استقلال با چهار گل پاس را در هم کوبید

مطلبی که در روزنامه هگمتانه مورخ ۰۱/۰۸/۸۷ به چاپ رسیده است :

گل غلامی پرپر شد

فتح قلعه سبزپوشان با تاکتیک هجومی ژنرال

هفته یازدهم از هشتمین دوره لیگ برتر

ورزشگاه شهدای قدس همدان، ساعت ۱۵

تماشاگر هفت هزار نفر

پاس همدان 2
محمد غلامی (48)، حنیف عمران زاده (3+90)

استقلال تهران 4
علی علیزاده (30)، مجتبی جباری (71 ، 73)، آرش برهانی (2+90).
 

داور: محسن ترکی  

کمک ها: محسن فریمانی، مسعود فرح نیا
اخطار:
محمد رضا مامانی (23)، جوزف ادیشون (46)، اویس کرد جهان (52)، محمداسماعیل نظری (60) از پاس و حسین کاظمی (54)، خسرو حیدری (89) از استقلال

ترکیب پاس: (1-3-2-4)

دروازه بان: سامان صفا

مدافعان میانى: حنیف عمران زاده و اویس کردجهان

مدافعان کنارى: مجید غلام نژاد و جواد شیرزاد

هافبک هاى دفاعى: محمدرضا مامانی (محسن حمیدی- 46)، محمداسماعیل نظر

هافبک ها: مهرداد کریمیان، وریا غفوری، پوریا قیدر (محمد غلامی-46)

 مهاجم: جوزف ادیشون (ماریو گاربا- 77).

 

ترکیب استقلال: (2-5-3)

دروازه بان: وحید طالب لو

مدافعان: پژمان منتظرى، هادى شکورى (ابراهیم تقی پور-86) و پیروز قربانى

هافبک ها: حسین کاظمى، خسرو حیدرى، میثم منیعى (مهدی امیرآبادی) ، مجتبى جبارى و فابیو جان واریو

مهاجمان: سیاوش اکبرپور و علی علیزاده (آرش برهانی - 77).

شرح بازی

بازی با شروع طوفانی استقلال تهران و حملات پردامنه آبی‌پوشان روی دروازه آغاز شد و این تیم استقلال بود که در دومین دقیقه بازی توسط فایبو جان واریو اولین موقعیت حساس بازی را خلق کرد که ضربه محکم او را سامان صفا به سختی و در دو ضرب جمع کرد.

در هشتمین دقیقه بازی در حالی که علی علیزاده قصد پرتاب اوت بلند را داشت و برای این کار دورخیز بلندی کرده بود توسط تماشاگران منتسب به پاس سنگباران شد تا بازی حدود 40 ثانیه قطع شده و سرانجام پرتاب اوت بلند علیزاده در یک رفت و برگشت به مجتبی جباری رسید که ضربه محکم او را سامان به سختی دفع کرد تا مهرداد کریمیان سراسیمه توپ را به کرنر بفرستد.

در دقیقه 16 بازی ضربه محکم وریا غفوری از پشت محوطه جریمه به شکل خطرناکی به اوت رفت تا یک دقیقه بعد ضربه محکم جان واریو که از زاویه بسته به توپ نواخت را سامان صفا به سختی به کرنر بفرستد.

در دقیقه 29 سرانجام قفل بازی باز شد و پاس تودر سیاوش اکبرپور در پشت دفاع پاس به علی علیزاده رسید و او با یک بغل پای فنی توپ را به تور دروازه پاس چسباند.

در دقیقه 32 ضربه خطرناک و قوسی حنیف عمران‌زاده در حالی که وحید طالب‌لو روی تیر یک بود و جامانده بود با اختلاف بسیار کمی راهی اوت شد.

دو دقیقه بعد پاسی‌ها به علت خطای انجام شده روی جواد شیرزاد صاحب یک ضربه آزاد شدند که مهرداد کریمیان با یک ضربه بسیار زیبا توپ را به سمت دروازه استقلال نواخت که طالب‌لو به سختی توپ را روانه کرنر کرد.

در دقیقه 42 ضربه محکم جان واریو که از پشت محوطه جریمه به توپ نواخت را سامان صفا به زیبایی در آغوش کشید.

در دقیقه 45 آخرین موقعیت بازی در نیمه اول خلق شد؛ به این شکل که سانتر زیبای خسرو حیدری از جناح راست را مجتبی جباری در عین ناباوری از درون محوطه شش قدم از بالای دروازه روانه اوت کرد.

نیمه دوم وینکو با دو تعویضی که انجام داد آهنگ حرکتی تیم را عوض کرد و خیلی زود توانست حاصل این تغییر را برداشت کند و در دقیقه 48 روی کرنر ارسالی از جناح راست که جواد شیرزاد به زیبایی توپ را روی دروازه استقلال سانتر کرد، محمد غلامی توانست با ضربه سر شیرجه‌ای دروازه استقلال را باز کند و به همه ثابت کند که در نیمه اول به اشتباه روی نیمکت تیم قرار گرفته است.

بازی از این لحظه به شکل متعادلی دنبال می‌شد و استقلالی‌ها دوبار و در دقایق 63 و 67 توسط هادی شکوری که روی پرتاب بلند اوت علی علیزاده با سر توپ را به شکل خطرناکی از کنار دروازه به اوت فرستاد و میثم منیعی که با نفوذ زیبایش به داخل محوطه جریمه و ضربه زیبای او که سامان توپ را به کرنر فرستاد، صاحب موقعیت شدند تا در نهایت در دقیقه 72 مجتبی جباری روی پاس تودر جان واریو توانست با یک بغل پای فنی توپ را دور از دستان سامان صفا درون دروازه پاس جای دهد.

این گل شوکی بزرگ بر تیم پاس وارد کرد و شالوده این تیم از هم پاشید تا دو دقیقه بعد از این گل، استقلال روی پاس به عقب سیاوش اکبرپور و ضربه محکم و سرضرب مجتبی جباری یکبار دیگر دروازه پاس را فتح کرده و 3 بر یک جلو بیفتد.

در دقیقه 80 بازی سانتر وریا غفوری از جناح راست روی دروازه استقلال فرستاده شد که توپ روی پای راست ماریو گاربا فرود آمد و او نتوانست ضربه خوبی را به توپ بزند و ضربه‌اش از کنار دروازه به اوت رفت.

یک دقیقه بعد مجتبی جباری که در اوج بود با ضربه محکمی از پشت محوطه جریمه دروازه پاس را هدف قرارداد که سامان صفا به زیبایی توپ را روانه کرنر کرد.

در دقیقه 91 آرش برهانی آب سرد را بر پیکر پاس ریخت و تیر خلاص را رها کرد و پاس در عمق طلایی جان واریو برای آرش برهانی و فرار آرش از تله آفساید او را در موقعیت تک به تک با سامان صفا قرار داد که آرش پس از دریبل زدن سامان توپ را به تور دروازه پاس چسباند.

در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده پاس توانست یکی دیگر از گل‌ها را جبران کند و روی سانتر وریا غفوری از جناح راست و با ضربه محکم و چکشی حنیف عمران‌زاده به گل دوم دست پیدا کند.

در آخرین دقایق وقت تلف شده تلاش وریا غفوری و حنیف عمران‌زاده هم بی‌ثمر ماند و ضربه حنیف روی پاس وریا از بالای دروازه به اوت رفت تا پاس 4 بر 2 این دیدار را واگذار کند.

تحلیل

وینکو مانند دیدارهای قبلی باز هم در چیدمان اولیه اشتباه کرد و به راحتی از اسم محمد غلامی و ماریو گاربا گذشت تا پوریا قیدر کم تجربه و پر اشتباه را در این دیدار حساس در ترکیب ثابت قرار دهد. تاکتیک‌های غلط وینکو در کنار کاستی‌های مدیریتی در جذب و حفظ بازیکنان در ابتدای فصل باعث شدند که پاس همدان یک شکست دیگر را نیز در پرونده خود درج کرده و علیرغم تلاش و زحمت برخی بازیکنان در نهایت حاصل کار چیزی جز آه و حسرت برای این تیم و هوادارانش نباشد. وینکو در حالی که می‌توانست حداقل یک امتیاز را از این دیدار به دست آورد، سکوی پرتاب استقلال شد و از بین بد و بدتری که مدیرعامل برای این تیم فراهم کرده بود، بدتر را انتخاب کرد.

وینکو با نشاندن محمد غلامی آماده و جسور روی نیمکت و سپردن مسؤولیت خط حمله تیم به جوزف ادیشون که هرگز یک مهاجم تخصصی نبوده، نیست و نخواهد شد، بزرگترین ضربه را بر پیکر تیم خود وارد کرد و ابتدای نیمه دوم برای حضور محمد خیلی دیر بود و او تنها توانست از تنها موقعیتی که نصیبش شد یک گل بسازد.

از سوی دیگر میدان دادن به جوان بی تجربه و جویای نامی چون پوریا قیدر در این مسابقه چیزی جز تخریب این بازیکن نبود که موجبات ضعف پاس در نیمه اول را فراهم آورد و ماریو گاربا که به مراتب با تجربه‌تر و آماده‌تر بود را به اشتباه نیمکت‌نشین کرد.

از سوی دیگر خروج محمدرضا مامانی شالوده دفاعی پاس را بیشتر بر هم ریخت و فضاهای خالی زیادی را در اختیار آبی‌پوشان قرار داد، که در نیمه دوم شاهد 3 گل راحت برای استقلالی‌ها بودیم و آن‌ها به راحتی از فضاهای خالی زمین پاس استفاده کردند و به گل رسیدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد