌پوشی کرد!  

از سوی دیگر گروهی از خبرنگاران هم به علت اهانت‌ها و بی‌تفاوتی‌های وینگو در پاسخگویی به سؤالات آن‌ها تصمیم گرفته‌اند که در این بازی او را بایکوت خبری کنند و بعد از بازی با او مصاحبه نکنند که البته این دوستان خبر ندارند که در صورت عدم نتیجه‌گیری پاس در این دیدار، این خود وینگو است که به کنفرانس مطبوعاتی نخواهد آمد.  

پاس این روزها به تک جرقه‌های شکوفایی و گل کردن افراد وابسته شده است؛ مثلاً یک روز (مثل اوایل فصل) جوزف ادیشون فراتر از انتظار ظاهر می‌شود و نتیجه تیمی را رقم می‌زند و یک روز شهباز ارکینوف (مثل دیدار مقابل پیکان) و یک بار هم محمد غلامی (مثل چند دیدار اخیر پیش از دیدار مقابل ذوب‌آهن)! اینها هیچ کدام نمی‌تواند نشانه رسیدن به ثبات و برنامه‌ریزی تیمی باشد. مؤید این حرف نگاهی گذرا به شیب‌های مثبت و منفی متوالی در نمودار نتایج این تیم است.  

به هر صورت و به هر ترتیب چه با اولیایی و چه بی‌اولیایی، چه با بگوویچ و چه با پورحیدری، همه فوتبالدوستان همدان پاسی موفق و سربلند می‌خواهند و امیدوارند سیاستی در سطح این تیم اعمال شود که منجر به کسب نتایج مطلوب در مسابقات لیگ برتر و جام حذفی برای تیم نماینده استان همدان باشد.

سایپای مایلی‌کهن با سایپای لیت بارسکی و فروزانی تفاوت‌های زیادی دارد و تیم حاج‌محمد برخلاف دو سرمربی پیشین نارنجی‌پوشان در نتیجه‌گیری خیلی خوب عمل کرده است و با توجه به روحیه بالایی که بازیکنان این تیم دارند، وینگو و یارانش کار سختی را برای نتیجه‌گیری در این دیدار پیش رو خواهند داشت. بگوویچ در این دیدار حنیف عمران‌زاده را در اختیار ندارد و به احتمال فراوان از زوج علوی و خورج در قلب دفاع استفاده خواهد کرد. جواد شیرزاد و وحید علی‌آبادی مدافعان چپ و راست پاس خواهند بود و جوزف ادیشون به عنوان تنها هافبک دفاعی به میدان خواهد رفت. در قلب خط میانی حضور ابوالفضل حاجی‌زاده پیش‌بینی می‌شود و با توجه به اعتراض مدیریت باشگاه به خاطر عدم استفاده از اصغر طالب‌نسب، بعید نیست که وی به عنوان هافبک چپ به میدان برود، هر چند که ما مهرداد کریمیان را برای آن منطقه بهتر می‌دانیم. در سمت راست خط میانی نیز به احتمال فراوان مجید غلام‌نژاد به بازی گرفته خواهد شد و محمد غلامی به همراه شهباز ارکینوف زوج خط حمله پاس را تشکیل خواهند داد. در درون دروازه هم با توجه به ناآمادگی سوشا مکانی و اشتباه‌های اخیرش بهتر است فرصت دوباره‌ای به سامان صفا داده شود، البته به شرطی که سامان از بند مصدومیت رها شده باشد! بعد از شکست پاس در برابر ذوب‌آهن و تساوی در مقابل مس، حالا وینگو شکستی را نیز در مقابل ملوان تجربه کرده است و با توجه به دستور اولیایی مبنی بر دخالت بیشتر پورحیدری در مسائل فنی، بعید نیست که دیدار برابر سایپا آخرین فرصت بگوویچ باشد.  
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد