حاشیه های دیدار دو تیم پاس – استقلال

مطلبی که در روزنامه هگمتانه مورخ ۰۱/۰۸/۸۷ به چاپ رسیده است : 

میهمان نوازی ویژه از خبرنگاران و عکاسان!

* حدود هفت هزار تماشاگر از بازی دو تیم پاس همدان و استقلال تهران دیدن کردند.

* این تعداد تماشاگر در حالی وارد ورزشگاه شدند که پیش از این مسؤولان اجرایی این مسابقه اعلام کردند که ظرفیت اصلی این ورزشگاه فقط سه هزار و 500 تماشاگر است.

* اتوبوس حامل تیم استقلال تهران زودتر از میزبان بازی وارد ورزشگاه شد و بلافاصله بازیکنان این تیم برای گرم کردن بدن های خود وارد زمین شدند.

* حدود هزار تماشاگر طرفدار تیم استقلال نیز در سه جایگاه واقع در غرب ورزشگاه از این بازی دیدن کردند.

* محمد سعیدی فر و جلیل الماسی دو لیدر مطرح تیم پاس همدان با ممانعت مسؤولان انتظامی از حضور در ورزشگاه محروم شدند. البته با دستور سرهنگ یوسفی فرمانده یگان ویژه همدان، این دو لیدر از اوایل نیمه دوم به ورزشگاه آمدند.

* حدود 20 خبرنگار و 30 عکاس از مطبوعات مختلف ورزشی کشور نیز در ورزشگاه حضور داشتند. این تعداد به دعوت رسمی مسؤولان پاس و با هزینه این باشگاه به همدان آمده بودند. نکته جالب توجه اینکه اغلب آنها به جای انعکاس اخبار بازی، برای یکدیگر نوشابه باز می کردند و بیشتر از اینکه طرفدار پاس باشند طرفدار حریف پاس بودند.

* سید محمدکاظم حجازی و حمیدرضا حاجی بابایی نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، واعظ آشتیانی و سیدمحمدکاظم اولیایی مدیران عامل باشگاه های استقلال تهران و پاس همدان، انصاری عضو هیات مدیره استقلال و فرهاد مجیدی مهاجم آبی پوشان از جایگاه ویژه نظاره گر این بازی بودند.

* ازدحام تماشاگران در جایگاه خبرنگاران با اعتراض متعدد اهل قلم همراه شد. متأسفانه حراست اداره کل تربیت بدنی همدان در این مورد بسیار ضعیف عمل کرد تا جایی که بسیاری از خبرنگاران از این موضوع بسیار دلخور شدند. کرم الهی خطاب به خبرنگاران گفت: کاری ار دستم بر نمی آید!

* بر خلاف شایعات جاری مبنی بر امتناع پورحیدری از نشستن بر روی نیمکت پاس، وی از ابتدای بازی در جایگاه خود مستقر شد.

* امیر قلعه نویی به همراه تمامی بازیکنان تیم استقلال با در دست داشتن دسته های گل به سمت نیمکت ذخیره های تیم پاس رفته و با کادر فنی و بازیکنان این تیم به روبوسی پرداختند.

* پیش از شروع بازی خسرو حیدری و یدا... اکبری برای حضور در این مسابقه از وینکو بگوویچ مربی سابق خود رخصت خواستند و لوکارادمن خسرو حیدری را مانند یک دوست قدیمی در آغوش کشید.

* خسرو حیدری به شدت از سوی هواداران تیم پاس تشویق شد و همین مساله باعث شد تا در قبال محبت های آنان دور افتخار بزند .

* خبرنگاران حاضر در جایگاه تا نیمه نخست مسابقه از داشتن برگه اسامی بازیکنان هر دو تیم محروم بودند و متأسفانه هیات فوتبال همدان در این زمینه کوتاهی به عمل آورد.

* محمدرضا مامانی هافبک تیم پاس همدان در ابتدای بازی با کفش های قرمز وارد زمین شد.

* سعید شهبازی یکی از عکاسان باتجربه همدان که برای روزنامه های مختلف استانی و کشوری همکاری دارد با اقدام جالب توجه یکی از مسؤولان اجرایی مسابقه از زمین اخراج شد. علت اخراج شهبازی نقل مکان از پشت دروازه استقلال به پاس اعلام شد.

* فرهاد مجیدی مهاجم تیم استقلال به دلیل سرماخوردگی ز جایگاه ویژه نظاره گر بازی شد ضمن اینکه ابوالفضل حاجی زاده هافبک پاس همدان نیز به دلیل مصدومیت در این بازی حضور نداشت.

* جواد شیرزاد مدافع تیم پاس در غیاب امید خورج بازوبند کاپیتانی سبزپوشان را در اختیار داشت.

* پیروز قربانی کاپیتان استقلال تهران در اوایل بازی به دلیل نبود بطری آب در کنار زمین، به نیمکت تیمش اعتراض کرد.

* علی علیزاده در اواسط نیمه اول به هنگام پرتاب توپ اوت، توسط تماشاگرنماها با بطری خالی آب و اشیای مختلف بدرقه شد. البته این مشکل با وساطت جواد شیرزاد به خیر گذشت.

* پاسی ها در این بازی با لباس های راه راه سبز و سفید حضور یافتند ضمن اینکه یکی از کارخانجات معروف مواد غذایی کشور اسپانسر این تیم بود.

* محمد غلامی مهاجم پاس همدان دو دقیقه پس از ورود به بازی گل تیم پاس را به ثمر رساند.

* جمعی از لیدرهای تیم پاس در اعتراض به اینکه چرا به تماشاگران استقلال بیش از حق قانونی بلیت فروخته شده بود، مقابل جایگاه ویژه تحصن کردند.

* خبرنگاران ورزشی بلافاصله پس از پایان بازی اعتراض خود مبنی بر جایگاه نامناسب را به افتخاری مدیرکل تربیت بدنی همدان منعکس کردند.

* یکی از هواداران تیم پاس همدان پس از خوردن گل سوم این تیم، بیهوش شد و توسط کادر پزشکی مستقر در ورزشگاه به بیمارستان منتقل گردید.

* امیر قلعه نویی سرمربی استقلال در چند مرحله به داوری بازی اعتراض کرد؛ از جمله اعتراض به میزان وقت تلف شده، اعلام آفساید توسط کمک داور و عدم رعایت fair play از سوی بازیکنان پاس.

* محسن ترکی داور ممتاز کشور برای اولین بار بود که در همدان قضاوت می‌کرد.

* برخورد بد نیروهای حفاظت فیزیکی حراست تربیت بدنی همدان با تماشاگران و خبرنگاران و بی‌توجهی به مشکلات حاکم در جایگاه خبرنگاران نیز از دیگر مشکلات این بازی بود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد